Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudiens dag

Nirm

Recommended Posts

Spesialutstillinger for Ungarske Rasehunder gikk av stabelen i dag. 5 norskeide mudier deltok, derav 4 oppdrettet av Inga (Pingo her på sonen).

Det ble stilt oppdrettergruppe for første gang i Norge. Og denne gikk til tops og ble BIS.

I BIS finalen skuffet ikke Bajnok. Og han ble BIS! Dette skjedde sist på en spesialutstilling i 1984 i Sverige. Både han og oppdrettergruppen fikk flotte kritikker.

Fenris ble nummer to i klassen sin med HP.

Grattis til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner, "live",i gjesteboka, mail, her på sonen osv. :icon_fun: Setter veldig stor pris på det!

Jeg svever som noen har antydet på rosa skyer og vell så det! Veien hjemover gikk super lett, og jeg satt vel stort sett med et digert glis rundt munn hele veien, begynnte tilogmed å le litt for meg selv. Klarer ikke å stoppe med å være glad rett og slett! :o

Følelsen er nesten som å være nyforelska jo... :o

Nei dette var bare helt hinsides. Jeg hadde jo absolut håpet på certene/BIR/BIM, man håper jo alltid. Men at vi skulle "toppa heile driten" var jo ikke i mine villeste fantasier en gang. Sånn er det liksom bare blitt oppigjennom årene, at mudien har kommet litt i bakevja for Puli/Pumi som er blitt mere showhunder. Mudien er liksom den uanselige lillebroren...

Så når vi fikk HP i oppdretterklassen så var igrunn jeg fornøyd med det jeg da og regnet resten av dagen som oppe og avgjordt, dvs at selvfølgelig så vant en av de andre rasene...

Men neida, flotte "valper" og flinke valpekjøpere gjorde dagen komplett med at vi ble plassert først i BIS Oppdretter.

(Og jeg som tenkte at vi var jo 4 så da kan vi kanskje prøve å stille oppdretterkl.....) :o

Og sist men ikke minst så klarer Bajnok og Julie å få til det alle håpet, men ingen turte å tenke og i allefall ikke si høyt...

Å plassere seg som Best in Show. Det var bare så utrolig spennende, og jeg tror ikke jeg pustet fra dommeren delte ut den første rosetten til vi brøt ut i vill jubel og litt tårer da vi faktisk skjønte Bajnok virkelig lever opp til navnet sitt som betyr champion, og hadde slått både den ene og andre champisen ned i støvlene, og det bare 1,5 år gammel. ;)

Jeg er så utrolig fornøyd og stolte av dere alle sammen Siv, Karine og Julie, tusen takk for at dere var med på å gjøre dagen så utrolig bra! Vi kunne aldri klart det uten dere!

Jeg tror jeg kommer til å leve lenge på dette, håper ikke jeg blir så alt for ensporet og kvalm å ha med å gjøre..he he logik.png:Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, igjen! :rolleyes:

Begynner å lande nå, men det medfører egnetlig bare at jeg inser hvor stort dette var og at det vanskelig kan gjentas. Alt skal liksom klaffe på en gang! Hadde jo aldri trodd det skulle skje så tidlig...

Men gud så deilig, kan bare spole tilbake så er jeg der :icon_redface:

Virkelig en belønning som gir en lyst til å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...