Gå til innhold
Hundesonen.no

Lillehammer 7 og 8 juli


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg vurderer å starte Symra sin fabelaktige utstillingskarriere 7 juli på Lillehammer. Det er den dagen hun blir fire måneder. Her er ingen tid å miste hvis hun skal bli verdensvinner som sin mormor!

Men det er ikke bare Symra som debuterer i ringen den dagen. I den andre enden av det nyinnkjøpte utstillingskobbelet kommer det til å befinne seg en nervøs godt voksen dame, fnisende og rød i toppen, konstant plassert midt mellom dommeren og hunden, mens hun tråkker på beina til de andre i ringen og snubler i hunder. Jeg tror det kan være lurt å ta med kamera hvis noen skal dit. Jeg lover å le jeg også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke denne utstillingen på terminlisten på schnauzerklubben, hvis ikke hadde det vært fristende å slenge seg med. Da kunne vi jo kjørt ned sammen f eks :P

Men når det ikke er dvergschnauzere der så..

Edit: jeg finner ikke noe om denne utstillingen jeg, heller ikke på NKKs sider. Hvilken klubb arrangerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å starte Symra sin fabelaktige utstillingskarriere 7 juli på Lillehammer. Det er den dagen hun blir fire måneder. Her er ingen tid å miste hvis hun skal bli verdensvinner som sin mormor!

Men det er ikke bare Symra som debuterer i ringen den dagen. I den andre enden av det nyinnkjøpte utstillingskobbelet kommer det til å befinne seg en nervøs godt voksen dame, fnisende og rød i toppen, konstant plassert midt mellom dommeren og hunden, mens hun tråkker på beina til de andre i ringen og snubler i hunder. Jeg tror det kan være lurt å ta med kamera hvis noen skal dit. Jeg lover å le jeg også! :P

Det skal vi jammen prøve å få til. Har ferie, mormor (ja, min mor da) på Lillehammer og venner jeg forsømmer. :P Skal ta med mitt lille dumme kamera og komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du møte Moses og meg i hvertfall - vi er påmeldt. Gleder meg til å se lille Symra!

Susanne

(Edit - han har en farmor som er verdensvinner forresten... :P )

Toppers!

Hadde vært kjempegøy å treffe deg også Siri! (Men du er egentlig litt for dyktig med kameraet..... :Laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri og kamera?? Hmmm... JEG trodde hun var best på "å gå på tur", jeg (særlig forbi oss på Nesbyen)..

Men bevares, Siri - kom gjerne med kamera, du!

Litt avhengig av været så vurderer jeg å ta med lille "Klara Bella" (dvs camp.vognen min) og komme dagen før - så man er klar og uthvilt til valpeshowet...

Hei så lenge - vi sees der!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vakler mellom hytte på Lillehammer Camping og telt på utstillingsområdet, det siste virker mest sosialt, men veldig upraktisk hvis det blir styrtregn...

Jeg snudde meg etter en sånn campingbil en dag, gubben sa: bare glem det! Jeg har nemlig fortalt han at alle som driver seriøst med utstilling har sånne :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempegøy å treffe deg også Siri! (Men du er egentlig litt for dyktig med kameraet..... :Laugh: )

*Flir*... med god zoom-linse så kan jeg jo bare stå diskrèt i bakgrunnen og knipse :rolleyes:

Siri og kamera?? Hmmm... JEG trodde hun var best på "å gå på tur", jeg (særlig forbi oss på Nesbyen)..

Susanne

Som kvinne kan jeg selvsagt gjøre flere ting på en gang :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På tide å hente opp igjen denne tråden, kanskje... Nå er det bare en uke til, jo. Jeg tar med meg minstebarn og hund og reiser oppover i helgen. Vi gleder oss til å se på valper og AG og kanskje kan vi tulle bort litt penger på hundeting vi bare MÅ ha. :ahappy: Håper vi ser noen av dere sonister der. Det hadde vært kjempehyggelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått GRUSOMT fort! Vi har jo nesten ikke fått øvd hverken på å trave vakkert med framoverstrukkete frambein eller å stå med vannrett snuterygg og perfekt vinklete bein! :Laugh: Jeg tror snarere det kommer til å se ut som jeg har en pelskledd gummiball med strikkbånd på. Og det med å vise fram tenner..., hvilke tenner? Symra er omtrent tannløs nå. Men hun er en kløpper på å vise fram rosa hovne gummer! Fordelen er at hun ikke kan bli diska for feil tannstilling.

Og så den sveisen! Hun ligner ikke på en beardis, snarere på noe feieren bruker i pipa, hun har en svær krans av hår 360 grader rundt hele snuten.

Men det verste er at jeg gleder meg! Det skal bli gøy å prøve seg i ringen, jeg som alltid har stått på utsiden. Hvis bare ikke datter Sara hadde vært så treffende med all sin ironi... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å komme en tur uten å ha meldt på hund, da. :ahappy: Jeg tenkte at hunden skulle bli igjen nede i byen, så vi kunne tusle rundt og hilse på alle andres hunder, jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fortsatt på varmt og tørt vær, jeg - så jeg kan ta camp.vognen oppover.

Det er riktignok "bare" 3 timer å kjøre - men med en rase som begynner på Bea og i tillegg er i gruppe 1 - så skal vi stort sett alltid veldig tidlig inn i ringen..

Ang. sveisen til Symra, så skal hun ha dobørste-look akkurat nå, og det bør dommeren vite. Min Moses er over det stadiet, og av en eller annen grunn har han alltid hatt mye pels i hodet, så han har vært lett å "få til" et uttrykk på. Men Heidi, jeg skal vise deg noen knep når vi sees der oppe (nede, for deg?)!

Siri - mente ikke å mobbe deg for turgåing! Men jeg har sett deg gjøre dèt langt, langt mere enn å fotografere...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått PM'et (brevet til utstillere) ennå - så jeg vet ikke når de skal starte. Men noen av oss poster det sikkert her når vi får det.

Stevner og utstillinger pleier å begynne kl. 9.00, og det er mest sannsynlig at LP og AG'n starter da. Men hvis det er veldig få valper påmeldt så pleier de å starte dette litt senere (10 eller 11-tiden).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...