Gå til innhold
Hundesonen.no

pris på undersøkelse


Recommended Posts

Vi har en valp som har vært en del hos vetrinæren siden vi fikk han for 7mnd siden. Han sliter litt med halsen (harking og "bråking"). Til tider kan det være litt mye, og da er det rett til vet. Jeg lurte litt på hva dere betaler for en vanlig undersøkelse hos vet.? (ikke inkl tester, pøver ol, kun selve undersøkelsen). Jeg må ut med 420kr hver gang, syns det er mye jeg, men kanskje ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har betalt 1200 for en undesøkelse en gang, det kommer jo litt ann på hva som skal undersøkes, om det er i helg, på kvelden, om det er stilt en diagnose før om de skal finne en diagnose... Vanlivis betaler jeg rundt 600-700 for en sjekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn harking innover med nesen? Hvis du skjønner???

For hvis det er det, så er det ganske vanlig for hunder som har kort nese/oppover nese... er det plagelig for hunden, så kan det opereres...

Men din rase har også litt større risiko for nesemidd... sikker på at det ikke er det? Da høres det ut som de "nyser" innover på en måte... litt vanskelig å forklare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nesemidd jeg også lurer på om det kan være. Han har noen ganger siste uken hatt lange "tarmer" med snørr hengende etter han har nøset.

Harkingen har han hatt hele tiden, de kunne ikke finne noe, bortsett fra at han hadde litt lang gane.Men så lenge han ikke virket plaget av dette, var det ikke behov for å gjøre noe.

Ellers så høres harking avogtil ut som han "drar inn snørret", andre ganger høres det ut som han nesten har fått noe fast i halsen. Orker ikke å høre dette lengre..

jeg mente en undersøkelse på en hverdag, for "normal" ting. (om man kan kalle det det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det honoraret du tenker på? Jeg betaler 280 + 25% moms (uforståelig måte å sette opp fakturaen på..), 60 kr i klinikkmateriell (fx måling av feber, osv). For klinikkmateriel (som det ofte blir), og honoraret, og moms, blir det 425kr. I tillegg kommer alt mulig "styr" de prakker på meg, som jeg aldri klarer å si nei til.. :rolleyes: (Spesialshampo, spesialfôr, elektrolyttblanding, zoolac, osv osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos dyrlegen i dag og betalte 470 kr for konsultasjon/undersøkelse. er vel honoraret da kanskje? Ikke inkl noe utstyr eller noe..

Det står på arket du fikk, hva som er moms osv. Tror de fleste dyrleger har sånn standardark, jeg har i alle fall fått likt ark med spesifikasjoner hos alle dyrlegene jeg har vært hos med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på arket du fikk, hva som er moms osv. Tror de fleste dyrleger har sånn standardark, jeg har i alle fall fått likt ark med spesifikasjoner hos alle dyrlegene jeg har vært hos med hunder.

Ja, honoraret var på 339 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, honoraret var på 339 kr..

Med eller uten moms? Og står det spesifisert klinikkmateriell i tillegg? Aner ikke nøyaktig hva det er for noe, men hvis de har brukt sprøyte, eller målt tempen, så kommer det i tillegg til honoraret. Jeg tror aldri jeg har "kommet meg ut fra" dyrlegen uten å ha måttet betale for klinikkmateriell.. Det er vel alt mulig rart, som bruk av diverse utstyr, til bomullsdotter osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...