Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudiens dag


Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Spesialutstillinger for Ungarske Rasehunder gikk av stabelen i dag. 5 norskeide mudier deltok, derav 4 oppdrettet av Inga (Pingo her på sonen).

Det ble stilt oppdrettergruppe for første gang i Norge. Og denne gikk til tops og ble BIS.

I BIS finalen skuffet ikke Bajnok. Og han ble BIS! Dette skjedde sist på en spesialutstilling i 1984 i Sverige. Både han og oppdrettergruppen fikk flotte kritikker.

Fenris ble nummer to i klassen sin med HP.

Grattis til alle sammen!

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner, "live",i gjesteboka, mail, her på sonen osv. :icon_fun: Setter veldig stor pris på det!

Jeg svever som noen har antydet på rosa skyer og vell så det! Veien hjemover gikk super lett, og jeg satt vel stort sett med et digert glis rundt munn hele veien, begynnte tilogmed å le litt for meg selv. Klarer ikke å stoppe med å være glad rett og slett! :o

Følelsen er nesten som å være nyforelska jo... :o

Nei dette var bare helt hinsides. Jeg hadde jo absolut håpet på certene/BIR/BIM, man håper jo alltid. Men at vi skulle "toppa heile driten" var jo ikke i mine villeste fantasier en gang. Sånn er det liksom bare blitt oppigjennom årene, at mudien har kommet litt i bakevja for Puli/Pumi som er blitt mere showhunder. Mudien er liksom den uanselige lillebroren...

Så når vi fikk HP i oppdretterklassen så var igrunn jeg fornøyd med det jeg da og regnet resten av dagen som oppe og avgjordt, dvs at selvfølgelig så vant en av de andre rasene...

Men neida, flotte "valper" og flinke valpekjøpere gjorde dagen komplett med at vi ble plassert først i BIS Oppdretter.

(Og jeg som tenkte at vi var jo 4 så da kan vi kanskje prøve å stille oppdretterkl.....) :o

Og sist men ikke minst så klarer Bajnok og Julie å få til det alle håpet, men ingen turte å tenke og i allefall ikke si høyt...

Å plassere seg som Best in Show. Det var bare så utrolig spennende, og jeg tror ikke jeg pustet fra dommeren delte ut den første rosetten til vi brøt ut i vill jubel og litt tårer da vi faktisk skjønte Bajnok virkelig lever opp til navnet sitt som betyr champion, og hadde slått både den ene og andre champisen ned i støvlene, og det bare 1,5 år gammel. ;)

Jeg er så utrolig fornøyd og stolte av dere alle sammen Siv, Karine og Julie, tusen takk for at dere var med på å gjøre dagen så utrolig bra! Vi kunne aldri klart det uten dere!

Jeg tror jeg kommer til å leve lenge på dette, håper ikke jeg blir så alt for ensporet og kvalm å ha med å gjøre..he he logik.png:Laugh:

Skrevet

Tusen takk, igjen! :rolleyes:

Begynner å lande nå, men det medfører egnetlig bare at jeg inser hvor stort dette var og at det vanskelig kan gjentas. Alt skal liksom klaffe på en gang! Hadde jo aldri trodd det skulle skje så tidlig...

Men gud så deilig, kan bare spole tilbake så er jeg der :icon_redface:

Virkelig en belønning som gir en lyst til å fortsette!

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...