Gå til innhold
Hundesonen.no

Uenige vetrinærer

mokken

Recommended Posts

Tok kontakt med vetrinær for å spørre hvor lenge jeg må holde hundene vekke fra andre 4bente etter kennelhoste, dette gjorde også 2 venninner med sine vetrinærer.

Det som faller meg merkelig er at alle tre vetrinærene svarte forskjellig!

Hva skal man da tro og hvem skal man tro på?

En svarte forøvrig 24 t etter at hunden er hostefri, en svarte 3-4 deg etter at hunden er hostefri men s den tredje svarte at hunden kan smitte andre inntil en uke etter at den slutter å hoste og at det hele kommer an på hundens immunforsvar.

Hva sier din vetrinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ei på veterinærhøgskolen i oslo jeg var hos sa 7-8 dager etter symptomfri... Uansett er det jo greit å holde seg på den sikre sida og høre ¨på de som sier mest da. Det koster jo ikke så mye å unngå at hunden hilser på andre i litt over en uke, men det er ille om den skulle smitte andre. Da hjelper det lite om en vet har sakt det skal holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..suprise! Her fikk jeg høre 2-3 uker av 2 dyreleger og har lest det samme...så det holdt jeg meg til. Kan forresten legge til at de som har ventet i et par dager og gått for å være med andre hunder i den tro at hunden deres er frisk,har smittet mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...