Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage hjemmeside?

Impega

Recommended Posts

Skrevet

Noen av dere har jo virkelig flotte hjemmesider. Mye fint og morsomt å lese. Men hvordan lagere dere en hjemmeside? Noen som gidder å forklare?

Mulig også dette har blitt diskutert/forklart tidligere, men jeg er jo nybegynner her...

Skrevet

Jeg lager alt i photoshop, selve bakgrunn, overskrift og der jeg vil menyen skal ligge, før jeg bare legger alt det som bakgrunn i f-eks frontpage eller golive før jeg begynner å legge skrift oppå. Så laster jeg opp med SmartFTP.

Den siden jeg har nå er litt kjip fordi jeg må bruke Frontpage og egentlig ikke kan programmet :D

www.prexide.net/julie

Skrevet

:oops:

I photoshop lager jeg et bilde som er bakgrunnen.. Det er den streken foran menyen og det blå i bakgrunnen, samt det svarte. Så bruker jeg det bildet som bakgrunn når jeg skal jobbe i et hvilket som helst program som lager hjemmesider (Frontpage, GoLive).. Skriver inn tekst osv. Og så finnes det noe som heter FTP-programmer, programmer som laster opp siden din til en server så den ligger ute på nettet.

Enkelt forklart. Hehe..

Skrevet

hehe, ikke så lett å forklare sånn via nettet dette da!

Uansett, det første du bør gjøre er å skaffe deg en hjemmeside adresse, og et sted du kan legge ut siden din. Dette finner du MANGE steder hvor det er gratis, og som holder lenge til en nybegynner side. :wink:

www.home.no

www.start.no

og geocities eller hva det heter osv osv osv osv.. det er MANGE å velge i. Jeg selv har opprinnelig adressen www.home.no/buffyz på min side, men på www.dot.tk kan du få gratis andre adresser, så min er nå www.psycholynx.tk.

Så må du lage siden din. Jeg for min del bruker FrontPage til alt. (ikke bildebehandling da) Hvis du er som meg, så er det letteste å bare pne FrontPage, og prøv deg frem. Roter du litt rndt der inne aller først, så er det iallefall lettere for folk å forklare deg hva mer du skal gjøre siden :D

Lykke til! Og spør mer om det er noe. :D

Skrevet

prøv www.freewebs.com det er lett som smør :D prøv. ellers kan jeg si at www.piczo.com også er grei :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...