Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage hjemmeside?

Impega

Recommended Posts

Jeg lager alt i photoshop, selve bakgrunn, overskrift og der jeg vil menyen skal ligge, før jeg bare legger alt det som bakgrunn i f-eks frontpage eller golive før jeg begynner å legge skrift oppå. Så laster jeg opp med SmartFTP.

Den siden jeg har nå er litt kjip fordi jeg må bruke Frontpage og egentlig ikke kan programmet :D

www.prexide.net/julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

I photoshop lager jeg et bilde som er bakgrunnen.. Det er den streken foran menyen og det blå i bakgrunnen, samt det svarte. Så bruker jeg det bildet som bakgrunn når jeg skal jobbe i et hvilket som helst program som lager hjemmesider (Frontpage, GoLive).. Skriver inn tekst osv. Og så finnes det noe som heter FTP-programmer, programmer som laster opp siden din til en server så den ligger ute på nettet.

Enkelt forklart. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke så lett å forklare sånn via nettet dette da!

Uansett, det første du bør gjøre er å skaffe deg en hjemmeside adresse, og et sted du kan legge ut siden din. Dette finner du MANGE steder hvor det er gratis, og som holder lenge til en nybegynner side. :wink:

www.home.no

www.start.no

og geocities eller hva det heter osv osv osv osv.. det er MANGE å velge i. Jeg selv har opprinnelig adressen www.home.no/buffyz på min side, men på www.dot.tk kan du få gratis andre adresser, så min er nå www.psycholynx.tk.

Så må du lage siden din. Jeg for min del bruker FrontPage til alt. (ikke bildebehandling da) Hvis du er som meg, så er det letteste å bare pne FrontPage, og prøv deg frem. Roter du litt rndt der inne aller først, så er det iallefall lettere for folk å forklare deg hva mer du skal gjøre siden :D

Lykke til! Og spør mer om det er noe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...