Gå til innhold
Hundesonen.no

Fått i seg Nugatti - grunn til panikk?

C.J

Recommended Posts

Min kommentar sa ingenting om hva jeg mener/syns om trådstarter/trådstarters spørsmål, så jeg vil ikke ha det på meg at jeg er frekk. Og bare fordi jeg sier meg enig med en ting noen skriver, betyr ikke at jeg er enig i alt vedkommende skriver.

Men sånn generelt;

akutte ting -> ring dyrlegen (det er faktisk gratis!)

mindre akutte ting -> kan spørre på forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, støtter deg der også. synes ikke dette spørsmålet var helt på jordet som dere skal ha det til heller. kjenner til en eier som mistet schæferen sin etter at den hadde spist en sjokoladeplate.

Jeg kjenner noen som mista hunden sin etter at den hadde snubla og ramla ut av vinduet, og like før så hadde den spist 500 g vom...

Da er jeg spent på hva det har med stoffet theobromin og forgiftning å gjøre....

Kjenner også noen som holdt på å miste sin mellompuddel fordi den hadde spist bare en pakke der det var 4 tyggis igjen.

Og av det konkluderer man med at tyggis er farlig, eller at man skal passe på emballasjen?

ja, hvis du ikke vet hva av de tingene som er farlig så tror jeg det kanskje beviser hvor pålitelig du var i det første svaret når det gjalt kakaopulver (theobromin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde bare ringt veterinæren med det samme. Men jeg trodde egentlig ikke at det var så alvorlig at hun fikk i seg Nugatti, og derfor spurte jeg her først. Men så tenkte jeg at jeg kanskje burde ringe vet`en for sikkerhets skyld.

Å så dum jeg er! :rolleyes: Det er bra at noen minner meg på det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

....eller man kan lese siste Hundesport faktisk. Der står det to - 2 - sider om hva som er farlig for hund gitt, og hva man skal se etter.

Det er ingen grunn til panikk med mindre hunden viser symptomer på forgiftning i form av oppkast, diare osv. - og der står det jaggu at det er ekstremt skjelden hunder dør av sjokolade faktisk - og nugatti består for det meste av nøtter, og nøtter står ikke på listen over farlige ting ...................

*humrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...