Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på webhotell


Ingvild

Recommended Posts

Jeg har lyst på et .no-domene og lurer derfor litt på hvor stort webhotell jeg bør kjøpe. Nå har jeg alle bildene mine på photobucket, og jeg syns det fungerer såpass greit at jeg nok kommer til å fortsette med det. Det er derfor bare sider med skrift som skal lastes opp (men det er mulig det blir flere sider enn det jeg har nå etterhvert). Er 50 MB greit, eller bør jeg satse på noe større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal ha tekst, trenger du i hvertfall ikke noe mer enn 50MB. Hele nettstedet til hundene mine (www.isaktheo.com) er på 13MB inkludert bilder og filmer.

Men hos flere webhotell får du uansett 1000MB for en slikk og ingenting :icon_cry: Hvor har du tenkt til å kjøpe webhotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha verken film eller bilder så holder det lenge med 10Mb...

Jeg hadde 500Mb, men nedgraderte til 250Mb da jeg aldri kommer til å få bruk for det... (bruker faktisk 200Mb totalt nå.)

Hundeklubben jeg er webmaster for bruker 32Mb av 1000Mb, å den har (alt for) mange bilder og sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Så langt har jeg ikke kommet enda. Kan du anbefale noe?

Jeg har 1000MB fra Cliche.no og betaler 10kr/mnd. Veldig fornøyd, har ikke hatt noen problemer så langt. Har jeg hatt noen spørsmål, har jeg fått svar svært kort tid etter at jeg har skrevet til dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale one.com. Jeg har selv hatt domene der i ca 3 år, og det er enkelt, greit og relativt billig :)

Jeg har forøvrig minste størrelsesalternativ der, som er 1000 MB. Egentlig helt ubrukelig med tanke på at jeg kun bruker 59 MB foreløpig, men pytt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig fint og billig ut å betale ti kroner i mnd for 1000 MB, men det er ikke no "skumle" bindingsavtaler, regelverk, begrensninger etc på det, da? Må innrømme at min sunne skepsis trer fram...

Ingen bindingsavtaler, og i mine øyne er regelverket veldig ryddig og greit, dog om du har planer om å skrive ting som ikke egner seg på nett på et ukjent språk, risikerer du at avtalen sies opp. :)Her er vilkårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker frem denne igjen jeg.. :)

http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=23032

Det mest irriterende som har gjort at jeg nå skal få klubben til å skifte til domeneshop er at det ikke er mulig med mere en EN ftp tilkobling a gangen... (som gjør at man foreksempel ikke kan være tilkoblet med Redigeringsprogramet og ftp programmet samtidig.. )

Men som konklusjonen er, One er kjempebillig å greit for en vanlig hjemmeside...

10kr mnd blir altså 320kr første året og 220kr påfølgende år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende som har gjort at jeg nå skal få klubben til å skifte til domeneshop er at det ikke er mulig med mere en EN ftp tilkobling a gangen... (som gjør at man foreksempel ikke kan være tilkoblet med Redigeringsprogramet og ftp programmet samtidig.. )

Men når jeg bare skriver kodene i notisblokk så spiller jo ikke det noen rolle? Jeg kobler bare til via Smartftp, ikke frontpage, dreamweaver e.l. fordi jeg ikke bruker det...

Så da er det kanskje ikke så skummelt allikevel, da er det bare å be mamma/pappa finne fram kredittkort og organisasjonsnummer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende som har gjort at jeg nå skal få klubben til å skifte til domeneshop er at det ikke er mulig med mere en EN ftp tilkobling a gangen... (som gjør at man foreksempel ikke kan være tilkoblet med Redigeringsprogramet og ftp programmet samtidig.. )

Jeg har aldri hatt slike problemer hos One. Etter at du skrev tråden om det problemet, forsøkte jeg å koble til med flere programmer samtidig og det gikk helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...