Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer med hunden vår??


Heidi

Recommended Posts

Her i de sidste mange uker har Rocky opført seg merkelig hvis han får noe mat.. Feks idag gav jeg han fiskeboller, men når han får noe så ofte så går han hen i sin seng med hovedet nede som om han har fått skæld ut eller noe?? :? Det er så rart.. Hvis man smider en pølse ned til han gjør han det samme, som om det er en straff for han og få noe godt.. Forstår meg ikke på den hunden. Er det bare fordi det ikke passer han og fordi han er EKSTREMT KRÆSEN..?? Er så lei av han og mat. Der var en periode hvor han spiste ok, så gjør han ikke det mere og har tabt seg veldig. Det eneste han vil er og kaste med ball og leke. Mat interesserer han ikke :)

Er lei av og gå rundt og se på en tynd hund hvor man kan se han ribben.. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Sådan her har han vært siden han var liten. Han har aldrig vært en matglad hund. Men lurer bare på hvorfor han opfører seg så rart når han får noe godt som en slags gobit at han da drar seg hen i senga.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så merkelig! Høres nesten ut som at hunden har fått en negativ opplevelse eller inntrykk av noe slag. Virker usikker.. Jeg har ingen anelse om hva det kan være, men hvis du syns hunden din er tynn, og den er kresen i matveien, så kan du jo øke formengden, hvis hunden vil spise mer da. (men du sa vel at den spiste dårlig generellt kanskje?) Hvis ikke kan du jo forhøre deg om et fetere hundefor eller vom ol. som kan hjelpe på med å fete hunden opp. Og gi hunden flere små måltider? Eller færre så han blir orntlig sulten til måltidet? Vet ikke hvordan du gjør dette med måltider da. Er hunden veldig tynn, så ville jeg ha rådført meg med en dyrlege som kan gi råd og veiledning, evnt undersøke hunden nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett får for MYE mat? Altså, for stor tilgang på mat?

Det jeg ville gjort, og som jeg HAR gjort med rtynne hunder her hjemme, er å gi dem to måltider pr dag, med fast oppmålte mengder. KUN den maten de pleier å få. Sette ned maten, la den stå i 15 min, spiser de ikke, så neivel.. Vekk med maten... Og ikke noe igjen før neste måltid. Gjør det samme da. Spiser han ikke på 15 min, nei så ta den vekk, og gi ikke noe før neste dag.

Er dette HELT umulig, kan dere jo prøve å blande litt leverpostei i varmt vann som dere blander i maten, for det lukter jo ganske firstende.. Men gjør fortsatt det samme.

Hvis han SPISER, og drikker, så sulter han seg ikke i hjel. og jeg regner med at siden du sier han har vært sånn hele tiden, så er det bare snn han er! Da kan den mtoden som jeg sa over her, hjelpe til å øke matlysten de gangene han får mat.

Det var iallefall et tips fra meg.. Hvis ikke kan vi gjerne bytte hund en stund.. Jeg vil ha en som ikke vil ha mat jeg nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med dyrlegen om det når jeg har vært der. Og hun sier at han helt sikkert bare er matlei fordi det altid har vært sånn. For ellers er han jo helt frisk.. Han har så mye energi og fatter ikke hvor han får det fra med det lite mat som han spiser..

Det med at han går hen til sengen, der har jeg også lurt på om noe har hendt siden han reagerer på den måten. Jeg har spurgt kjæresten om han har gjort noe siden han er sånn, men det havde han ikke, han gir ikke hunden mat det står jeg for, for han er også drit lei av dette mat greiene. Hvis jeg tar maten vekk etter 15 min, er det som om hanblir mere stædig.. Til sidst havde jeg fått nok og "sultet" han i 3 dager. Etter det spiste han all mat i en måned uten noe tull, Men nå er det kommet igjen. Kanskje jeg skulle gjøre det samme igjen. Blir bare så lei av der skal være så mye tull. Har aldrig sett make til hund asså. Får han pølse eller noe, så tar han det i munnen, spytter det ut og deretter lukter til det og begynder at spise lige så langsomt. Haha..

Jeg har skiftet til et energifòr hvor der er mere fett i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med dyrlegen om det når jeg har vært der. Og hun sier at han helt sikkert bare er matlei fordi det altid har vært sånn. For ellers er han jo helt frisk.. Han har så mye energi og fatter ikke hvor han får det fra med det lite mat som han spiser..

Det med at han går hen til sengen, der har jeg også lurt på om noe har hendt siden han reagerer på den måten. Jeg har spurgt kjæresten om han har gjort noe siden han er sånn, men det havde han ikke, han gir ikke hunden mat det står jeg for, for han er også drit lei av dette mat greiene. Hvis jeg tar maten vekk etter 15 min, er det som om hanblir mere stædig.. Til sidst havde jeg fått nok og "sultet" han i 3 dager. Etter det spiste han all mat i en måned uten noe tull, Men nå er det kommet igjen. Kanskje jeg skulle gjøre det samme igjen. Blir bare så lei av der skal være så mye tull. Har aldrig sett make til hund asså. Får han pølse eller noe, så tar han det i munnen, spytter det ut og deretter lukter til det og begynder at spise lige så langsomt. Haha..

Jeg har skiftet til et energifòr hvor der er mere fett i..

Har du sjekket TENNENE hans..???

Nå tenker ikke jeg på inni og titte,og så ferdig, men å rønke dem! han kan ha betennelse i tannkjøttet,og dette synes ikke på utsiden...

Har han det, gjør det jo vondt for ham å spise,og da er det ikke så rart han er vrang i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortsatt med dette å ta vekk maten om han ikke spiser jeg.. også om han står og spiser etter de 15 minuttene er gått. Da lærer han seg til å spise mens det er mat der om han er sulten, og ferdig med det.

Mulig jeg er hard, men jeg gidder ikke noe tull med maten asså.. Det får da være måte på. Men, så er problemet mittmotsatt nå da. Hun her maser på mat 25 (!) timer i døgnet og må slankes 5 kg... så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket TENNENE hans..???

Nå tenker ikke jeg på inni og titte,og så ferdig, men å rønke dem! han kan ha betennelse i tannkjøttet,og dette synes ikke på utsiden...

Har han det, gjør det jo vondt for ham å spise,og da er det ikke så rart han er vrang i matveien.

Ja kanskje det var noe. Han gider jo heller ikke tyggebein.. Han kjøper en masse knogler og saker til han, men han er ikke interesseret i og tygge på det.. Får tjekke han når vi kommer til Danmark.

Men siden han har vært sånn siden vi fikk han da er jeg ikke så sikker på hva det er :? Der finnes vel andre hunder en min som er mye kræsen?? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan godt ha rester av roten til en melketann liggende inni et sted..??

Jeg hadde tatt rønken av tennene,og den beste å ta kontakt med da er vetrinær Carsten Ettellerannet (husker ikke etternavn), ved Fredrisktad dyreklinikk. Han er dansk,og kan anbefale deg en der som KAN tenner..! IKKe gå til en "vanlig" dyrlege,for de vet ikke hva de driver med,og det er ikke vanlig å ha rønken apparat tilpasset tenner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...