Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyggis under poten

Peers

Recommended Posts

Jada, dyret klarer det meste... I løpet av tur i dag har han fått en tyggis under den høyre frampoten, tyggisen sitter fast i både en tredepute og pelsen mellom putene. Jeg har fått vekk en del, men det sitter fortsatt noe igjen som jeg foreløpig ikke har fått av. Er litt redd for å rive, røske og skrape for mye i det, i fare for å "ødelegge" tredeputen og gjøre det ømt. Med tanke på at han skal på utstilling i helgen vil jeg helst unngå at han får vondt når han løper. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få det vekk uten å "skade" han? Den sitter virkelig godt fast, og er tråkket ganske godt inn.

Regner med at det er litt ubehagelig for han å ha den der, i tillegg til at det lukter peppermynte av foten hans... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotkrem skal lukte peppermynte :Laugh:

Tja, de gangene jeg har sovna med tyggis i munn og våkna opp med all tyggisen i håret så har jeg brukt såpe, zalo er effektivt. Jeg tror ikke at det skal være skadelig for hundepoter, annet enn at han blir veldig rein. Fyll en bøtte med lunkent vann og en god skvett zalo og putt labben hans oppi der. Da burde det løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsen har jeg egentlig klart å redde, klippet det rett og slett av (har ikke så mye å si på det estetiske, med tanke på at det er på et sted som ikke synes...). Tredeputen er verre, der sitter det virkelig fast. Dersom Zalo ikke er "farlig" for hund kan jeg selvfølgelig prøve dette, med et håp om at det løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg får det for meg at du skal kjøpe plasterfjerner på apoteket.. Jeg har tidligere hatt en slik flaske (barn og plaster i huset liksom :)) og den fikk jeg virkelig nytte for UTENOM bare til plasterrester. Det er nok endel alkohol i den (tror jeg), men jeg innbiller meg at tyggisresten vil forsvinne fort når du tar det på (altså, hell litt på en bomullsdott og gni det vekk), så smører du bare på noe potesalve eller et eller annet for å gi tredeputen litt fuktighet tilbake!

Gi en tilbakemelding på hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det funker å gni en isbit mot det? Får man tyggis på klær skal man putte dem i fryseren liksom... Skjønt, det kan vel bli litt kaldt for ham! :Laugh:

Misunner deg ikke jobben med å fjerne den forresten, jeg blir kvalm bare av tanken...

Synes det er fryktelig ekkelt selv, jeg kan ikke fordra brukte tyggiser <_<

Prøvde å gni den vekk med en myk svamp mens jeg badet han i går, uten stort hell. Må tydeligvis gå hardere til verks, så da sier jeg takk for alle tips foreløpig i denne tråden! Får prøve noe av det som er nevnt her, djevelskapen skal bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fryktelig ekkelt selv, jeg kan ikke fordra brukte tyggiser <_<

Prøvde å gni den vekk med en myk svamp mens jeg badet han i går, uten stort hell. Må tydeligvis gå hardere til verks, så da sier jeg takk for alle tips foreløpig i denne tråden! Får prøve noe av det som er nevnt her, djevelskapen skal bort...

Helt seriøst så tror jeg at plasterfjerner tar dette.. Det er jo videre beregnet på menneskehud, så det bør iaf potene til uhellskråken tåle.

Du måå bare prøve dette! Hvis det funker (noe det faktisk bør gjøre.. jeg har fjernet tyggis fra dashbordet i bilen med det), så funker det kjapt også. Du må ikke sitte og gnikke og gnure lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...