Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny butikk Alnabru

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Vil bare tipse dere om at det er kommet en ny dyreforettning som bare er helt rå på Alnabru :icon_confused:

Diger, også selger dem en masse med ting som jeg ikke har funnet så mye av andre steder. Bla har dem masse Ruff Wear utstyr og da er jo muligheten der til å prøve. Dem har også Puppia og masse annet.

Jeg klarte ikke gå ut derfra uten en sele og en masse med hundegotter i løs vekt (Tryne, hjorte hjerte, Stutse kjøtt osv osv) :P

Skrevet

Ja den er skikkelig flott. Der har man alt man trenger, har de ikke, så skaffer de! Noen jeg kjenner kom ut derfa med en utrolig fin skinnseng til den pene sum av 4500!

Skrevet
Nøyaktig hvor på Alnabru ligger denne butikken? Hadde vært moro å ta en tur dit :icon_confused:

Den ligger på Alna senter. Ved siden av "barnas hus". I bygningen foran "toys'r'us" om du skjønner :P

Skrevet
Den ligger på Alna senter. Ved siden av "barnas hus". I bygningen foran "toys'r'us" om du skjønner :icon_confused:

Ah, da vet jeg hvor det er. Tusen takk, da tar jeg en tur dit snart :P

Skrevet

Ny og ny :closedeyes:

Hvert der 4 ganger allerede tror jeg. Åpnet vel i våres engang?!

Ja de har stort utvalg på noe, men jeg klarte ikke å finne et fint halsbånd som passet Bocca der.

• 3 weeks later...
Skrevet

Og til opplysning kan jeg fortelle at butikken på Alna vil i løpet av høsten ha egen dyrepleier og en "drop in" vetrinær ;) så dette må vel snart kunne kalles et skikkelig komplett hundesenter ;)

Ps: nei, jeg jobber ikke der, kjenner heller ikke sjefen, og kjenner heller ingen som jobber der om noen lurer :P

Skrevet

Har vært der et par ganger, men da mest i akvarieavdelingen.. Utrolig flott utvalg der også.

Men ja - det er en stor og flott forretning - har det mest utrolige til alle mulige dyr.

Jeg håper bare de greier å holde det gående der. Har vært stort sett alene i butikken der de gangene jeg har vært der, og selv om jeg har lagt igjen mer en nok penger der, så betaler det neppe særlig mye av kostnadene deres...

Men utstyr og sånt til hundene er så mye dyrere på dyreforretninger enn på utstillinger - så selv om de har et fantastisk utvalg, så sier lommeboken min ofte at det er lurer å kjøpe sånt andre steder, dessverre.

Susanne

Skrevet

Det er hvertfall greit om du skal prøve noe. Ser alltid en hund eller to der når jeg er innom. (var der senest idag i "matpausen" på skolen, og så hund der da også). Men er nok ganske greit å ta med inn der, det ligger jo ikke akkurat mitt i et senter, så du må tusle igjennom hele for å komme seg dit

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...