Gå til innhold
Hundesonen.no

Turen avbestilt


Wanderlust

Recommended Posts

Ja, siden jeg fikk halsbetennelse, og øret begynte dagen etter. Og halsen er værre i dag. Så måte jeg bare få turen avbestilt. Vi skulle reist i dag.

Så nå er jeg skikkelig frustrert, for dette var den eneste ordentlige ferien jeg skulle ha i år. Og typn har bare den kommende uka igjen av ferien sin. Og regner med at jeg blir bedre i løpet av noen dager nå (forhåpentlig vis). Skal til lege etterpå.

Og det jeg da trenger er noen tips til andre "små"-turer. MÅ være hjemme igjen på lørdag, da vi skal stille i Moss på søndag.

Skrik ut. Også noe som ikke krever fint vær, for det har vi bare en dag i ny og ne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo mange fine tips i fjor, da vi ba om hundevennlige ferietips. Skal dere reise uten hund, kan dere jo ta en tur med Danskebåten eller Kielfergen!

Det var tur med danskebåten vi skulle. Kielfergen er jeg for ung til å være med. om vi skal på minicruise.

Vi skulle ta dfds til køben og tilbake, bestilt "romantisk cruise", og prøvde å få byttet til en annen dag denne uka, men de hadde ikke noe igjen.

Men kan jo kanskje bestille noe billigere, spørs helt når vi får igjen pengene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter akkurat her og tenker på hvor deilig det hadde vært å vært på hytta og badet litt og spist litt god lusnj på hotellet og grillet litt om kvelden.... Hva med en tur til en campingplass ved fjorden eller f.eks Støtvig hotell på Larkollen og håpet på bra vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Color Line har rimelige "byferier for 2". 2 netter på hotell i danmark + båtreise tur/retur for ca. 2 og et halvt tusen. Fin miniferie, så får du med deg kvote hjem igjen og kan leke litt kulturell og hipp i Danmark :)

Ja, det er jo en mulighet. Vi får nå bare se an, og hvor fort jeg blir frisk. Må som sagt være hjemme før søndag. Og da begynner det allerede å bli dårlig tid, siden jeg ikke kan regne med å bli frisk med en gang.

Var hos legen, og nå er det ikke bakterielt, men virus. Så jeg har tatt antibiotika for ingen ting. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...