Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP! Tika har svelget et plaster!

Recommended Posts

Willy har svelget plasten fra en pølsepose når vi åpnet den. Sikkert fordi bikkja er så vanvittig glupsk og at det luktet pølse. Han har også svelget sånn papirlokk på de små yoghurtboksene. Jeg trodde han skulle slikke det rent som hun andre her gjør, men svelget det visst helt.

Begge deler kom ut igjen på kvelden. Bare kikk i bæsjen de nærmeste dagene og forsikre deg om at det har kommet ut :ahappy:

Oppstår det forstoppelse er det bare å skynde seg fort fort fort til dyrlegen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følg med på henne, så merker du jo om hun begynner å oppføre seg annerledes, eller sliter med å bæsje :ahappy: Det går nok bra. Mona spiste en sånn porsjonsleverposteiboks av aliminium en gang, men den kom ut den også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW skrev:
Mona spiste en sånn porsjonsleverposteiboks av aliminium en gang, men den kom ut den også gitt.

Hvordan i all verdens land og rike klarte hun å spise aluminium!?! :Laugh: Mona får det virkelig til altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingermarie-titti skrev:
Hvordan i all verdens land og rike klarte hun å spise aluminium!?! :Laugh: Mona får det virkelig til altså.....

Jeg gav den til henne og trodde jo ikke hun skulle svelge hele greia <_< bare spise leverposteien. Men så tygde hun den kjempliten og svelget den, jeg hadde ikke sjans til å stoppe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW skrev:
Jeg gav den til henne og trodde jo ikke hun skulle svelge hele greia <_< bare spise leverposteien. Men så tygde hun den kjempliten og svelget den, jeg hadde ikke sjans til å stoppe henne.

Jeg har et lite inntrykk av et ulvehundene kan fungere som kvern :ahappy: Naboene til besteforeldrene mine driver oppdrett av rasen, og de spiser MYE rart uten problem altså. Kan kanskje sammenlignes med geiter? :)

Ser forresten for meg at hun spiste den boksen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW skrev:

Høres ut som noe veeldig kjent... passer alltid på å holde veeeldig godt i alt av bokser, beger osv videre som Willy skal få spise av... :ahappy:

Kvern ja... :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvern ja, det passet bra :o Mye rart som bare går gjennom der. Marius kjøpte en sånn svæær rødvinsmorrpølse som vi spiste. Og de har jo sånn seigt skall man må ta av før man spiser dem. Det spiste Mona og bæsjet ikke på et døgn, før jeg måtte dra det ut av rumpa på henne neste dag. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her har både spist tapeten på veggen og teppebiter, alt kom ut igjen...men ikke nødvendigvis uten at det ble hengende litt fast i enden.... :o

Plaster er så mykt og lite at det kommer nok lett ut igjen ja.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekla var i søpla på badet og fant seg et truseinnlegg her en dag mens mamma passet henne, og jeg har ikke sett noe til det siden, men hun oppfører seg som før og bæsjer uten problemer, så regner med det har kommet ut, uten at jeg har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat-tomsingen var ram til å spise skinnsofaen vår da han var liten.. Først så spiste han opp skinnet (lær er fra ku = mat, helt opplagt det). Jeg fikk virkelig erfare at skinnsofaen var fyllt med rosa skumgummi.. Når Kakkelakken bæsjet, så så det ut som vanlig.. ehm... vel .. vanlig dritt rett og slett sånn i "utfartsøyeblikket", men så snart det var helt ute i "fri dressur" så spratt den rosa skumgummien tilbake til all sin fordums store, luftige rosa herlighet - gjerne med et lite "ploff". Skremte livet av meg første gangen - alle disse ploffende brune klumpene som spratt ut til rosa skumgummi-biter! Rene tegnefilmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TonjeM skrev:
Flat-tomsingen var ram til å spise skinnsofaen vår da han var liten.. Først så spiste han opp skinnet (lær er fra ku = mat, helt opplagt det). Jeg fikk virkelig erfare at skinnsofaen var fyllt med rosa skumgummi.. Når Kakkelakken bæsjet, så så det ut som vanlig.. ehm... vel .. vanlig dritt rett og slett sånn i "utfartsøyeblikket", men så snart det var helt ute i "fri dressur" så spratt den rosa skumgummien tilbake til all sin fordums store, luftige rosa herlighet - gjerne med et lite "ploff". Skremte livet av meg første gangen - alle disse ploffende brune klumpene som spratt ut til rosa skumgummi-biter! Rene tegnefilmen..

Hahahahahahaha! Måtte bare kommentere hvor mye jeg lo nå ;) Skulle jeg (faktisk) likt å sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er veldig seint, men som et tips jeg fikk (av dyrlegen) kan man altså gi asparges på glass til hunden. Det kapsler inn hva det nå er hunden har spist, og får det ut igjen på en skånsom måte. Brukes fx når hunden har fått i seg sprøytespisser, og er mer vanlig å bruke i USA enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra skrev:
Vet dette er veldig seint, men som et tips jeg fikk (av dyrlegen) kan man altså gi asparges på glass til hunden. Det kapsler inn hva det nå er hunden har spist, og får det ut igjen på en skånsom måte. Brukes fx når hunden har fått i seg sprøytespisser, og er mer vanlig å bruke i USA enn her.

Jepp, signerer dette rådet her. Problemet melder seg derimot når ikke hunden synes asparges er noe særlig fristende!

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...