Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar rasesmak?

MegaMarie

Recommended Posts

Skal du ha dalmis hvis du ikke er aktiv? :blink: Da tror jeg du har misforstått!

Helt enig, hehe, jeg tror IKKE det er så kult å ha en dalmis i hus om man ikke er aktiv *grøsse*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Favorittrasen min er Amerikansk Pit Bull Terrier. Nesten sånn at jeg vurderer å flytte fra landet... :blink:

495313608_10ac2724e2_o.jpg

Rasen som fascinerer vettet av meg, men som dessverre ikke passer. :P

Så vakre at det nesten er smertefullt, og med en fantastisk quirky personlighet

basenji.jpg

For ikke å nevne en majestetisk og elegant Akita! Og jeg som ikke liker pels engang.

akita_inu.jpg

Det ville vært både dyreplageri og menneskeplageri å sette en slik i mitt hus, men jeg diggerdiggerdigger dem! Malinois:

oslohead.jpg

I could go on and on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg har vell bare en rase som ikke passer inn i resten av flokken. Dem rasene jeg har sansen for er

gangrun.jpg

rostaggensemil.jpg

rastankropp%20copy.jpg

odin.jpg

Og midt oppi dette gjeterhund greiene dukker dette opp, en Spansk Galgo:

1-Fernandez-03-02-2006.jpg

(som jeg egentlig har innsett at ikke passer å ha i hus så lenge jeg har dem andre rasene og er aktiv med det jeg er nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og midt oppi dette gjeterhund greiene dukker dette opp, en Spansk Galgo:

1-Fernandez-03-02-2006.jpg

(som jeg egentlig har innsett at ikke passer å ha i hus så lenge jeg har dem andre rasene og er aktiv med det jeg er nå)

Hvorfor ikke, egentlig? La de andre hundene gjete spanjolen! Kan ikke tenke meg mer effektiv mosjon og aktivisering - og du får en mynde du ikke trenger å ha god innkalling på :) OK, tuller litt nå, men ikke bare - om du har tid og plass til flere hunder, har du alltids plass til en mynde blant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. ikke veldig rar..jeg har disse to :20070518_0627.jpg

Og ønsker meg saluki eller whippet (har ingen bilder)

Jeg synes det er mest rart at jeg ønsker meg mynde, men de fleste andre synes det er rart jeg har en sånn:

IMG_3652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid hjertebank når jeg ser en flott korthåret vorsteher, pointer eller doberman :) Har også fått øynene opp for mynder i det siste. Jeg så også en mexikansk nakenhund på en utstilling for en stund siden som var utrolig flott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja.. Stort sett liker jeg bare gr. 1 hunder.

Favoritten er selvsagt sheltien, ellers liker jeg veldig godt aussie. Corgien synes jeg også er stilig.

Også har jeg jo falt for whippeten da, de har så herlig personlighet alle de jeg har møtt! Ellers er det mange raser jeg liker, men som nok aldri kommer til å passe i hus uansett.

Så jeg har vel ikke så rar smak, det er bare whippeten som stikker seg ut her, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste med min rasesmak må vel være at jeg av en eller annen grunn foretrekker korthårede hunder sånn rent utseendemessig. Alt fra bullehunder via min egen rase til, doberman, ridgeback, whippet og staselige pointere.

Så begynner jeg å få litt sans for en del gjeterraser etter hvert, men mest på grunn av egenskaper - ikke fordi jeg synes de er spesielt pene noen av dem... :) (bortsett fra aussien kanskje, som er nydelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha dalmis hvis du ikke er aktiv? :lol: Da tror jeg du har misforstått!

Hehe, er jo lov og drømme. Og livsstil kan man jo legge om, dersom man ønsker det. Har jo en ultra aktiv blanding nå, så hadde nok funka med en dalmatiner engang i tiden også..

Men det er vel min rare rasesmak hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hvorfor ikke, egentlig? La de andre hundene gjete spanjolen! Kan ikke tenke meg mer effektiv mosjon og aktivisering - og du får en mynde du ikke trenger å ha god innkalling på :lol: OK, tuller litt nå, men ikke bare - om du har tid og plass til flere hunder, har du alltids plass til en mynde blant dem.

:lol: Jeg syns liksom ikke den passer inn i mitt liv som består mye av trening og konkurranser. For øyeblikket vil jeg ha under som jeg kan trene og nå mine mål med (som er litt for høye i forhold til det jeg kan klare med en Galgo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i de rasene jeg har, dachs og belger. Ganske forskjellige raser, men kanskje ikke så veldig rar kombinasjon.

Kunne forsåvidt ikke tenke meg noen andre raser for øyblikket, men jeg liker godt:

- Parson Russell Terrier

- Australsk Kelpie

- Pyreneisk Gjeterhund, begge varianter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om den er så rar vet jeg ikke, men det er et salig sammensurium, dette går jo kun på utseende, om de hadde passet sammen egenskapsmessig tviler jeg på :lol:

Jeg setter ikke inn bilder, men av de rasene jeg er kjempefan av så kan jeg nevne (i tilfeldig rekkefølge):

Sheltie

Dvergpinscher

Flat coated Retriever

Saluki

Irish softcoated wheatenterrier

Whippet

Storpuddel

Doberman

Bearded Collie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Hunden jeg har nå er jo en engelsk springer, og neste blir en pinscher :lol: Litt forskjellige raser både mentalt og spesielt utseendemessig!

Ellers er jeg i tillegg, blant annet, svak for aussie, working kelpie, mudi og siberian husky. Så det er litt variert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid hjertebank når jeg ser en flott korthåret vorsteher, pointer eller doberman :lol: Har også fått øynene opp for mynder i det siste. Jeg så også en mexikansk nakenhund på en utstilling for en stund siden som var utrolig flott :D

Var det denne du så :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alt fra pekingnesere til salukier jeg.. :rolleyes:

En jeg møtte engang hadde papillon og irsk ulvehund. Haha, litt av en kombinasjon!

Slår ikke de jeg møtte. Irsk Ulvehund sammen med en chi, gud bedre måtte holde på alvorlig ansiktet da altså! Store klumpete, klumsete skjønningen (var bare 8 mnd hanne og likevel var hodet på samme størrelse som tispa som var fullvoksen) og den lille skjøre elegante skapningen. Den store var vist veldig forsiktig med den lille da... Hadde jo brekt ryggen på den med ett humorblikk den digre *ler*

Jeg liker veldig godt de britiske rasene jeg da. Så planen min når bruksdyra er ute av huset er å få meg en Grey Hound og en JRT. Er nok ikke så sært, men likte den tanken om en stor og en liten særing :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...