linniogamy Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 am.cocker stammer fra USA. den er kjent siden 1800 tallet. rasen blir idag mest brukt som selskaps hund. vekt:11-13 KG HØYDE: 36-38 cm rasen er lærevenlig og arbeidsvillig pelsen krever nøye gjennombørsting ver dag. asen har desverre en rekke sykdommer. feks. epelepsi,eksen,øre plager,beinslørhet osv. rasen er utrolig snill og glad:D dette var litt om am. cockeren Siter
Wheaten terrier Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 Er jo veldig gla i bilder jeg da, så jeg legger ut litt bilder av rasen... Siter
Aya Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 Jeg synes de er superfine- men det blir for mye pels.. Da er springer spaniel eller cavalier bedre, synes jeg! Siter
Wheaten terrier Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 Jeg tror jeg kunne hatt en, med god helse og godt gemytt selfølgelig, og ganske kortklipt, da skulle jeg ikke drevet med utstilling, hvis jeg skulle hatt en... Siter
Jeampi Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 De er herlige! Men er det sant at am cockere med utst klipp må bades hver uke for å holde pelsen i orden? :? Siter
Mirai Skrevet 9. August 2005 Rapporter Skrevet 9. August 2005 De er herlige! Men er det sant at am cockere med utst klipp må bades hver uke for å holde pelsen i orden? :? Snakk om naturlig hunderase Siter
Djervekvinnen Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 Har ikke noe sans for denne hunderasen.. Syns ikke den er pen eller appelerer til meg. *sorry* Siter
Silje Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 De er herlige! Men er det sant at am cockere med utst klipp må bades hver uke for å holde pelsen i orden? :? Hadde Cocker før (eller familien hadde ) men hun var ikke utstillings hund. Vi dusjet henne ca en gang imnd, og klippet henne da også, men da hadde hun tovet pels rundt om kring, så vi pleide å klippe henne skikkelig kort Så det er nok meget mulig at man bør dusje dem hver uke for å holde pelsen fin... skal hvertfall aldri ha utstillingscocker... Jeg syns jo nesten det er mye med hver tredje mnd jeg Siter
Ina Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 Er det en del av "utstillingsklippen" å barbere toppen på hode/ørene? Usj det er så ekkelt.. Siter
Silje Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 Er det en del av "utstillingsklippen" å barbere toppen på hode/ørene? Usj det er så ekkelt.. Vi klippet oppå hodet, og barberte ørene.... hvertfall de 2-3 første årene... så gav vi opp og lot hund være hund Siter
Line_ Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 Har ikke noe sans for denne hunderasen.. Syns ikke den er pen eller appelerer til meg. *sorry* Må nok være litt enig der jeg også altså.. Beklager Siter
LiLi Skrevet 10. August 2005 Rapporter Skrevet 10. August 2005 Jeg liker vanligere cockere bedre Siter
Wheaten terrier Skrevet 11. August 2005 Rapporter Skrevet 11. August 2005 Eller enda bedre, springere! Siter
Line_ Skrevet 11. August 2005 Rapporter Skrevet 11. August 2005 Eller enda bedre, springere! Ja Siter
Aya Skrevet 11. August 2005 Rapporter Skrevet 11. August 2005 Eller aller best: Cavalier King Charles Spaniel!! Siter
Wheaten terrier Skrevet 11. August 2005 Rapporter Skrevet 11. August 2005 Joda, men vi kan jo sette dem på delt førsteplass Springer/Cavalier Siter
Recommended Posts