Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen resultater


tm100021

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Jeg tenker mer på at utstillings største rase får en ring der man har en langside + en kortkortside jeg. Hva med og kanskje ofre oss en hjørne ring så vi fikk litt plass bakover/rundt?

Skjønner selvfølgelig poenget med det. Men dette minner meg mer om den gangen de ga Chihuahuaene større ring enn oss, fordi de var flere! Hallo liksom?! <_<

Jeg trodde du mente først og fremst at det var satt av for liten plass til telt - for jeg er enig i at store raser bør få ringer hvor det går an å vise bevegelser. Jeg har mer enn en gang sett en ring full av små raser som bruker knapt halvparten av arealet de har fått utdelt. Det dummeste jeg ser er dog rektangulære ringer framfor kvadrater - hvor kortsidene ikke kan løpes i, men bare blir svinger til å spole i.

Det vil alltid være gode argument for å få mer plass til telt - hva med de som virkelig har pelsraser (flat kan ikke skryte på seg å være pelsrase hvis vi skal rangere alle 400 raser)? De kunne fortjene mye plass til telt, fordi flere timers arbeid og hele framvisningen i ringen blir ødelagt av å stå ute i tre timers regn. Eller de som har nakenhunder, fordi hundene fryser? Ikke for å være vanskelig, altså, men alle kan bare ikke bli fornøyd på utstilling. Har selv vært med å arrangere utstilling for alle raser, og det er umulig. Man må lage seg en medfølende mine og sterk ryggrad, og ta imot all kritikken - og sortere ut det som er viktigst og mulig å gjennomføre av endringer for neste år. Gjett hvor mange klager man kan få i et sekretariat i løpet av en dag...

*spiller djevelens - og utstillingsarrangørens - advokat

*mimrer om gamle dager, da ingen brukte telt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :P Tror de resultatene jeg har å nevne allerede er nevnt, så da får jeg gråte litt i steden for:

Jeg er soooooooooolbrent i øynene (og alle andre steder) :P:P:P Jeg gråter, og gråter, og gråter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg! Hihi!

78 påmeldte shelties for dommer Myrna Schibolet, Israel

16 tisper i åpen klasse

Kritikk:

Good sixe and type. Attractive feminine head with great expression. Enough neck. Good topline and chest. Good angulation. Moved quite well. Rather close behind. Good coat and color.

Resultat:

1 kval 1 konk CK 2 BTK CERT Res. Cacib OG championat!

:P

Så nå kan hun titulere seg med NUCH, bare 2 år og knappe 2 mnd, gammel! Jeg har ikke helt skjønt det enda, men det er helt fantastisk :P

Gratulerer så mye Caroline. :icon_fun: Hørte at det var ganske mange som ble imponert over din handling av Saeta, selv om du virkelig er høygravid :P . En av kommentarene var at du grasiøst viste henne frem :P .

En spesiell gratulasjon til Silje som tok CK på Enya (hun sto plassen bak Caroline).

Gratulerer til alle dere andre som også fikk bra resulatater i helgen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde og en bra dag :P

kval 1, konk 4 og CK på vesle Ruby mor ( dommeren likte alle like godt og trakk LODD om plasseringen haha)

Kval 1, ko0nk 3 og Ck på Ronja ( hu må bli litt mer trygg)

Så vi er og fornøyde gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :P Svever ganske bra fremdeles jeg ja!

Gratulere til Silje og :icon_fun: Synd hun ikke fikk certet den andre dagen... For det var to store ikke sant?

Stemmer det. Og vi som var enige om å ta hvert vårt denne helgen.. <_< Ja, Enya får ta det neste, det fortjener hun virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde og en bra dag :P

kval 1, konk 4 og CK på vesle Ruby mor ( dommeren likte alle like godt og trakk LODD om plasseringen haha)

Kval 1, ko0nk 3 og Ck på Ronja ( hu må bli litt mer trygg)

Så vi er og fornøyde gitt :P

Gratulerer så mye igjen! Fikk litt lite tid til å snakke med dere og, desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å skryte av fra denne kanten...

Lørdag hadde vi spesialutstilling, og da var jeg veldig fornøyd med at lille Babs ble 4. beste tispe fra bruksklassen - det var mange særdeles gode hunder med den dagen :P.

I går ble det derimot bare 1. og 1. og rett ut (nå er Babs både internasjonal, nordisk og estlandskchampion, men kan gå i bruksklasse likevel fordi hun har bruksmeritter)... "Her coat is too flat" som dommeren sa, i kritikken stod det "Not good condition of the coat"... sånn så hun ut på lørdag :P.

206-MezzoforteSurprise.jpg

Vi får gratulere alle som gjorde det bra i helga ! Ingen nevnt, ingen glemt :P.

