Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudiens dag

Nirm

Recommended Posts

Spesialutstillinger for Ungarske Rasehunder gikk av stabelen i dag. 5 norskeide mudier deltok, derav 4 oppdrettet av Inga (Pingo her på sonen).

Det ble stilt oppdrettergruppe for første gang i Norge. Og denne gikk til tops og ble BIS.

I BIS finalen skuffet ikke Bajnok. Og han ble BIS! Dette skjedde sist på en spesialutstilling i 1984 i Sverige. Både han og oppdrettergruppen fikk flotte kritikker.

Fenris ble nummer to i klassen sin med HP.

Grattis til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner, "live",i gjesteboka, mail, her på sonen osv. :icon_fun: Setter veldig stor pris på det!

Jeg svever som noen har antydet på rosa skyer og vell så det! Veien hjemover gikk super lett, og jeg satt vel stort sett med et digert glis rundt munn hele veien, begynnte tilogmed å le litt for meg selv. Klarer ikke å stoppe med å være glad rett og slett! :o

Følelsen er nesten som å være nyforelska jo... :o

Nei dette var bare helt hinsides. Jeg hadde jo absolut håpet på certene/BIR/BIM, man håper jo alltid. Men at vi skulle "toppa heile driten" var jo ikke i mine villeste fantasier en gang. Sånn er det liksom bare blitt oppigjennom årene, at mudien har kommet litt i bakevja for Puli/Pumi som er blitt mere showhunder. Mudien er liksom den uanselige lillebroren...

Så når vi fikk HP i oppdretterklassen så var igrunn jeg fornøyd med det jeg da og regnet resten av dagen som oppe og avgjordt, dvs at selvfølgelig så vant en av de andre rasene...

Men neida, flotte "valper" og flinke valpekjøpere gjorde dagen komplett med at vi ble plassert først i BIS Oppdretter.

(Og jeg som tenkte at vi var jo 4 så da kan vi kanskje prøve å stille oppdretterkl.....) :o

Og sist men ikke minst så klarer Bajnok og Julie å få til det alle håpet, men ingen turte å tenke og i allefall ikke si høyt...

Å plassere seg som Best in Show. Det var bare så utrolig spennende, og jeg tror ikke jeg pustet fra dommeren delte ut den første rosetten til vi brøt ut i vill jubel og litt tårer da vi faktisk skjønte Bajnok virkelig lever opp til navnet sitt som betyr champion, og hadde slått både den ene og andre champisen ned i støvlene, og det bare 1,5 år gammel. ;)

Jeg er så utrolig fornøyd og stolte av dere alle sammen Siv, Karine og Julie, tusen takk for at dere var med på å gjøre dagen så utrolig bra! Vi kunne aldri klart det uten dere!

Jeg tror jeg kommer til å leve lenge på dette, håper ikke jeg blir så alt for ensporet og kvalm å ha med å gjøre..he he logik.png:Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, igjen! :rolleyes:

Begynner å lande nå, men det medfører egnetlig bare at jeg inser hvor stort dette var og at det vanskelig kan gjentas. Alt skal liksom klaffe på en gang! Hadde jo aldri trodd det skulle skje så tidlig...

Men gud så deilig, kan bare spole tilbake så er jeg der :icon_redface:

Virkelig en belønning som gir en lyst til å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...