Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase vil du møte?


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med lagotto og portugisisk vannhund. Jeg har jo truffet noen, men ville gjerne blitt bedre kjent med flere. Tsvetnaya bolonka, smoushond og podengo portuguese har jeg bare lest om og sett på bilder. Det kunne være morsomt treffe noen av dem.

Ellers treffer vi egentlig på mange ulike raser der vi pleier å gå tur.

Det kan la seg ordne, vet du :frantics: Syns forøvrig at jeg treffer altfor få storpudler for tiden. Pleide å møte flere før, men de har flyttet alle sammen... :|

Du får komme på besøk hit engang da, vettu! :D hehe. Mange portiser i området her.

Jeg har vel i grunnen SETT utrolig mange raser. Men de jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med er f.eks:

- Dobermann (hm.. Vil møte en stabil Dobber. Det har jeg tilgode)

- Afghansk mynde

- Irsk vannspaniel

Har liksom ikke noe brennende ønske om å bli kjent med noen flere raser egentlig. Jeg er såpass sær at jeg ikke er genuint interessart i andre raser enn min egen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å møte Tsjekkoslovakisk ulvehund og Saarlos wolfdog hvis jeg bare får velge to raser, men jeg vil gjerne møte maange av de;)

hmm.. Appenzeller-, Entlebucher sennenhund Picard, Beauceron, Hollandsk gjeterhund, Pyrre (både langhåret og kort, får vel møte langhåret snart :D ), hmm.. tja.. har veldig lyst til å se flere mynder på LC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil møte:

- Canaanhund (er foreløpig øverste hunden på ønskelista)

- Sarloos Woldog

- Tsjekkoslovakisk ulvehund

- Finsk Lapphund

- Pit bull terrier

- Amstaff

- Faraohund

Hadde jo vært moro å sett hunden i hjemmemiljø da. Ikke bare hilse på på tur liksom.. Men kan jo ikke akkurat be meg hjem til alle med disse rasene heller :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vanskelig å si, men en hvit hyrdehund har jeg lyst å bli mer kjent med. Ellers har jeg møtt de rasene jeg kunne tenke meg. Kunne også ha vært artig å hilst på sjeldne raser.

Observerte noen hvite hyrdehunder på siste utstilling og ble dypt imponert. Noe så vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskerase nr 1 må bli azawakh. Noe så fantastisk nydelig og urhund-aktig!

Ilhami-donau2.JPG

Har truffet noen få, men skulle gjerne blitt kjent med dem. Kirgisisk tajgan, og afghansk mynde slik de ser ut i afghanistan, skulle jeg gjerne også truffet. Jeg er i det hele tatt interessert i de mer \"primitive\" og opprinnelige myndene. Det er nok derfor jeg selv har sloughi. :D

Ellers er det mange mastiffraser og andre store hunderaser jeg gjerne skulle ha truffet. Spansk alano, spansk mastiff, anatolsk gjeterhund, komondor, owtcharka-typene, tosa inu, fila brasileiro, tibetansk mastiff, dogo argentino, broholmer, kangal, akbash, osv. Jeg har alltid vært glad i store, massive hunder, noe som kanskje virker snålt siden jeg selv har mynder. Men sånn er jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg tror jeg har nevnt tidligere i denne bloggen at jeg ønsket å møte en Spansk Galgo ordentlig (altså annet sted enn utstiling) og det har jeg faktisk gjort. :o På ett brukshund stevne av alle plasser! Og jeg bestemte meg da for at jeg en gang skal ha en sånn, men ikke nå. :D

Men jeg vil også møte en Ungarsk Mynde en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange ønsker..

Men de jeg helst ville hilst på er:

- Kuvasz

- Alaskan Malamute

- Saluki

- Kaukasisk Ovtcharka

- Finsk lapphund

- Aussie

- Grand Danois

- Rhodesian Ridgeback

- Østerrisk pincher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme på besøk hit engang da, vettu! ;) hehe. Mange portiser i området her.

Hadde vært moro det :) Ellers er det jo vannhundtreff i Oslo-området med jevne mellomrom. Tenkte at jeg skulle prøve å komme meg på et av dem etterhvert :) Tror ikke det blir aktuelt med noen vannhund på meg på en del år, men de er jo så fine :P Ellers møter vi jo en og annen portis på tur innimellom også. Har truffet flere siden jeg skrev det forrige innlegget.

Lille Pablo er forøvrig i ferd med å bli en skikkelig badeengel, så han ligger veldig godt an til å bli "minivannhund". Om jeg barberer bakbarten hans så har jeg "miniportis" :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Manchester terrier er en rase som jeg godt kunne tenkt meg å bli kjent med, var veldig fascinert av disse som liten, men har bare såvidt møtt en. Ellers hadde det vært kjekt å treffe laeken, hollendere, pinscher, basenji, beauceron, hovawart og schipperke.

Er flere hovawarter i bergen nå :ahappy:

Ettersom jeg har alt vært så heldig å møte en Anatolian karabash,må det bli :

*Pyreneer

*Kaukasisk Ovtcharka

*Tornjak

*Finsk Lapphund

*Løwchen

Pyreneer? Som i Pyreneerhund eller som i pyreneisk gjeterhund (poil long/face rase). Utrolig mange som kaller alle de rasene for pyreneer/pyrre. Pyrre=Pyreneerhund (iallefall for meg og mange av mine venner som har den rasen). Og er det den du tenker på er det flere oppdrettere i østlandsområdet ;) Og info om alle py-rasene finnes på Pyreneerhundklubbens hjemmeside

Selv kunne jeg ha tenkt meg å møtt Anatolsk Gjeterhund. Fikk endelig møtt mange av de andre molosserrasene på WDS og er kjempefornøyd med det jeg så. Bl.a. to aldeles nydelige Mastino Neapolitano, egentlig en litt for "tung" rase for meg, men fine var de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...