Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer til Line med Fenris (Fenrisgutten) med BIR og CERT i dag! Stort å slå sin egen mamma i ringen! :icon_fun: Hurra!

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :)

Skrevet
Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :D

Hvordan gikk det med dere da?

:)

Gratulerer til alle sammen!

Skrevet
Hvordan gikk det med dere da?

:D

Gratulerer til alle sammen!

hehe, det snakker vi ikke om :)

Bella ble ikke stilt, og omtrent halve kritikken til Albin besto av hvor overtegnet han var både her og der.

Skrevet
Grattis Kristin, med velfortjent seier!

Vi møtes i Bir/Bim på nkk tr.heim :D

Toro (bror til din Pepper) ble BIR! Ikke verst av en junior :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Skrevet
Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Skrevet
Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Skrevet
Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Slett ikke verst! Ja jeg fikk melding av Silje! Hun har fått beskjed om å raske med seg hele greia nå, hihi :D

Skrevet

Gratulerer til Line med Fenris igjen! CK ble det i dag. Moren stakk av med cert, så nå er hun blitt champion! :lol: Hun ble også BIR; gratulerer til oppdretteren (Dratini), som også hadde en hund (Odin) som stakk av med cert og BIM. Flotte resultater!

Noen som vet hvordan det gikk med spanielsene? Jeg måtte gå midt i.. Og dommeren var treeeeig.. :lol: Vet hun sendte ut flere med blått, faktisk nesten alle jeg så. Gruer meg til neste helg, for da stiller vi..

Skrevet

Og jeg blir veldig glad om noen kikket på groenendael? Eller kan fortelle meg hvilke juniorer som ble stilt der? *smiler veldig pent* :lol:

Skrevet

Jeg stillte Decoy i valp 4-6mnd. i dag.

Vår første utstilling... :shocked:

BIR & BIG 2 (av syv)

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

:lol:

Hvordan gikk det med SD / Kira , vi fant aldri ringen deres :unsure: ...? ring 2?

Skrevet
Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

Så utrolig skjønn kritikk! Grattis!

Skrevet

Gratulerer så mye - IGJEN til Decoy! :lol: :lol:

Som jeg har nevnt tidligere er det en stor prestasjon av en toller å hevde seg i toppen, sjelden det skjer!

Skrevet

Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes: Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Skrevet

Jeg stilte visst to forskjellige hunder i går og i dag :D

I går ble det blått med følgende kritikk:

"17 mnd gml, fem tispe med g hode, litt høyt ansatte ører, mørke øyne, korr bitt, g hals, sterk rygg, velansatt hale, litt steil skulder, knapt vinklet bak, rør seg litt for trangt bak, løs og ustabil fram, b pelskval men fargen kunne vært renere sort, b temp."

I dag ble det 1 kval, 1 konk og hp med følgende kritikk:

"G type & size. Still in developm. Corr head. G neck & topline. Chest still needs more strength & depth. G angulation. Coat not yet compl. reddy in colour & texture. Sound movem."

Så lillemor gikk fra å være dårlig vinklet, steil i skuldrene og ha dårlige bevegelser i går til å ha gode vinkler, gode bevegelser og utviklingspotensiale i dag :lol: Men fornøyde med dagen i dag er vi i alle fall så uferdig og lite "kropp" og kort pels (bommet med nednappingen...) som hun har.

Gratulerer til alle med gode resultater! Dro kjensel på noen men med utålmodig samboer og unger fikk vi bare med oss det som skjedde i schnauzerringen før krav om andre aktiviteter meldte seg. Men neste helg, da skal jeg dra på utstilling alene :lol:

Skrevet
Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes:Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Ja, jeg så det i BIG ringen...

Gratulerer til Decoy :lol: Også så koselig kritikk!

SD med Kira fikk 1 kval, 3 konk og hp (ble det riktig?), gratulerer så mye!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...