Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny butikk Alnabru

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Vil bare tipse dere om at det er kommet en ny dyreforettning som bare er helt rå på Alnabru :icon_confused:

Diger, også selger dem en masse med ting som jeg ikke har funnet så mye av andre steder. Bla har dem masse Ruff Wear utstyr og da er jo muligheten der til å prøve. Dem har også Puppia og masse annet.

Jeg klarte ikke gå ut derfra uten en sele og en masse med hundegotter i løs vekt (Tryne, hjorte hjerte, Stutse kjøtt osv osv) :P

Skrevet

Ja den er skikkelig flott. Der har man alt man trenger, har de ikke, så skaffer de! Noen jeg kjenner kom ut derfa med en utrolig fin skinnseng til den pene sum av 4500!

Skrevet
Nøyaktig hvor på Alnabru ligger denne butikken? Hadde vært moro å ta en tur dit :icon_confused:

Den ligger på Alna senter. Ved siden av "barnas hus". I bygningen foran "toys'r'us" om du skjønner :P

Skrevet
Den ligger på Alna senter. Ved siden av "barnas hus". I bygningen foran "toys'r'us" om du skjønner :icon_confused:

Ah, da vet jeg hvor det er. Tusen takk, da tar jeg en tur dit snart :P

Skrevet

Ny og ny :closedeyes:

Hvert der 4 ganger allerede tror jeg. Åpnet vel i våres engang?!

Ja de har stort utvalg på noe, men jeg klarte ikke å finne et fint halsbånd som passet Bocca der.

• 3 weeks later...
Skrevet

Og til opplysning kan jeg fortelle at butikken på Alna vil i løpet av høsten ha egen dyrepleier og en "drop in" vetrinær ;) så dette må vel snart kunne kalles et skikkelig komplett hundesenter ;)

Ps: nei, jeg jobber ikke der, kjenner heller ikke sjefen, og kjenner heller ingen som jobber der om noen lurer :P

Skrevet

Har vært der et par ganger, men da mest i akvarieavdelingen.. Utrolig flott utvalg der også.

Men ja - det er en stor og flott forretning - har det mest utrolige til alle mulige dyr.

Jeg håper bare de greier å holde det gående der. Har vært stort sett alene i butikken der de gangene jeg har vært der, og selv om jeg har lagt igjen mer en nok penger der, så betaler det neppe særlig mye av kostnadene deres...

Men utstyr og sånt til hundene er så mye dyrere på dyreforretninger enn på utstillinger - så selv om de har et fantastisk utvalg, så sier lommeboken min ofte at det er lurer å kjøpe sånt andre steder, dessverre.

Susanne

Skrevet

Det er hvertfall greit om du skal prøve noe. Ser alltid en hund eller to der når jeg er innom. (var der senest idag i "matpausen" på skolen, og så hund der da også). Men er nok ganske greit å ta med inn der, det ligger jo ikke akkurat mitt i et senter, så du må tusle igjennom hele for å komme seg dit

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...