Gå til innhold
Hundesonen.no

The Golden Compass

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Og den kommer i desember! Jeg har sett traileren, og den ser bra ut, men jeg er bombesikker på at jeg kommer til å bli vanvittig skuffet, for jeg har lest bøkene to ganger, men jeg må bare se de allikevel. :)

Uansett, gå på denne siden, finn menyen, gå på Daimon, og finn ut hvilken daimon som er din! ;) Husk å svare ærlig, så får du den som passer deg best!

Jeg fikk en snøleopard som heter Calanon. ^^

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Fikk faktisk en whippet jeg! En hann som heter Nithreus! :)

Jeg har fått streng beskjed av Aya å lese bøkene (for det er flertall?) før filmen starter... så jeg får vel bare gjøre det ;)

Skrevet
Fikk faktisk en whippet jeg! En hann som heter Nithreus! :)

Jeg har fått streng beskjed av Aya å lese bøkene (for det er flertall?) før filmen starter... så jeg får vel bare gjøre det ;)

Jepp, det er tre;

Det gylne kompasset

Den skarpeste kniven

En kikkert av rav

(på norsk, for jeg orker ikke oversette ;) )

Skrevet

Jeg ble en snørøyskatt ved navn Lutheus.. :)

Edit: Tok testen om igjen og mer "grundig" og da ble jeg løven Alvin.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes om filmen som kommer, liker bøkene såpass godt at filmen ødelegger litt for det. Slik er det alltid med bøker jeg liker som blir filmatisert.

Tok forresten testen, og min daimon er en kråke med navn Anicetos.

Skrevet
Hørtes spennende ut jo :) Har aldri hørt om det, noen som gidder å gi en kort beskrivelse av hva bøkene handler om? Trenger nytt lesestoff ;)

Jeg prøvde, men det er så innmari mye som skjer i boka, så får det ikke til å bli kort.. ;) Men les litt her.

;)

Skrevet

Åh, jeg fikk en Tiger som heter Sereno......

Jøss.. hva betyr det da? *ler*

Men altså, kanskje jeg burde få lest disse bøkene? Kan jo bruke tøtto som "unnskyldning" liksom? Det jeg finner litt merkelig er at jeg ikke har hørt om denne serien før... det er jo ikke akkurat Narnia, men minner litt om den i oppbygningen?

Skrevet
Åh, jeg fikk en Tiger som heter Sereno......

Jøss.. hva betyr det da? *ler*

Men altså, kanskje jeg burde få lest disse bøkene? Kan jo bruke tøtto som "unnskyldning" liksom? Det jeg finner litt merkelig er at jeg ikke har hørt om denne serien før... det er jo ikke akkurat Narnia, men minner litt om den i oppbygningen?

Du burde SERIØST lese de, de er så UTROLIG bra! :)

Skrevet
Du burde SERIØST lese de, de er så UTROLIG bra! :)

Hehe.. holder akkurat på å sjekke muligheten for å kjøpe de via nettet.. men de var utsolgt (!?) for første boken hos Haugen bok... sutle altså!

Skrevet
Hehe.. holder akkurat på å sjekke muligheten for å kjøpe de via nettet.. men de var utsolgt (!?) for første boken hos Haugen bok... sutle altså!

Ååå, det er plagsomt! Jeg lånte de på biblioteket første gang jeg leste de, og løp til biblioteket da jeg var ferdig med den første, så hadde de selvfølgelig ikke nummer to inne da jeg var der! Trodde jeg skulle begynne å grine, jeg.. :)

Skrevet
Ååå, det er plagsomt! Jeg lånte de på biblioteket første gang jeg leste de, og løp til biblioteket da jeg var ferdig med den første, så hadde de selvfølgelig ikke nummer to inne da jeg var der! Trodde jeg skulle begynne å grine, jeg.. :)

Ah.. biblioteket er jo en god ide for meg som ikke akkurat driter penger! Må utforskes dette her!

Skrevet
Ah.. biblioteket er jo en god ide for meg som ikke akkurat driter penger! Må utforskes dette her!

Heheh, jepp, biblioteket er ingen dårlig idè.. Jeg leste de første gangen gjennom biblioteket, også plutselig en dag jeg hadde penger kom jeg over alle tre bøkene BILLIG, så da kastet jeg meg over, og fikk alle bøkene til rundt 400-500 kr. :)

Skrevet

Helt seriøst, dette er verdens beste Fantasytriologi, jeg rangerer den høyt over både Ringenes Herre, Narnia, The Wheel of Time, og ALLE andre fantasyserier jeg har lest (bortsett fra Harry Potter, selvsagt). Jeg tror faktisk det blir en veldig god film, for de har et SINNSYKT bra skuespillercrew, casting bl.a Nicole Kidman og Daniel Craig, Eva Green, Dakota Blue Richards.. Osv. Bøkene er AMAAZING! Alle MÅ lese. LES!

Min Daimon er en spurv som heter Tarquin. Fiine spurven :)

Skrevet

Jeg har lest eneren og kanskje toeren, men jeg tror jeg var litt liten når jeg leste dem, så jeg tror det gikk litt over hodet på meg, hehe :) Skal hele triologien filmatiseres?

Skrevet
Jeg (lett påvirkelig som jeg er....) bestilte her: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=fre...&cid=159620 199,- for hele trilogien!

Ellers fikk jeg en tiger som heter Albus :icon_cry:

Thanx! Tenk at jeg overså muligheten for å kjøpe hele skaberakkelet! Nå er det bestilt hos Haugen, og seff dyttet på studentkontoen min *gliser*.

Da er det bare å vente til den detter ned i postkassa mi!

Skrevet

Aldri hørt om disse bøkene, jeg - men de hørtes jo litt spennende ut, så kanskje jeg burde se om de har dem på biblioteket eller noe.

Jeg fikk beskjed om at jeg er "pålitelig, mild, en leder, selvsikker og stolt" og at jeg derfor passer til å være en kråke med navn Cleon.

Skrevet
Aldri hørt om disse bøkene, jeg - men de hørtes jo litt spennende ut, så kanskje jeg burde se om de har dem på biblioteket eller noe.

Jeg fikk beskjed om at jeg er "pålitelig, mild, en leder, selvsikker og stolt" og at jeg derfor passer til å være en kråke med navn Cleon.

Næmmen fy! Jeg fikk akkurat samme beskjeden, men jeg ble en ape <_< *dypt krenket og fornærmet*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...