Forøvrig var ringen vi ble tildelt den reneste sumpen, og som Sur Gammal Tante ble selvsagt undertegnede fly forbannet over å bli tilbudt noe slikt når det faktisk fantes områder som var både større og tørrere som kunne brukes. Sporenstreks huket jeg tak i plassjef og fikk på et - tja - halvveis høflig vis fortalt hva jeg mente om den ringen... Det endte med at vi faktisk fikk ny ring. Jeg må si jeg synes synd på dem som hadde den ringen dagen før...

Jeg tror forøvrig at NKK ikke fikk bruke den øverste banen som planlagt i helga pga regnet den siste tida. De var nok redd for at plena der oppe skulle bli ødelagt tenker jeg. Den var iallefall avsperret med bånd... På ringoppsettet i katalogen så det dog ut som om flere ringer egentlig var lagt der oppe, men var blitt flytta i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la merke til spesialen deres i helga Siri, vi hadde vår på samme plassen :P Silje og jeg kikket litt da vi gikk forbi, men klarte ikke å finne ut hvem dere var og turte ikke gå og spørre akkurat da :P

Gratulerer med resultatet lørdag da, i det minste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:

Pepper fikk en flat rød og 2 beste junior hann. Var strålende fornøyd! To dager før utstillingen sjekket jeg opp hva dommeren foretrakk og fant ut at han likte mindre hanner og lange spisse snuter. Smart av meg å sjekke to dager før og ikke før jeg meldte på :rolleyes: Hehe, forventet en blå sløyfe, men dommeren mente han løp seg til en rød :P

Søndag:

Stilte bror til Kira, Astrix. Han fikk en 2pr. Dommeren likte godt Astrix, men ønsket mer kjønnspreg (og det er vi alle enig i. Hadde astrix vært et mennesket hadde han vært transe, garantert :P )

Kira ville plutselig vise seg og løp som en gud i unghundklassen! Ble beste unghund med ck til alles overraskelse. I beste tispe klasse fant hun ut at løping var teit, men vi endte tilslutt opp som 4 bt og veldig fornøyde! :P

Ronya fikk en flat rød, litt kjedelig uten ck, men bedre lykke neste gang! :P

Espen Engh (dommeren) skrøt veldig av oppdretterklassen! Han mente det var et veldig typelikt kull og en flott gruppe klassiske salukier. Eneste han ønsket annerledes var en mer maskulin Astrix :P Endte tilslutt opp som BIS3 oppdretterklasse, som Kathrine nevnte, med 4 slitne hunder og 4 stolte handlere!

Bilde av oppdrettergruppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER CAROLINE! Og alle andre.... :icon_fun:

Det var 25 Basenjier påmeldt, og jeg har aldri sett en dommer dele ut så mye blått til basenjier. TOM Finlands mestvinnende hannhund og flere champions gikk ut med blått! For meg gikk det alikevel forholdsvist bra Dennis ble 1/1 JK m CK og 3 BHK, Echo ble 1/2 AUK m HP og Duna fikk 1/1 JK m CK, uplassert i BTK.

Må bare dele Dennis sin kritikk. (ordrett skrevet av...):

"Correct type. Good size. Well shaped head with corect pripursed. Well salt and good curried ears. Good expression. ex neck and topline. Good ang. Corect tale set and carige. Slitel long in body. Moves well. Good representant for the bride."

Er det ikke greit med skrivere som kan engelsk når det er engelsktalende dommer?? Synes det nå var festlig at Dennis sine ører er "Godt salta med god karri, samt at han er en god representant for bruden."

Noe å servere i neste bryllup, kanskje?

På spesialen gikk det også ganske greit. Det ble 3 stk CK og en HP, men ingen plassert i BTK/ BHK. Til gjengjeld fikk Bambi beste rød/hvite pels (for 3. gang på rad!) og Duna beste sort/hvite pels i stor konk. Ingen skal si at jeg ikke har god pels på hundene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele Dennis sin kritikk. (ordrett skrevet av...):

"Correct type. Good size. Well shaped head with corect pripursed. Well salt and good curried ears. Good expression. ex neck and topline. Good ang. Corect tale set and carige. Slitel long in body. Moves well. Good representant for the bride."

Jeg ler så tårene triller! (Takk og lov for Tena Lady!) Gratulerer!

"Lotta"

PS: Tusen takk for godord om Bowie - han var veldig fornøyd med å få møte fansen igjen, og også å få innlemme noen nye medlemmer i klubben! Mora var medium euforisk etter at knotten tok sitt 9. cert (fortsatt i unghundklasse - det tredje nkk-certet, tror jeg, :P) - og fikk sitt 2. cacib på en måned, denne gang tildelt av rasens desidert "tyngste" oppdretter og dommer, Espen Engh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen for gratulasjoner! :P

Grattis så mye forresten med de flotte resultatene ja !! Om du så ei kjærring med fotoapparat som sprang som en tulling fram og tilbake forbi dommerteltet, så var det meg :P. Måtte jo ta bilde av alle hundene som stilte - det ble over 300 bilder... :P.

