Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som virker aggressiv - tips?


carolinew

Recommended Posts

jeg lurer på om det er noen som har noen tips til meg. hunden min er 1,5 år, hver gang hvis han sitter inne å ser ut eller er ute på terassen, og det går store hunder utenfor blir han så sint eller hva det er, pelsen på ryggen reiser seg og virker litt agresiv. har dere noen tips om hva jeg skal gjøre når han oppfører seg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt :whistle: ... Når en hund bjeffer, så skal du gi den godbiter når den er stille, mens den ser fremmede. Etterhvert så vil hunden forbinde fremmede med godbiter, og dermed synes det er gøy... Det går også ann å bruke leker og lignende. Du må ikke kjefte på hunden, for da blir situvasjonen "aggresiv". Me dette så er det inne trening og fremmede kommer på besøk. Da kan du også la de besøket få en godbit og gi. Så synes hunden det blir gøy med besøk- Dette er mer om hunden er redd for fremmede...

Aggresjon kommer mye av frykt. Hunden vil nok beskytte reviret sitt og knurrer/bjeffer for å få folk bort. Dermed så får den belønning i seg selv, ved at hunden forsetter å gå videre... Du kan jo prøve å lokke hunden til å bli interrert i noe annet, som foreksempel leke/godbit... Jeg er ingen hundeekspert :D . Sikkert andre som har bedre forslag :D . Så vil nok hunden anvende seg mer til deg, viss det kommer folk forbi. Jeg synes selv det er ganske greit at hunden gir beskjed om det kommer noen. Var folk som var ute etter å stjele sykkel av oss veldig sent på kvelden. Labbetuss bjeffet og vi gikk ut for å se. Da hørte vi noen som sprang i en voldsom fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg høres ut som et godt forslag labbetuss! Jeg gjør noe ala. det samme med terrierblandingen min som føler at hun må boffe på merkelige lyder seint om kvelden for eksempel. Iløped av 2mnd er lyden nesten helt borte :whistle: Men så har hun aldri bjeffa skikkelig ille liksom. Toppen 2-3 ordentlige bjeff, resten bare lav boffing. Men uansett så skal ikke hunden min føle at hun må passe på huset, det er det jeg som gjør. Nå løper hun til døra, hopper opp i sofaen og stiller seg for å logre til besøkende. Er det noen som er helt ukjent for henne kan hun boffe en gang eller to, men tier når jeg ber henne om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...