Gå til innhold
Hundesonen.no

Innredning av akvarier

mowgli

Recommended Posts

Skrevet

Etter å ha sett på diverse kar som popper opp her begynner jeg å synes at mine kar er litt "tamme". Vel...egentlig klarer jeg liksom aldri og bli helt fornøyd med noen av dem så det er et evig prosjekt... Nå har jeg brukt et par dager på å snu og vende på røtter og steiner og å friske opp innredningen og får å få det mer naturlig og stilig.

Derfor trenger jeg noen nye øyne som kan gi meg tilbakemeldinger og tips om hva jeg kan og bør gjøre om i karene mine, så kom igjen og fyr på med ros og ris!

Skrevet

Syns du skal hive oppi litt mer stæsj jeg da, kjøp deg noen litt kule steiner som det er litt str på, eller lag litt huler av de du har.. Hva med noen kokosnøtter? Eller noen nye røtter? Litt forskjellige planter? ;)

*går litt amokk og spretter litt i sofaen* :)

Skrevet

Som jeg sa: ta deg en tur til Elverum og slå deg i løs i mine kar. :icon_redface:

Har en del sånn dill-dall, men ønsker en mer naturtro look. Kjøper røtter når jeg finner noen jeg liker, men det er langt mellom dem. Noen ideer med det jeg har?

Vet ikke helt om jeg vil ha flere planter da denne typen sprer seg fint selv. Har litt sansen for få plantetyper, men heller fler av de.

Skrevet

Mer roetter? Av med bakgrunnen og mal svart/klistre paa noe svart paa baksiden (verste jeg ser er saanne plastikkfilmbakgrunner :icon_redface: )

Edit: noe lave forgrunnsplanter tror jeg ogsaa kanskje hadde gjort seg? Evt en gruppe midt paa/litt utpaa ene siden som stikker seg litt ut.

Skrevet
Mer roetter? Av med bakgrunnen og mal svart/klistre paa noe svart paa baksiden (verste jeg ser er saanne plastikkfilmbakgrunner :icon_redface: )

Edit: noe lave forgrunnsplanter tror jeg ogsaa kanskje hadde gjort seg? Evt en gruppe midt paa/litt utpaa ene siden som stikker seg litt ut.

Ønsker meg en spesiel rot i minste karet, men har bare ikke funnet den enda. Ellers er jeg usikker på om jeg skal ha noe mer røtter i de andre - alternativt to stk. red moore wood.

Enig med deg når det gjelder bakgrunnenene, men den i 240 liter'n synes jeg faktisk er ålreit.

Synes det er vanskelig å finne ålreite planter som jeg faktisk får til, men surfet litt på nettet i dag og kom over et nydelig kar som hadde noen ålreite planter jeg fikk lyst til å prøve: http://www.aquadigital.net/

Ellers har jeg flyttet om litt på røtter, steiner og planter igjen:

• 1 month later...
Skrevet

Har hatt enda en ommøbleringsrunde og til Mariannes glede *flir* har jeg funnet fram noe gammel dekorasjon.

Ble det bedre og hva hadde eventuelt blitt enda bedre?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...