Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer til Line med Fenris (Fenrisgutten) med BIR og CERT i dag! Stort å slå sin egen mamma i ringen! :icon_fun: Hurra!

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :)

Skrevet
Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :D

Hvordan gikk det med dere da?

:)

Gratulerer til alle sammen!

Skrevet
Hvordan gikk det med dere da?

:D

Gratulerer til alle sammen!

hehe, det snakker vi ikke om :)

Bella ble ikke stilt, og omtrent halve kritikken til Albin besto av hvor overtegnet han var både her og der.

Skrevet
Grattis Kristin, med velfortjent seier!

Vi møtes i Bir/Bim på nkk tr.heim :D

Toro (bror til din Pepper) ble BIR! Ikke verst av en junior :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Skrevet
Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Skrevet
Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Skrevet
Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Slett ikke verst! Ja jeg fikk melding av Silje! Hun har fått beskjed om å raske med seg hele greia nå, hihi :D

Skrevet

Gratulerer til Line med Fenris igjen! CK ble det i dag. Moren stakk av med cert, så nå er hun blitt champion! :lol: Hun ble også BIR; gratulerer til oppdretteren (Dratini), som også hadde en hund (Odin) som stakk av med cert og BIM. Flotte resultater!

Noen som vet hvordan det gikk med spanielsene? Jeg måtte gå midt i.. Og dommeren var treeeeig.. :lol: Vet hun sendte ut flere med blått, faktisk nesten alle jeg så. Gruer meg til neste helg, for da stiller vi..

Skrevet

Og jeg blir veldig glad om noen kikket på groenendael? Eller kan fortelle meg hvilke juniorer som ble stilt der? *smiler veldig pent* :lol:

Skrevet

Jeg stillte Decoy i valp 4-6mnd. i dag.

Vår første utstilling... :shocked:

BIR & BIG 2 (av syv)

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

:lol:

Hvordan gikk det med SD / Kira , vi fant aldri ringen deres :unsure: ...? ring 2?

Skrevet
Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

Så utrolig skjønn kritikk! Grattis!

Skrevet

Gratulerer så mye - IGJEN til Decoy! :lol: :lol:

Som jeg har nevnt tidligere er det en stor prestasjon av en toller å hevde seg i toppen, sjelden det skjer!

Skrevet

Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes: Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Skrevet

Jeg stilte visst to forskjellige hunder i går og i dag :D

I går ble det blått med følgende kritikk:

"17 mnd gml, fem tispe med g hode, litt høyt ansatte ører, mørke øyne, korr bitt, g hals, sterk rygg, velansatt hale, litt steil skulder, knapt vinklet bak, rør seg litt for trangt bak, løs og ustabil fram, b pelskval men fargen kunne vært renere sort, b temp."

I dag ble det 1 kval, 1 konk og hp med følgende kritikk:

"G type & size. Still in developm. Corr head. G neck & topline. Chest still needs more strength & depth. G angulation. Coat not yet compl. reddy in colour & texture. Sound movem."

Så lillemor gikk fra å være dårlig vinklet, steil i skuldrene og ha dårlige bevegelser i går til å ha gode vinkler, gode bevegelser og utviklingspotensiale i dag :lol: Men fornøyde med dagen i dag er vi i alle fall så uferdig og lite "kropp" og kort pels (bommet med nednappingen...) som hun har.

Gratulerer til alle med gode resultater! Dro kjensel på noen men med utålmodig samboer og unger fikk vi bare med oss det som skjedde i schnauzerringen før krav om andre aktiviteter meldte seg. Men neste helg, da skal jeg dra på utstilling alene :lol:

Skrevet
Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes:Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Ja, jeg så det i BIG ringen...

Gratulerer til Decoy :lol: Også så koselig kritikk!

SD med Kira fikk 1 kval, 3 konk og hp (ble det riktig?), gratulerer så mye!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...