Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesyk


xxx12345

Recommended Posts

Det hjelper søren meg ikke når den ene stryker med som 13 åring og den andre som 10 åring. *Snakke av egen erfaring* :icon_cry: Ellers en god tanke :P

Nei, det er sant, men man øker jo sjansene bittelitt om man ikke får hund nr to når den første er ett, liksom.. :closedeyes: Men uansett, man vet aldri hva som skjer, plutselig viser det seg at nr to går i vei før den første av en eller annen grunn. Ting kan jo skje; påkjørsler, sykdom, eller kanskje noe så enkelt som at nr to er av en rase som ikke "skal" leve like lenge som nr 1. (GD vs dverg puddel). Men selvsagt er det kjedelig når ting ikke går helt etter planen.

Men tilbake til valpesyken; finnes det ikke vaksiner for sånt?? ;)

Det verste er jo at en tispe jeg hadde lyst på valp etter, hadde valper i påsken.. :glare: Når jeg endelig er klar for å få valp, er hun sikkert for gammel. Men men.. hun var sikkert ikke så god representant for rasen uansett, tror jeg. Jeg bare forelsket meg i utseendet hennes, hehe.. Og hun var ikke så rasetypisk i nettopp utseendet til rasen, og hadde ikke blitt stilt, og faren til kullet var heller ikke sånn "wow" liksom. Så det plager meg ikke. Neeida. Plager meg bare at jeg ikke har valp i sikte (før om noen år..) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til de 2 første månedene med ny valp i huset, men etter det så vil jeg nok bare ha to voksne hunder. :icon_cry: Tror jeg... Når Emma var liten "baby" gikk jeg rundt og gledet meg til hun ble større og kunne være med på mer, takle mer og holde ut lengre liksom. Nå savner jeg valpefaktene hennes og syns hun ble litt for voksen litt for fort!

Kanskje gresset alltid er grønnere på den andre siden her i huset. :D

Ellers så er det litt sånn som hos wesminister. Jeg vet at hund nr. 2 er et faktum nå, det eneste som gjelder er å finne 100% riktig oppdretter og kombinasjon. Det er DER stresset ligger på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya fikk da sin første hp i helga så da får vi se hvordan det går resten av sommeren før vi setter oss ned og bestemmer om det blir valper på henne eller ei (også avhengig av hannhund selvfølgelig). Om noen uker skal vi også ha gjestevisitt av en riesenschnauzer for å finne ut om rasen passer for oss.

Men navnet på hund nr to er nå bestemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare moro med valp da ^_^ Memphisgutten våknet klokken 2 i natt og ulte i en halvtime før han sovnet igjen

Kjempefestlig, ikke sant? Knott er nå fem mnd og har funnet ut at å spve hele natta kan være ganske greit det og.. Det tok tre mnd:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt så sinnsykt dårlig plass der jeg bor nå hadde jeg nok anskaffet et lite nøste til nå i år... Vet ikke helt hvilken rase jeg skulle hatt om jeg kunne skaffet en liten en, men tror jeg hadde valgt en av de små terrier rasene.. Alltid vært litt svak for de små nøstene med ordentlig struttebart! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg blitt utsatt for et ekstremt tilfelle av valpesyken <_<

Møtte 3 valper i dag!

Vennina mi sin Tibbe hann : Lyngtunet`s Galahad "Marco" på 10 uker som var så nydelig :)

Dvergpincher på 8 mnd på senteret. Kjempe søt å myk :P

Dvergschnauzer på 12 uker ute på tur. Så liten å søt :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...