Gå til innhold
Hundesonen.no

"mørk" leilighet


Henriette

Recommended Posts

Har jo bodd her ca litt over 2 mnd, men blir aldri fornøyd.

Golvet er ganske mørkt, men veggene er lyse.

Det som er mørkt her inne er, sofa, stuebord og golvet egentli.

Her er masse lamper os, men jeg får det liksom ikke koslig her.

Noen tips?

Tepper, pynt eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forandre fargen på sofaen og bordet, ville jeg gjort det. Male bordet, fx. Her har vi mørkt gulv og lyse vegger, men også lyse møbler. Det blir ikke så "tungt" som med mørke møbler liksom. Men den moderne stilen med mørke møbler, må du nok se lenge etter. Stilrent kan det bli, men ikke moderne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et teppe hjelper mye, vi kjøpte nytt teppe og en del møbler på Ikea på fredag. Har du Ikea i nærheten så anbefaler jeg en tur, det kan jo hende du får noen ideer når du er der. Så kan du jo også kjøpe noen lys til å sette på bordet i lyse farger, sånne ting som egentlig ikke "synes", men som er med på å lette fargeinntrykket. Puter og gardiner som noen nevnte kan også skaffes i lysere farger, gjerne noe som matcher hverandre og lysene.

Edit: Lys duk, om du ikke har mulighet til å endre fargen på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har typisk studentleilighet, med stygge sofaer (f.eks, sånn som jeg har:p) er det et tips å kjøpe lyse strechlaken, litt fine- ikke de aller billigste, og bruke på sofaen.. Kjempegreit. Så legger du til lyse puter, lyse tepper, lyse gardiner. Masse lamper er greit, men viktigere med riktig type belysning. De som jobber på f.eks lampehuset vil kunne gi noen tips uten at du nødvendigvis trenger å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...