Gå til innhold
Hundesonen.no

blårev til salgs


Fillerya

Recommended Posts

Blårev og Fjellrev er ikke helt det samme, blårev er svært vanlig i pelskåper.. Reven er antageligvis etterkommer av farmdyr..

Forøvrig; nei, det er ikke lov å holde Fjellrev i fangenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er fullt lov å holde blårev i fangenskap. Det finnes så vidt jeg vet ikke viltlevende blårev, med mindre noen har rømt :wub:. De blir pelskåpe alle man, bortsett fra de som er kjæledyr.

Jeg har selv kjent en blårev som var kjæledyr og den fungerte helt fint som det og var bestis med hunden (men ikke kaninene vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blårev er ikke et viltlevende dyr i norge. Den er like tam som kuer, sauer, griser etc og blir holdt på samme måte (bare at blåreven aldri slipper ut av det lille buret sitt og at de blir holdt for pelsens del, ikke kjøttet). De er svært svært kjælne.

Blåfargen er en mutasjon.

Blåreven klarer seg ikke særlig godt ute i naturen på egenhånd, derfor er det lite smart av idealister som NOAH etc å slippe de ut. (selv om jeg er enig i poenget, har jeg svært lite til overs for metodene)

Rever er hyggelige kjæledyr på sin måte men de kan SKRIKE. Spesiellt skriker tispene rundt løpetid.

Det er vel derfor de ikke har blitt motedyr riktig enda . Litt kjipt med en skrikende rev i en fancy leilighet i Paris liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse revene som STINKER også? Mener å ha lest om en pelsrev som blir holdt i fangenskap pga pelsen, og disse skulle visst være ekstremt "tamme" av seg hvis man har valpen fra den er liten som en vanlig valp. Derimot skulle de visst STINKE skikkelig ille, og det var visst derfor folk flest ikke valgte å ha seg en sånn som kjæledyr?

EDIT: Ok, fant ingenting om kroppslukt, haha.

Blårev er en slags samlebeskrivelse for alle de andre fargevarietetene. Den stålblå fargen er et resultat av en spontan mutasjon. Blåreven holder stor sett til på snøfattige øyer i arktiske strøk, noe som trolig er årsaken til den mørke pelsen, der mørk pelsfarge gir bedre kamuflasje. Den finnes ikke naturlig i Norge. Blårevpels er mest ettertraktet og best betalt. Blåreven feller gjerne vinterpelsen i mai i arktiske strøk og har sommerdrakt fram til september. Oppdrettet blårev gir gjerne ett lysere (mer sølvfarget) inntrykk enn vill blårev.

Blåreven er litt vennligere enn de andre revene på grunn av denne spontane mutasjonen, og den er derav blant de få dyrene som kan undertrykke instinkter. Den har lett for å bli hengiven mot mennesker, og er derfor det nærmeste du kommer et tamt villdyr.

Den er sosial, som andre rever, og lever ofte i flokk. I oppdrett blir den selvfølgelig større og lysere enn de ville. ((Dette kan endres etter behov))

-Wikipedia.no om blårev og andre rever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...