Gå til innhold
Hundesonen.no

Uenige vetrinærer

mokken

Recommended Posts

Skrevet

Tok kontakt med vetrinær for å spørre hvor lenge jeg må holde hundene vekke fra andre 4bente etter kennelhoste, dette gjorde også 2 venninner med sine vetrinærer.

Det som faller meg merkelig er at alle tre vetrinærene svarte forskjellig!

Hva skal man da tro og hvem skal man tro på?

En svarte forøvrig 24 t etter at hunden er hostefri, en svarte 3-4 deg etter at hunden er hostefri men s den tredje svarte at hunden kan smitte andre inntil en uke etter at den slutter å hoste og at det hele kommer an på hundens immunforsvar.

Hva sier din vetrinær?

Skrevet

Jeg har hørt en uke. Og det samme sa alle på kurset jeg gikk på da alle hundene fikk det.

Men jeg ville nok selv holdt hunden min unna andre hunder i 2 uker jeg da.

Skrevet

jeg har også hørt 1-2 uker... men velger å holde dem unna enda litt lengre... jeg vil ikke være med å spre skjiten!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ei på veterinærhøgskolen i oslo jeg var hos sa 7-8 dager etter symptomfri... Uansett er det jo greit å holde seg på den sikre sida og høre ¨på de som sier mest da. Det koster jo ikke så mye å unngå at hunden hilser på andre i litt over en uke, men det er ille om den skulle smitte andre. Da hjelper det lite om en vet har sakt det skal holde...

Skrevet

Vel..suprise! Her fikk jeg høre 2-3 uker av 2 dyreleger og har lest det samme...så det holdt jeg meg til. Kan forresten legge til at de som har ventet i et par dager og gått for å være med andre hunder i den tro at hunden deres er frisk,har smittet mange andre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...