Gå til innhold
Hundesonen.no

Innredning av akvarier

mowgli

Recommended Posts

Skrevet

Etter å ha sett på diverse kar som popper opp her begynner jeg å synes at mine kar er litt "tamme". Vel...egentlig klarer jeg liksom aldri og bli helt fornøyd med noen av dem så det er et evig prosjekt... Nå har jeg brukt et par dager på å snu og vende på røtter og steiner og å friske opp innredningen og får å få det mer naturlig og stilig.

Derfor trenger jeg noen nye øyne som kan gi meg tilbakemeldinger og tips om hva jeg kan og bør gjøre om i karene mine, så kom igjen og fyr på med ros og ris!

Skrevet

Syns du skal hive oppi litt mer stæsj jeg da, kjøp deg noen litt kule steiner som det er litt str på, eller lag litt huler av de du har.. Hva med noen kokosnøtter? Eller noen nye røtter? Litt forskjellige planter? ;)

*går litt amokk og spretter litt i sofaen* :)

Skrevet

Som jeg sa: ta deg en tur til Elverum og slå deg i løs i mine kar. :icon_redface:

Har en del sånn dill-dall, men ønsker en mer naturtro look. Kjøper røtter når jeg finner noen jeg liker, men det er langt mellom dem. Noen ideer med det jeg har?

Vet ikke helt om jeg vil ha flere planter da denne typen sprer seg fint selv. Har litt sansen for få plantetyper, men heller fler av de.

Skrevet

Mer roetter? Av med bakgrunnen og mal svart/klistre paa noe svart paa baksiden (verste jeg ser er saanne plastikkfilmbakgrunner :icon_redface: )

Edit: noe lave forgrunnsplanter tror jeg ogsaa kanskje hadde gjort seg? Evt en gruppe midt paa/litt utpaa ene siden som stikker seg litt ut.

Skrevet
Mer roetter? Av med bakgrunnen og mal svart/klistre paa noe svart paa baksiden (verste jeg ser er saanne plastikkfilmbakgrunner :icon_redface: )

Edit: noe lave forgrunnsplanter tror jeg ogsaa kanskje hadde gjort seg? Evt en gruppe midt paa/litt utpaa ene siden som stikker seg litt ut.

Ønsker meg en spesiel rot i minste karet, men har bare ikke funnet den enda. Ellers er jeg usikker på om jeg skal ha noe mer røtter i de andre - alternativt to stk. red moore wood.

Enig med deg når det gjelder bakgrunnenene, men den i 240 liter'n synes jeg faktisk er ålreit.

Synes det er vanskelig å finne ålreite planter som jeg faktisk får til, men surfet litt på nettet i dag og kom over et nydelig kar som hadde noen ålreite planter jeg fikk lyst til å prøve: http://www.aquadigital.net/

Ellers har jeg flyttet om litt på røtter, steiner og planter igjen:

• 1 month later...
Skrevet

Har hatt enda en ommøbleringsrunde og til Mariannes glede *flir* har jeg funnet fram noe gammel dekorasjon.

Ble det bedre og hva hadde eventuelt blitt enda bedre?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...