Gå til innhold
Hundesonen.no

Menneskeaktiviseringstips

Kristina

Recommended Posts

Les en bok! :icon_redface:

Det er masse billige pocketbøker du kan kjøpe, eller ta en tur til nærmeste bibliotek.

Min favorittaktivitet for tiden å lese mens jeg soler meg. ^_^

I dag ble jeg ferdig med Liza Marklunds "Nobels testamente" og jeg har såvidt begynt på en gammel klassiker "Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch " av Terry Pratchett and Neil Gaiman - kjempemorsom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et album på Facebook og test deg på alle de teite start - linkene :rolleyes: . Jeg er for øvrig 18 år, blir en rotte eller hest i mitt neste liv, likner Beyonce og kunne 13 av 13 hunderaser. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et album på Facebook og test deg på alle de teite start - linkene :rolleyes: . Jeg er for øvrig 18 år, blir en rotte eller hest i mitt neste liv, likner Beyonce og kunne 13 av 13 hunderaser. :blink:

Synes ikke det var så ille.. Jeg blir et EPLE i mitt neste liv jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple, hi hi. Ingvilden her ble skrue da hun tullesvarte. Jeg ble rotte da jeg var ærlig og hest da jeg jugde på meg å være supersnill og dessuten heller ville møte en marsboer enn å vinne i Lotto :blink: . Men jeg er da ganske snill, så helt jug er det vel ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse bra bøker å lese! "Mannen som elsket Yngve" og "Kompani Orheim" av Tore Renberg tror jeg du kan like.

Eller så kan du låne filmer på biblioteket. Eller lydbøker!

Bestem deg for å sykle i en retning tjue minutter hver dag, og se hvor lang tid du bruker på å fordoble avstanden du tilbakelegger.

Ta med deg fotokamera ut og ta bilder av folk, fugler og andre ting. Eller film dagen din og klipp det sammen til en videoblogg som du legger ut på YouTube.

Lær deg å strikke sokker som du kan gi bort i julegave. Eller sy deg en jakke eller et annet plagg.

Kjøp deg - og bli hekta på - et dataspill.

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste boka om Harry Hole av Jo nesbø er kommet. Den er jo ikke i pocket, så helt billig blir det ikke. Nå ligge den her på spisebordet mitt og frister og venter på ferien. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lek turist i egen by, eller et sted rett i nærheten. Sparer litt ned på reiseutgifter, og det er sikkert masse severdigheter som er gratis også. Ta med fotoapparat.

-Gå turer. Enten dagsturer, eller overnattningsturer.

-Besøk familie og venner du ikke har sett på en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, bestill 20 Canisblader og sett deg ned for å lese :P:blink:

Hvis du vil lese en bok, så anbefaler jeg Papillon av Henri Charriére. Begynner å bli en del år gammel, og jeg har lest den mange ganger, men den er stadig like fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, bestill 20 Canisblader og sett deg ned for å lese :P:blink:

Hvis du vil lese en bok, så anbefaler jeg Papillon av Henri Charriére. Begynner å bli en del år gammel, og jeg har lest den mange ganger, men den er stadig like fantastisk.

Den har jeg nettopp kjøpt faktisk, for å ha litt "sommerlektyre". Gleder meg til begynne på den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...