PS: Tusen takk for godord om Bowie - han var veldig fornøyd med å få møte fansen igjen, og også å få innlemme noen nye medlemmer i klubben! Mora var medium euforisk etter at knotten tok sitt 9. cert (fortsatt i unghundklasse - det tredje nkk-certet, tror jeg, :P) - og fikk sitt 2. cacib på en måned, denne gang tildelt av rasens desidert "tyngste" oppdretter og dommer, Espen Engh.

Grattis til Bowies flotte resultater nok en gang ! Kjempeartig å treffe dere - og ikke minst se plysjgutten jeg har hørt så mye om ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - i skriveres favør - vi hadde Hundesonens "Toya" som skriver, og hun skrev i alle fall forståelige og laaaange kritikker hele dagen på vår spesial på lørdagen..

En stor honnør til henne for det!

Over til resultatene - så greide vi den "bragden" å få akkurat samme resultat på spesialen på lørdag som NKK på søndag med de voksne gutta' våre - hhv. 2 og 4 beste hannhund.

Heldigvis ble en hann som var plassert foran oss champion på lørdagen, så vi fikk NKK-certet på vår juniorhann "Mac" (11 mnd) - og med 39 påmeldte i rasen er det faktisk veldig bra...

Hadde også 4 beste tispe, så med alle tre som stile på NKK plassert blant de beste i sine kjønn så var vi selvsagt meget fornøydet.

Grattis så masse til alle andre som hadde en fin dag der!

Er enig i at det var ganske sølete og grisete rundt omkring der (vi var der bare på søndagen!), men det ER vanskelig å kontrollere været, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - i skriveres favør - vi hadde Hundesonens "Toya" som skriver, og hun skrev i alle fall forståelige og laaaange kritikker hele dagen på vår spesial på lørdagen..

En stor honnør til henne for det!

Over til resultatene - så greide vi den "bragden" å få akkurat samme resultat på spesialen på lørdag som NKK på søndag med de voksne gutta' våre - hhv. 2 og 4 beste hannhund.

Heldigvis ble en hann som var plassert foran oss champion på lørdagen, så vi fikk NKK-certet på vår juniorhann "Mac" (11 mnd) - og med 39 påmeldte i rasen er det faktisk veldig bra...

Hadde også 4 beste tispe, så med alle tre som stile på NKK plassert blant de beste i sine kjønn så var vi selvsagt meget fornøydet.

Grattis så masse til alle andre som hadde en fin dag der!

Er enig i at det var ganske sølete og grisete rundt omkring der (vi var der bare på søndagen!), men det ER vanskelig å kontrollere været, da..

Susanne

hihi :P Så dere klarte å tyde "holmestrands engelsken" min? hihi :P

Første gangen gav i alle fall ingen avskrekk for mitt vedkommede :P Utolig koselig dommer, og en knakendes morsom ringsekretær mann, han var rå altså :P

Han trodde jeg trengte MASSE hjelp siden jeg sa at jeg ikke hadde gjort det her før, han blei sjokka over hvor lite han trengte å hjelpe meg hihi...

Ja hu dommern der sparte ikke på setningene hihi...

Syntes faktisk de siste kritikkene mine blei de beste jeg da.. skulle ikke tro det var mulig :P

All honør til klubben deres Sussane, for flink dommer, koselige folk og en trivelig dag ;)

Jeg hadde det i allefall kjempe morro :P Bare å spørre meg igjen neste gang dere trenger hjelp :P

Og ja, man må ha en liten smule selvironi når man sitter bak der :P Guri land hvor morro jeg hadde det med den dommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte min Oscar og fikk følgende resultater:

Rasespessialen (rottweiler) lørdag:

AUK2.

Kritikken: 19mnd. utmerket type. stor modell. maskulint hode. rund skalle med lavt ørefeste. korrekte øyne. rasens snuteparti. ønsker mer markant stopp. varme tanfarger med en del gjennomslag på bakben. velutviklet kropp for alder. korrekt overlinje med noe kort kryss. normalt vinklet. god benstamme. trivelig temprament.

NKK søndag:

AUK2 (dommeren slet med å velge mellom min og en annen hannhund, måtte springe maaange runder for han bestemte seg, begge hannhundene er fra Kimura og de har samme far, så de er ganske like) med CK, ikke plassert i BHK.

Kritikken: 19mnd. maskulin hann. utmerket type. hermonisk helhet. korrekt hode. vellsatt ører. mørke, fine øyne. korrekt bitt. vellsatt hals. velvinklet. korrekt over og underlinje. korrekt benstamme og poter. bevegelse utmerket. korrekt pels og farge. trivelig temprament. velvist.

Kunne selfølgelig vært bedre, men vi stillier for gøy, gøy hadde vi det, og er kjempe fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...