Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôring, løpetid og hard belastning


Nirm

Recommended Posts

Vida er inne i sin tredje løpetidsuke nå. Men jeg trur hu kommer til å løpe lengre nå faktisk, og tviler på at hu blir ferdig til vi drar på Sølen til tirsdag. Der blir det jo noen harde dager for henne, og jeg synes hu nå er litt "daffere" enn normalt på trening. Særlig med tanke på at hu har hatt noen dagers fri.

Er det noe jeg kan gi henne for å øke overkuddet hennes? Hu vil jo få mer mat selvfølgelig. Men er det noen mineraler eller noe som hu burde ha hatt? Tenkte siden hu mister blod og slikt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at for mennesker gis ofte idrettsutøvere jernpiller under mensturasjon, da mye jern mistes gjennom det tapte blodet. Jernmangel fører til slapphet, og i enkelte tilfeller også svimmelhet og hodepine .

Men- en skal også være klar over at OVERSKUDD på jern har de samme symptomene, så en skal være forsiktig med å proppe i seg uten å vite. Når det gjelder hunder har jeg aldri hørt om noen som har gitt hunden ekstra jern, men kanskje noen her vet?

Ellers gir druesukker rask energi "rett i blodet". Selv har jeg druesukker innblandet i grøten jeg gir til den fødende mor etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :-)

Nå har jeg kjøpt druesukker til henne, samt en liten sekk med et fôr med enda mer energi i, og har starta å fôre henne opp for uka.

Samt tenkte å ta med noe "snacks" av typen okse"muskel" og slik til de.

Så får vi se hvordan uka arter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...