Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene er her :D - NYE bilder 08.08!

LiLi

Recommended Posts

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Helledussen for noen nyyydelige små nurk!! Og mammaen er herlig barnslig enda ser jeg :)

Skrevet

For noen herlige små! :) Gratulerer så mye med dem.

Lili ser ut som en utrolig søt jente. Skikkelig barnslig mamma da. Hun er nydelig hun også, selvsagt.

Skrevet

Helledussen for noen søte små :) Og for en herlig mamma, man må trene karate for å forsvare babyene må vite ;)

Skrevet

Lili er bare herlig ;) Gleder meg til å se valpene når de begynner å se ut som Papillons jeg! ;) De er jo såklart søte nå og da :) Nydelige tegninger på Leah!

Skrevet

Nydelige, og så herlige bilder av Lili også :icon_redface: Gleder meg til å se flere bilder når de blir eldre!

Skrevet

Her er bilder tatt den 23.07 :icon_cry:

Da var altså valpene 2 uker og 1 dag!

På søndag er de hele 3 uker, så da skal jeg prøve å få tatt bilder igjen. :D

Leah

4a-Leah.jpg

Leah og Arthur

4b-LeahArthur.jpg

Boffe

4c-Boffe.jpg

Leah

4d-Leah.jpg

Eeyy, vent på meg da!

4e-LeahLiLi.jpg

Litt av alle

4f-Arthur.jpg

Jenta si som har lært karate av sin mor det :D

4g-Karate.jpg

Vasking på gang..

4h-Vasking.jpg

Mamma med sine små

4i-MorBarn.jpg

4j-MorBarn.jpg

Valpisene

4k-Alle.jpg

Skrevet

Hihi, når de er så unge minner de egentlig veldig om springervalper i farge og "fasong" :icon_cry: Nydelige er de i hvert fall fortsatt!

Skrevet
Hihi, når de er så unge minner de egentlig veldig om springervalper i farge og "fasong" :icon_cry: Nydelige er de i hvert fall fortsatt!

Siden de fortsatt minner om springervalper mener du :o hihi :P

Men er sant det ja, de fleste valper er jo egentlig veldig like når de er så små. De har forandret seg en god del siden disse bildene og egentlig, skal som sagt prøve å få tatt nye bilder i løpet av helga. :D Takk forresten :D

Skrevet
Siden de fortsatt minner om springervalper mener du :o hihi :P

Men er sant det ja, de fleste valper er jo egentlig veldig like når de er så små. De har forandret seg en god del siden disse bildene og egentlig, skal som sagt prøve å få tatt nye bilder i løpet av helga. :icon_cry: Takk forresten :D

Satt og tittet på bilder av Orry fra han var bitteliten skjønner du, og det var VELDIG likt (bortsett fra at han og søsknene hadde mindre hvitt).

Gleder meg veldig til flere bilder, og ønsker deg lykke til videre :D Har du funnet gode hjem til alle valpene forresten, eller er det fortsatt vanskelig å luke ut de seriøse kontra useriøse?

Skrevet
Satt og tittet på bilder av Orry fra han var bitteliten skjønner du, og det var VELDIG likt (bortsett fra at han og søsknene hadde mindre hvitt).

Gleder meg veldig til flere bilder, og ønsker deg lykke til videre :D Har du funnet gode hjem til alle valpene forresten, eller er det fortsatt vanskelig å luke ut de seriøse kontra useriøse?

Mangler til den ene enda :icon_cry: Men håper det dukker opp noen. :D Tenkt på å annonsere da, vet ikke om det er noe?

Skrevet

Her kommer det bildespam deluxe :D Disse er fra igår, altså en dag før de ble 3 uker, som de ble idag! :icon_fun:

Kan godt være jeg tar flere i dag da ;) Hehe..

Det går i alle fall kjempebra med dem. De har begynt så smått å gå nå, det er utrolig moro å se på! :P

Kan forresten legge ut en film av det og:

http://s6.photobucket.com/albums/y209/lill...nt=MVI_5649.flv

Dette er da Boffe som er ute og vandrer. :P

Ellers har de begynt så smått og få mat, jeg gir dem da oppbløtt Norwegian Polar, noe de liker veldig godt. Mamman spiser også som en hest, og hun greier faktisk å holde de små runde og gode, uten å bli tynn selv, kjempebra.

Leah øverst, Arthur til venstre og Boffe til høyre.

5a-Alle.jpg

5b-Alle.jpg

5c-Alle.jpg

5d-Alle.jpg

Leah/Dumbo :P

5e-Leah.jpg

Guttene koser

5f-Guttene.jpg

Leah

5g-Leah.jpg

Søskenkjærlighet eller?

5h-Love.jpg

Er det mulig å unngå å elske disse? :)

5i-Slikke.jpg

Boffe

5j-Boffe.jpg

Boffe

5k-Boffe.jpg

Dette er gutten sin som kan å stå det :) Bare å få heist opp hodet og halen litt her nå, så er han klar for showringen, hehe..

5l-Boffe.jpg

Boffe

5m-Boffe.jpg

Leah gjesper

5n-Leahgjesp.jpg

Nok en gang er det Leah som blir offer for bildetaking når mamma vasker.. :P

5o-Leahvask.jpg

Leah

5p-Leah.jpg

Leah

5q-Leah.jpg

Leah

5r-Leah.jpg

Arthur

5s-Arthur.jpg

Arthur, I'm leaving... Kaching!

5t-Arthurleaving.jpg

Arthur på tur ut i verden!

5u-Arthurexploring.jpg

Arthur

5v-Arthur.jpg

Arthur

5w-Arthur.jpg

Arthur

5x-Arthur.jpg

Nå heter de altså Leah, Arthur og Boffe :P Hehe.. Må liksom bare ha noe å kalle dem så lenge de er her, så da gjør det ikke noe om de er drøyt snodige.

Skrevet
Aww de er så skjønne! Skal du selge alle eller skal du beholde en? ;)

Skal beholde jenta, Leah :P Ihvertfall er det aller mest sannsynlig :)

Fine de er. :)

Men filmlinken din fungerer ikke...

Fiksa den :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...