Gå til innhold
Hundesonen.no

kjeks for ånden. hmm..

Djervekvinnen

Har hunden din dårlig ånde?  

14 stemmer

1. 1.

• nei
      7
    • Ja
      7

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har prøvd en helt ny type kjeks til hund som visstnok skal være god for tenner og ånde. Chiose tartar contol heter den. Håper de virker, eller så må jeg ta i bruk sterkere virkemidler. hehe. og da blir vel ikke Hera så glad. Ho på dyrebutikken nevnte en munnspray som luktet som mennesemunnspray, og hundene likte det ikke. De løp og gjemte seg når ho kom med sprayen. hehe. :)

Skrevet

Hehe.. Si ifra om den virker da! Ikke at Mona lukter sånn verre enn alle andre, men det plager vel ingen om det lukter litt bedre :)

Skrevet

Royal Canin har fått sånne nye tyggegreier mot tannstein :) Og tannstein gir jo dårlig ånde, så.. LiLi liker de i alle fall godt!

Skrevet

Ja du har de greenies også som er bra, men de er så dyre! En pakke kjeks koster 59 kr, og det var greit. En spray til 100 lappen eller over da har man ihvertfall en stund også. Bare kom med forslag om noen vet om andre ting som er bra mot dette! Var og hørte om de hadde Plauge of, det pulveret, men de hadde det ikke. æsj. :)

Skrevet

Og forresten så spurte ho dama på dyrebutikken og hvor den dårlige ånden kom ifra. Om det var magen eller munnen.Hvordan i alle dager kan man finne ut det?? Det kommer jo fra gapet uansett! :?

Skrevet
Ja du har de greenies også som er bra, men de er så dyre! En pakke kjeks koster 59 kr, og det var greit. En spray til 100 lappen eller over da har man ihvertfall en stund også. Bare kom med forslag om noen vet om andre ting som er bra mot dette! Var og hørte om de hadde Plauge of, det pulveret, men de hadde det ikke. æsj. :)

Greenies er bra ja, men dyrt. Plaque Off skal jeg begynne å bruke når LiLi blir voksen. Har hørt mye bra om det. Vet at Pet Silk har en munnspray også, du kan jo sjekke den ut. http://www.hiawatha.no Tror de har den der.

Skrevet

I dag kjøpte jeg en sånn Greenies greie formet som en tannbørste pluss en griserull som funker rensende for munnen.

Men den Greenies greia, man trenger vel ikke å gi det så ofte vel? :? Liksom ikke hver uke?

Skrevet
Hm ja var å så der, men det stod ingen pris etter det jeg så. Vet petshopgirls har det også. Har veldig lyst å prøve, men må se om kjeksene virker først.

Tror den koster 175..

Skrevet

ask har dårlig ånde, men ikke sånn slående og sånn at du holder deg for nesa :D bruker greenies på han da.. funker fint og i dyrbuikken min koster d 15 kr. for tostk, synns ikke d er så ille jeg!

Skrevet
I dag kjøpte jeg en sånn Greenies greie formet som en tannbørste pluss en griserull som funker rensende for munnen.

Men den Greenies greia, man trenger vel ikke å gi det så ofte vel? :? Liksom ikke hver uke?

Greenies kan du med fordel gi 3 - 4 ganger i uken.

Har man allerede problemer med tannsten,så gi greenie hver dag.

:D

Skrevet

HØ??!!

Har den ikke effekt i opptil 5 dager a? Jeg gidder IKKE gi henne noe som koster 60,- hver dag :D

Selvfølgelig slo jeg på stortromma og kjøpte den største tannbørsten :P Ingen problemer med tannstein her tror jeg. Litt tidlig? Tenna detter fremdeles ut :D

Skrevet
HØ??!!

Har den ikke effekt i opptil 5 dager a? Jeg gidder IKKE gi henne noe som koster 60,- hver dag :D

Selvfølgelig slo jeg på stortromma og kjøpte den største tannbørsten :P Ingen problemer med tannstein her tror jeg. Litt tidlig? Tenna detter fremdeles ut :D

En greenies har effekt opptil 3 dager...og om det koster dere 60.- PR GREENIE, så er de HYSTERISK overprisa! :-o :evil:

Vi selger str Large PR STK for kr 20.-! Regular for kr 15.- og petite for kr 10.-

Økonomipakkene koster kr 229.-,og hvor mange som er i dem varierer på str. Selv kjøper jeg Regular til Odin, fordi da får jeg fler pr økonomipakke enn om jeg hadde kjøpt str Large.

Greenies får dyrebutikkene via Eukanuba,og eukanuba har VEILEDENDE utsalgspriser som dyrebutikkene gjør lurt i å følge....!

Jeg blir så skuffet over å høre at folk er så grådig - dette produktet er så godt,at det fortjener å bli SOLGT! Ikke ligge i hyllene og "råtne" fordi de skal ha mest mulig penger for dem!!

Skrevet
Åja! Jaja - pappa betalte :D Høhø. Men da veit jeg det til en fremtidig gang. Får bare håpe vi snakker om det samme!

Det er jo bare å spørre dem i dyrebutikken hvor de bestiller dem inn fra, det... :wink:

Det er 3 leverandører på Greenies. Eukanuba (billigst og best), ZooPartner (holder til i trondhjem - dyyyr på Greenies), og Zoomiljø..(enda dyrere enn ZooPartner)... :wink:

Huske disse, så vetdu fort hva du skal anbefale butikken om de ikke tar dem inn fra Eukanuba! hihih

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...