Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabiesvaksine


Recommended Posts

Umulig å svare på pris (bare se alle trådene med variasjon i veterinærpriser her og andre steder), men rundt 500,- bør du nok regne med.

I tillegg kommer hundepasset (hvis du ikke allerede har et), samt ID-merking (som må gjørest senest sammen med første rabiesvaksine.

Det anbefales å gi to raboesvaksiner (sikrere mht antistoffene) - men mange hunder får godkjent blodprøve selv med èn vaksine.

Og ja - minst 120 dager etter siste vaksine kan man ta denne blodprøven for å sjekke titrene. Denne koster endel hundre kroner (må sendes avgårde for avlesing til et godkjent lab.).

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du det for 500kr... da er du heldig..

Du må ut med nærmere 2500kr+ og har hørt om steder som tar opptil 4000kr, og dette er om man har ID Merket...

Tok det selv på Lockheed og endte totalt sett med 2 vaksiner, hundepass og sjekk ca 2600kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det selv på Lockheed og endte totalt sett med 2 vaksiner, hundepass og sjekk ca 2600kr

Da har du blitt kraftig lurt...

Tok nettopp 1. gangs vaksine på lillemor her og må jo tilbake en gang til men så langt har vi betalt kr 616,- hvilket inkluderer rabiesvaksine 1. gang, Leptodog 1. gang og pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du blitt kraftig lurt...

Tok nettopp 1. gangs vaksine på lillemor her og må jo tilbake en gang til men så langt har vi betalt kr 616,- hvilket inkluderer rabiesvaksine 1. gang, Leptodog 1. gang og pass.

225kr+mva per gang man går til dyrlegen (2 ganger for 2. rabies sprøyter) +selve vaksinen, kontroll/blodprøve koster 720kr ca (engelsk lab), passet koster også endel, samt at du får et brev fra NKK med en regning på rundt 335kr for noe registreringssaker.

De jeg har snakket med har fått "tilbud" som har vært på 3000kr per hund om de vaksinerte 2 hunder, så at du får det for 616kr høres helt urealistisk ut. Ellers har du en veldig grei dyrlege som gjerne jeg også vil bli kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp - her ser man meget gode eksempler på hvordan prisene varierer på en slik tjeneste.

Det jeg svarte på var hva jeg antok man kunne få selve vaksinen for (kanskje ikke hos en stor og dyr klinikk, men en vanlig veterinær). Pass og ID-merking kommer i tillegg, samt blodprøven.

Fordelen med å bruke en privatpraktiserende veterinær - fremfor en stor klinikk - er nettopp dette konsultasjonshonnoraret som Lockheed nevner. Mange tar ikke dette, men de tar betalt for selve jobben + selvsagt vaksine og forbruksmateriell. Det tar ikke mange min. å sette en sprøyte på en hund - og derfor blir et fast honnorar raskt veldig dyrt.

Hva NKK skal ha betalt for er jeg ikke sikker på - jeg har aldri betalt dem noe i forb. med noe av dette. Men det må jo ha noe med ID-merkingen å gjøre (hvis det gjøres samtidig).

Passet koster veterinæren rundt en hundrings å kjøpe fra Mattilsynet - så når det skifter eier fra vet'en til hundeeieren så er det selvsagt lagt inn en viss avanse i dette også.

Fordelen med en sånn "pakkeløsning" må vel være at man da også får med revaksinering + ny blodprøve hvis den første ikke blir godkjent? (DET kan jo være praktisk - hvis det inngår!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke ferdig med vaksineringen og denne 1. gangen var for rabies og leptodogvaksine.

Rabies 1. gang kr 361,-

Leptodog 1. gang kr 195,-

Pass kr 115,-

Dette er fullpris (som fastkunde får man litt rabatt).

2. gangs vaksine samme pris - for kun rabies og pass vil man da få en pris på 837,- før blodprøven. 720,- for blodprøven som du sa så er man oppe på ca 1500,-

3000,- høres ikke mye ut som tilbud da nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500kr+335kr eller hva NKK skulle ha for denne regskiften av pass eller hva enn nå det er også, men joda, helt klart billigere å bruke en privat dyrlege i slike tilfeller. Men, sverger til steder der jeg vet jeg får god service og de har dyktige dyrleger, kanskje det koster litt mer, men jeg vet hva jeg får, Kongsberg Dyr & Smådyrklinikk (ved elva, litt usikker på det eksakte navnet) er et knall service senter, og mye billigere enn de fleste andre klinikkene rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsy er nettopp rabiesvaksinert og det kosta 460 kr, også skal hun få ny sprøyte om 1 mnd som koster 340 kr også er det blodprøven om 120 dager etter det igjen som er på 900 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for meg var det urealistisk og slippe unna med å betale rett over tusenlappen for å fjerne cherryeyes på begge øyne,istedet for å betale 3600 for ETT ENESTE øye...Hallo,snakk om grådighet..Jeg har helt klart bytrtet dyrlege og skal ikke vise meg på Stavanger Smådyrklinikk ever again..

Heya TU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...