Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippemaskin

Recommended Posts

Skrevet

Har tenkt på å kjøpe en klippemaskin lenge, og nå er behovet plutselig helt akutt! Bikkja ser helt nedgrodd ut stakkar! Noen som har anbefalinger på hvem. hva, hvor? Skulle gjerne kjøpt over disk i Oslo, slik at jeg kan få kjøpt det i ettermidag.

Blir superglad for alle tips?

Skrevet

Hei,

Tips: En Oster klippemaskin fra Norsk Smaafeservise som holder til i nærheten av Hellerudsletta (rett nord for Oslo). Hjemmeside: www.smaafe.no.

De kan masse om slikt, er veldig hyggelige og jeg tror at prisene de holder er ganske greie også.

Lykke til!

Susanne

Skrevet
Skal ikke schnauzere nappes?

Normalt så klippes front og speil (formklipping av bryst, undersiden av halsen, under haka, siden på skallen, ørene, bakparti, hale og noe på buken). Resten nappes.

Skrevet

Takk for tips! Nå har det blitt en Oster på meg :)

Normalt så klippes front og speil (formklipping av bryst, undersiden av halsen, under haka, siden på skallen, ørene, bakparti, hale og noe på buken). Resten nappes.

Sånn er det jeg pleier å gjøre det, men vurderer å begynne å barbere over det hele. Nadia har ikke pelsen til å være noen utstillingshund uansett, så nå vurdere jeg å gjøre det raskt og greit med maskin.

*Dobbeltpost. Nirm*

Skrevet

Men hvis du klipper over det hele vil jo også pelsen miste sin vann og smussavstøtende karakter. Hun kan også begynne å røyte og pelsen tover seg lettere. Så hvis hun ikke synes at det å bli nappet er et mareritt ville jeg likevel fortsette med nappingen. I tillegg vil også pelsen hos sorte dverger normalt bli grå ved klipping.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...