Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp til kritikk


SD

Recommended Posts

Slik lyder kritikken jeg fikk fra en svensk dommer (jeg har fornorsket den):

Veldig god type og størrelse. Kraftig tispehodet. Nøttebrune øyne. Lite hardt uttrykk. Bra hals, manke og rygg. Lite p. vinkl. fram (?), tilstrekkelig bak. Markert førbr (?). Skulle hatt mer benstamme. Korrekt brystdypde. Skulle vært mer tønneformet. Behøver mer substans i kroppen. Dobbel pelset. Går godt bak. Oppmerksom på sin fører.

Men det er enkelte ord/forkortninger jeg ikke klarte å tyde :P Og det er disse to:

Lite p. vinkl. fram, tilstrekkelig bak. Markert førbr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik lyder kritikken jeg fikk fra en svensk dommer (jeg har fornorsket den):

Veldig god type og størrelse. Kraftig tispehodet. Nøttebrune øyne. Lite hardt uttrykk. Bra hals, manke og rygg. Lite p. vinkl. fram (?), tilstrekkelig bak. Markert førbr (?). Skulle hatt mer benstamme. Korrekt brystdypde. Skulle vært mer tønneformet. Behøver mer substans i kroppen. Dobbel pelset. Går godt bak. Oppmerksom på sin fører.

Men det er enkelte ord/forkortninger jeg ikke klarte å tyde :P Og det er disse to:

Lite p. vinkl. fram, tilstrekkelig bak. Markert førbr.

Hva akkurat p står for aner jeg ikke.. Men jeg vil anta det er noe ala "Litt knapt vinklet fram, tilstrekkelig (vinklet) bak. Markert (fram)bryst."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr forbryst, og det er den delen av brystkassen som stikke frem mellom frambeina.

Hvis det hadde stått "lite b vinkl foran/framme" , ville jeg tolket det som brandt, altså steil. Kanskje bare en skriver som ikke har fått svensk helt med seg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr forbryst, og det er den delen av brystkassen som stikke frem mellom frambeina.

Hvis det hadde stått "lite b vinkl foran/framme" , ville jeg tolket det som brandt, altså steil. Kanskje bare en skriver som ikke har fått svensk helt med seg????

Det er mulig, kanskje jeg skal tolke den P'en som en B da. Takk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...