Gå til innhold
Hundesonen.no

Freewebs


MegaMarie

Recommended Posts

Har hørt fra en her inne at det gikk ann å bytte til HTML modus eller noe sånt inne på freewebs. Noen som vet hvordan?

Har lyst på en enkel gratis eller billig hjemme side hvor jeg kan lage egen lay out til å putte inn på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra en her inne at det gikk ann å bytte til HTML modus eller noe sånt inne på freewebs. Noen som vet hvordan?

Har lyst på en enkel gratis eller billig hjemme side hvor jeg kan lage egen lay out til å putte inn på siden.

Hei!

Det er nok mulig at det er jeg som har skrevet at det er mulig å bytte fra en "default"-type template og til en hvor du kan lage en layout akkurat sånn som du vil ha den. Jeg har forsøkt lenge nå, men jeg synes det blir for vanskelig, uten å kunne en hel masse om HTML og CSS. Da er det lettere, synes jeg, å bruke en av de freewebs allerede har laget ferdig. Hvis du allikevel vil prøve å lage din egen side med HTML, gjør følgende:

  • - Når du har logget inn med brukernavn og passord, kommer du til en side hvor det er en oransje firkant som det står "Edit my site" på. Klikk på den.
    - Nå kommer du til siden hvor du har oversikt over alle sidene dine. Der står det bl.a. "Edit pages & links"; under der igjen - til høyre står det "Change Template". Klikk på den.
    - Her kan du velge en ny template; under "Features" - klikk på rullegardinmenyen og klikk på den hvor det står CSS Enabled.
    - Nå har du fått opp de templatene hvor du kan redigere HTML og CSS. Velg en av dem (samme hvilken etter det jeg har skjønt).
    - Nå kommer du tilbake til sideoversikten din igjen, og litt lenger nede på siden står det "Do you know CSS? Customize your template with our CSS Editor." Klikk på den.
    - Nå kommer det vanskelige; nemlig å få siden sånn som du vil ha den. Du må finne en template (gjør et googlesøk, så kommer det opp masse sider med forskjellige templates) du liker, og laste den ned. Så langt har jeg kommet, men resten får jeg ikke til...

Håper jeg ikke har forvirret deg enda mer nå da :)

Kanskje det er noen datakyndige mennesker her som kan hjelpe deg videre?

Mvh Miriam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønte det. Håper jeg får det til da. Har tenkt til å lage bakgrunn og slikt selv jeg da i photoshop :icon_cry: .

Takk for hjelpen. Skal prøve det ut jeg da :D

Men jeg får meg ikke inn på freewebs nå. Noen som vet hva som er gale eller er det bare min pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei nå har jeg prøvd meg fram men jeg vil ikke ha det sånn.

Jeg vil liksom kunne legge inn det som jeg har laget i photoshop inn på siden som et bilde til bakgrunn.

Så vil jeg putte inn meny knapper med link til eks piczo hvor jeg har laget f.eks foto album osv.

Men det kan jeg ikke der.

Her er mitt resultat så langt:

Trykk her for å se siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er jo ikke akkurat en layout da. Det er jo bare en bakgrunn, som vil forandre seg i "utseende" alt ettersom hvilken skjermoppløsning folk bruker. Da vil vel også skrift og eventuelle ting som du legger "over" bakgrunnen ofte røre på seg en hel mye, og det vil ofte ikke se like bra ut for andre som det gjør for deg som laget siden. Freewebs er noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker freewebs slik Hanne og jeg gjør så er det ikke noe herk. Da fungerer det nemlig på akkurat samme måte som om man bruker ftp-program og laster opp siden sin til et webhotell eller en start.no-konto. Eller - det fungerer bedre fordi man raskere kan redigere sidene hvis man har skrevet en kode feil f.eks.

Skal man bruke freewebs slik så må man ha god forståelse for html og klare å bygge opp sider og design kun ved hjelp av koding. Det er selvsagt fullt mulig å bruke en bakgrunn man har laget i photoshop til det hvis man får det til.

Men ved å velge en av de bakgrunnene hvor man kan bruke CSS er noe helt annet. Da kan man gå inn og redigere farger og slikt selv, men slik jeg har forstått det kan man ikke bygge opp siden sin helt selv fra grunnen med html. Og skal du bruke den bakgrunnen du har laget i photoshop så er du nødt til å gjøre det - altså kode siden din selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
    • Første feil var av oppdretter å selge valpen til deg når du har sagt at du vil ha en hund til utstilling. En annen feil var av deg å faktisk ta med deg valpen når du fikk en valp med underbitt og veterinærattest med dette påpekt. Jeg forstår at det er vanskelig når man står der, har betalt på forhånd og reist langt. Men det gjør såklart problemet vanskeligere nå. Når det er sagt må hunder med feil og mangler også ha hjem, og det er mange som ikke synes det er viktig. Vi ville gjerne ha en ridgeback uten ridge for eksempel (men endte av ulike grunner ikke opp med det). Men såklart ikke til folk som skal stille ut for eksempel. Og noen oppdrettere er uærlige og utnytter uerfarne kjøpere, men det er nok ikke vanlig som sådan. Det som er viktig, og som alle som spør her på forumet om råd blir anbefalt, er å gjøre gode undersøkelser på forhånd om helse både hos rasen de skal ha, linjene de skal ha fra, og oppdretter. I forhold til kjøpsloven er valpen en ting, en vare, og følger de reglene som gjelder kjøpt og salg mellom privatpersoner. Om du har fått en vare med feil så har du rett til å levere den tilbake eller få en prisreduksjon. Ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre. Du kan jo fortsatt stille ut hunden, men du kan kanskje ikke forvente å få championat eller førstepremier.  
    • Er det flere her som også har blitt lurt av dette til dere som kjøpte valp som var ca. 4 måneder? Hadde skjønt det mere om valpen var 2 måneder men valpen fikk også kommentert underbitt da fra vetrinæren. Bare spør fordi er redd det er vanlig praksis å gjøre sånn.
    • Tennene til valpen står hulter til bulter så lurer på hvordan dette skal gå fremover. Men hun er skikkelig underbitt. Er bare så lei meg for at oppdretteren lurte meg helt siden får ikke stilt hun ut.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...