Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase vil du møte?


Ingvild

Recommended Posts

ih, leke med amstaffene en dag? :) Blir så fortvila, hver amstaffeier stikker av bare jeg vil hilse littegranne på. En gang på jernbane ble jeg så sjokka når jeg så en utrolig nydelig amstaff, også trodde eieren at jeg ble dritredd! Dakar, ikke så rart egentlig. Jeg klarte ikke å si et ord. :D

også tipper jeg at du alltid har ønskt å kjenne en wheaten, og at Archie har tilfredstilt behovet ditt bokså bra. Tihi.

hehe, ja du får komme å leke med amstaffer :P Men er redd de blir avlivet innen høsten.. :D Den ene er gammel, den andre sliter med furunkolose og spørs om den takler vintern.. :D

Og ja, selvøflgelig er Wheaten en drøm da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Heftige bruksavla maller og lakenoiser! Haha.. Og så vil jeg gjerne møte flere bichon frisèer, og borzoier, kelpier og irske settere. Field spaniels vil jeg også møte. Har jo møtt flere av disse før selvsagt, men skulle ønske jeg kunne blitt litt bedre "kjent" med de forskjellige rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hel del raser jeg vil hilse på, men de jeg har mest lyst til å møte for øyeblikket er Korthåret Collie (bare sett en for mange år siden) også vil jeg gjerne hilse på en Basenji og oppleve en flokk med Sheltier..hehe..

Jeg har heller ikke hilst på noen Bearded Collies, Pudler eller Finske Lapphunder..

(Møter veeeldig sjeldent hunder faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med lagotto og portugisisk vannhund. Jeg har jo truffet noen, men ville gjerne blitt bedre kjent med flere. Tsvetnaya bolonka, smoushond og podengo portuguese har jeg bare lest om og sett på bilder. Det kunne være morsomt treffe noen av dem.

Ellers treffer vi egentlig på mange ulike raser der vi pleier å gå tur.

...samt bichon havanais er jeg også litt nysgjerrig på. :D

Det kan la seg ordne, vet du :D Syns forøvrig at jeg treffer altfor få storpudler for tiden. Pleide å møte flere før, men de har flyttet alle sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mere enn gjerne likt å bli kjent med en Blodhund og en Grand danois, ikke bare sett de på stevner og utstillinger, men virkelig blitt kjent med de og sett hvordan de var i hjemmemiljøet, på treninger, på turer, i sofa`n osv osv..

Herlige raser som det er alt for få av her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo funnet drømmerasen for meg :D Men det er en del raser jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, som :

Boston Terrier, ( har ikke sett noen her hvor jeg bor..) men jeg synes de er så herlige. Ligner på en krympet boxer :D

Har også veldig lyst til å treffe en Dogo Canario, cane corso, og andre SnowBoxere, for det er vanskelig å treffe dem her i Bergen enda det er mange her i Bergen nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan la seg ordne, vet du :D Syns forøvrig at jeg treffer altfor få storpudler for tiden. Pleide å møte flere før, men de har flyttet alle sammen... :D

Jeg vil gjerne hilse på noen havanaisere vet du. :D

Og du skulle gjerne fått hilst på min storpuddelgutt, men han skjermer jeg litt for tiden. Sender deg en PM jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne møte Podenco Ibicenco, har planer om å se på dem på utstillingen på Bjerke.

Har også veldig lyst til å møte og lære meg MYYE mer om Whippet og Greyhound.

Kunne også veldig gjerne tenke meg å møte flere Kelpier, Australsk Cattledog og Rhodesian Ridgeback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jeg skal komme med en liste her : Men først HAVANA :) Kan jo hilse på min Tsvetnaya Bolonka

Har utrolig lyst å hilse på

Pinscher, Rhodesian Ridgeback, Dansk-svensk gårdshund, Whippet,Bull terrier, Kooiker, Manchester terrier, Staffordshire Bull Terrier, Pomeranian og havanais (har faktisk ikke møtt en så her kan vi begge få utbytte Havnana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig møtt alle raser jeg kan tenke meg å møte. Men er en haug av raser jeg vil kjenne mer.

Men en rase jeg ennå ikke har møtt som jeg har lyst pga nysgjerrigheten er en Alaskan Klee Kai. De andre rasene som jeg ser på som "spesiele" og som jeg skulle ønske å møte har jeg møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli malle, dèt! :)

Du kan få hilse på mitt malletroll hvis du kommer på nkk Bjerke :)

Edit:

Jeg har lyst til å bli kjent med malinoisen og hollenderen (den korthårede). :)

Extra vil gjerne være på overnattingsbesøk hos Cane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo funnet drømmerasen for meg :) Men det er en del raser jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, som :

Boston Terrier, ( har ikke sett noen her hvor jeg bor..) men jeg synes de er så herlige. Ligner på en krympet boxer :)

Har også veldig lyst til å treffe en Dogo Canario, cane corso, og andre SnowBoxere, for det er vanskelig å treffe dem her i Bergen enda det er mange her i Bergen nå.. :)

Nesten så jeg har lyst til å ta med meg min storesøsters Boston på treffet, Elisabeth for de er så utrolige hææærlige og har så mye av det samme gemyttet og språket til en Boxer. JEg hadde jo Boston før jeg fikk Boxer og det var jo ikke for ingen ting jeg falt hodestups for en Boxer etter å ha hatt Boston i 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst å være med noen som har kelpie og trene bruks jeg... Syns det er en fascinerende rase, men har aldri sett en jobbe i skogen. Har bare møtt de på utstilling. Blir jo ikke det samme

å høre eieren fortelle om hvordan de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå når jeg går med tanker på evt. å få meg en hund nr. to, så er det noen raser jeg kunne tenke meg å virkelig møte. De er vidt forskjellige mtp utseende og diverse andre ting. Det er Bedlington Terrier og Dansk Svensk Gårdshund.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst å være med noen som har kelpie og trene bruks jeg... Syns det er en fascinerende rase, men har aldri sett en jobbe i skogen. Har bare møtt de på utstilling. Blir jo ikke det samme

å høre eieren fortelle om hvordan de er...

Det fins en håndfull AK'er som trener bruks i Oslo område. Og om du bor nordover så kan jeg sitte det i kontakt med noen i Trondheim :) Send meg gjerne i pm om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...