Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillonvalper ventes! :D


LiLi

Recommended Posts

Ja, nå venter vi i spenning! :)

LiLi ble parret 8. og 11. mai. Har vist mange tegn på drektighet hele tiden, og magen har begynt å vokse. Kjenner tydelig kuler der nå! Skal til en erfaren papillonoppdretter imorgen, så blir spennende å la henne kjenne, og se hva hun tror.

Gleder meg utrolig mye, og håper alt går bra! :icon_redface:

Skal naturligvis holde dere oppdatert, etter hvert forhåpentligvis med bilder og det hele! :P

Har dessverre ikke hatt tid til å være på sonen i det siste, men nå som jeg har sommerferie og valper blir det nok litt mer igjen. :P

Ta gjerne en titt på hjemmesiden også, link under her. :P

Slenger forresten med et par bilder av den vordende mor og den stolte far! :P

post-123-1181770573_thumb.jpg

post-123-1181770595_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyyy så spennende!

Hvor kommer hannen fra? Håper alt går bra.

Skal du beholde valp? Hvilket kennel navn skal valpene stå i?

Har så mange spørsmål jeg. Vi får begynne med de der.. Hehe

Har ikke sett på hjemmesiden din i det siste, bra jeg fikk vite det her da :icon_redface:

Lykke til med valper

Edit: ser på hjemmesiden din nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyyy så spennende!

Hvor kommer hannen fra? Håper alt går bra.

Skal du beholde valp? Hvilket kennel navn skal valpene stå i?

Har så mange spørsmål jeg. Vi får begynne med de der.. Hehe

Har ikke sett på hjemmesiden din i det siste, bra jeg fikk vite det her da :)

Lykke til med valper

Edit: ser på hjemmesiden din nå :P

Hehe, ja det er utrolig spennende! :P

Hannen er Nuch Chakmani's Rocco, eid av Mango's Kennel.

Har ikke bestemt meg om jeg skal beholde valp enda, har utrolig lyst, men har egentlig ikke råd til å ha to hunder. Kommer også an på om det kommer ei tispe jeg liker.

Kennelnavnet mitt er Curious :P

Tusen takk:)

Caroline: Takk for det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Det er utrolig spennende ja. Kjenner tydelig kul på magen nå, og pattene er skikkelig hovne og rosa. Lurer så fælt på hvor mange det blir! Heldigvis har hun begynt å spise igjen.

Ja Guro, kan jo det, men om jeg skal sette bort på fôr vil jeg egentlig ha noen jeg kjenner å sette bort til, og det har jeg dessverre ikke. Vi får se hvordan det blir. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papillonvalper!

Jeg synes absolutt du skal prøve å sette ut på for. Kan jo ikke være så vanskelig å finne hyggelige mennesker i nærheten som vil ha en tispe?

kjempepene foreldre forresten! hvilken farge forventer du å få?

er litt dårlig på fargegenetikk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

Like før fødsel må vi ha gjettekonkurranse; når kommer de, hvor mange valper blir det, og hvilken kjønnsfordeling

Haha, jepp, det kunne vært gøy :D

Blir spennende med valper ja

Men jeg må spørre, hvorfor setter du kull

på henne om du ikke har tenkt å beholde noe

selv? (Ikke ment på en frekk måte).

Det var et nytt spørsmål må jeg si! Hehe.. Det er mer vanlig å høre at å ønske valp etter egen tispe ikke er god nok grunn til å parre (noe jeg er enig i). Det er jo et veldig omfattende spørsmål du kommer med. For det første er jeg veldig interessert i avl og oppdrett av dyr generelt. Jeg kjøpte LiLi med tanke på fremtidig avl, og jeg mener hun har vist seg verdig å få føre sine gener videre. Jeg mener hun har mye positivt å tilføre rasen, både hva gjelder mentalitet, helse og utseende. Jeg har også valgt en hanne til henne som jeg mener utfyller henne på en veldig god måte, så jeg har store forhåpninger til disse valpene. :P Må jo også tilføye at jeg har veldig lyst å beholde en tispevalp, men det er ikke sikkert jeg bør prioritere det i den livssituasjonen jeg er i nå (student og sannsynligvis blivende student i mange år fremover). Den endelige avgjørelsen kommer nok ikke til å bli tatt før valpene kommer og begynner å utvikle seg litt. Aller først må jeg jo se om det kommer en tispe, så må jeg se om det er en jeg liker og synes ser lovende ut. Håper du fikk svar på spørsmålet ditt. :P

Så spennende!

Du veit vi liker masse, masse bilder!

Nå blir det spennende fremover! Gleder meg til å se bilder av de små.

Ååå så utrolig spennende! Elsker valpetråder! *glede seg til bilder*

Jada, bilder blir det nok av tipper jeg. ;) Hehe.. Gøy å høre at dere også er spente :D

Så spennende!

Jeg er innom hjemmesiden din av og til, for å se om det er noe nytt hos dere!

Og de kommende foreldrene er jo bare helt nydelige!

Tusen takk, alltid koselig å høre! :lol: Lille Quattro er også helskjønn, og jeg håper du er fornøyd med han.

papillonvalper!

Jeg synes absolutt du skal prøve å sette ut på for. Kan jo ikke være så vanskelig å finne hyggelige mennesker i nærheten som vil ha en tispe?

kjempepene foreldre forresten! hvilken farge forventer du å få?

er litt dårlig på fargegenetikk:P

Ja, vi får se. :D Kan jo være jeg ikke greier å stå imot trangen til å beholde en selv heller. ;)

Tusen takk! :lol: Det er ikke forsket så mye på nedarvingen av farger hos papillon, så det er ikke så godt å si. De har alle fargene bakover på linjene sine (bortsett fra helt lys beige, som er veldig sjelden), men jeg håper definitivt på at valpene får foreldrenes farger, svart/hvit og trefarget. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...