Jump to content
Hundesonen.no

Hvordan lage hjemmeside?

Impega

Recommended Posts

Jeg lager alt i photoshop, selve bakgrunn, overskrift og der jeg vil menyen skal ligge, før jeg bare legger alt det som bakgrunn i f-eks frontpage eller golive før jeg begynner å legge skrift oppå. Så laster jeg opp med SmartFTP.

Den siden jeg har nå er litt kjip fordi jeg må bruke Frontpage og egentlig ikke kan programmet :D

www.prexide.net/julie

:oops:

I photoshop lager jeg et bilde som er bakgrunnen.. Det er den streken foran menyen og det blå i bakgrunnen, samt det svarte. Så bruker jeg det bildet som bakgrunn når jeg skal jobbe i et hvilket som helst program som lager hjemmesider (Frontpage, GoLive).. Skriver inn tekst osv. Og så finnes det noe som heter FTP-programmer, programmer som laster opp siden din til en server så den ligger ute på nettet.

Enkelt forklart. Hehe..

hehe, ikke så lett å forklare sånn via nettet dette da!

Uansett, det første du bør gjøre er å skaffe deg en hjemmeside adresse, og et sted du kan legge ut siden din. Dette finner du MANGE steder hvor det er gratis, og som holder lenge til en nybegynner side. :wink:

www.home.no

www.start.no

og geocities eller hva det heter osv osv osv osv.. det er MANGE å velge i. Jeg selv har opprinnelig adressen www.home.no/buffyz på min side, men på www.dot.tk kan du få gratis andre adresser, så min er nå www.psycholynx.tk.

Så må du lage siden din. Jeg for min del bruker FrontPage til alt. (ikke bildebehandling da) Hvis du er som meg, så er det letteste å bare pne FrontPage, og prøv deg frem. Roter du litt rndt der inne aller først, så er det iallefall lettere for folk å forklare deg hva mer du skal gjøre siden :D

Lykke til! Og spør mer om det er noe. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...