Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner - venner med hund


PsychoLynx

Recommended Posts

Jeg og ei venninne sitter her å snakker om at vi kjenner altfor få folk med hunder. Joda, kjenner da noen (som hverandre, men det er 5 mil mellom oss), noen som har en hund bare fordi gubben skal bruke den på jakt en gang i året og egentlig er ikke den venninna spes glad i hunder, noen som har en hund gående i huset med familien, men sjelden blir prioritert stort, noen som har en hund de går turer med i 5 min før middag hver dag og ellers bare ER den der, eller feks de som trener med hunden sin HELE tiden, og alt skal være dønn seriøst. Å la hundene LEKE sammen er ikke aktuelt.

Asså, det jeg savner her i nærheten av meg er venner med hund, som kanskje hr lyst til å stille opp en dag, gå ut i skogen, la hundene leke mens eierne feks griller, eller bare tusler i nærheten, noen som vil tamed hunden og bli med åp hyttetur, noen det kanskje går ann å besøke i det daglige MED hund og være med til andre tider, om det så i værste fall ikke omhandler hund i det hele tatt.

Ja, jeg føler jeg har for lite venner som har samme intr for hund som meg! Og de få som er, bor enten 5 mil unna, 200 mil unna, eller 30 mil unna... Da er det vanskelig med "Hei! Jeg orker ikke gå tur med Bridie akkurat nå, blir du med oppi skogen/på jordet/langs elva så lar vi hundene leke eller?"

Er det fler som føler det som meg der ute? Eller har dere nok med dere selv. Treningen deres. osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det er deilig å ha en en slik venn. Jeg er så heldig at jeg har det.. :)

Jeg forstår veldig gått savnet ditt!

Hund er en livstil for meg og ja, dem fleste som har holdt ut med meg har samme interessen. Men det er også gått å ha en venn som ikke har noen interesse av det (men som iblandt orker å høre på pjatte mitt når jeg er frustrert over noe i mitt liv... og mitt liv innebærer mye hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme erfaring selv... Kunne tenke meg flere venner med hund som er interessert i hund, fremfor at "de bare har den der", som du nevner. I tillegg hadde det vært så fint for Orry å ha noen å leke jevnlig med, blir dessverre ikke så mye av det som jeg kunne ønske. Vi har absolutt ikke nok med oss selv, vi vil gjerne treffe andre hundemennesker og hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa man kan altids få flere for å si det sånn :) nærmeste hundeinteriserte venninden jeg har bor 30 min unna med bil og hun er ikke suuperinterisert ;) så nærmeste etter dette blir vel Guro som bor i Larvik altså 2 timer med tog unna ;) regner med at jeg får flere hundeinteriserte venner når jeg starter på natur skolen etter sommeren da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Alle mine nærmeste venner har hund som sin store hobby - det er en så stor del av mitt liv at det ville være utenkelig å omgi seg med folk som ikke har den interessen :). Mulig man blit noe sneversynt av det, men jeg tror ikke jeg PLAGER noen andre, så da er det vel greit ;).

Dersom man ønsker seg flere hundevenner kan man jo oppsøke hundeklubben eller delta på rase-arrangementer og bli kjent med nye mennesker med samme interesse. Det er på denne måten jeg har fått mine venner iallefall - både gjennom den lokale hundeklubben og gjennom arbeid i raseklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle vennene mine har hund og de som ikke har er glad i hunder.

På grillkvelder hos oss så er det alltid mange hunder med, forrige gang hadde vi 7stk som virret rundt i hagen og hadde det toppers på "party".

Jeg er også heldig å ha venner som ikke bare tenker konkurranse eller trening, men som har tid til å loffe litt i skogen eller komme på lunch/middag og hundene får tulme rundt sammen, det er godt når matmor/far kan være sosiale og samtidig kan hunden få seg en tur eller en liten lek med en annen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det savnet ditt! Nå er jeg ganske ung da, men har to sånne venner. Begge tar det under 3 minutter å gå til, og vi går tur sammen nesten hver dag. Forrige helg gikk vi tur i 5 timer, møtte på en elg og rotet oss bort i skogen. De er gutter sa men, merkelig nok!

Så jeg er ganske fornøyd med hundevennene i nærheten og i tillegg er det et eget hundetreff her som går på tirsdager der store og små er med, og hundene løper løse og leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundevennen min er Ane (datteren min) og Solo (mamman til Fibi). Vi prøver å gå en tur i skauen sammen en gang i løpet av helgen og det er kjempekoselig. Ellers går jeg nok mest alene, men tar jo følge/stopper for å leke (Fibi er mest på snusern litt sånn for seg selv, hvis ikke jeg har med ball), hvis vi møter noen som det passer å gjøre slikt med. Det spiller egentlig ingen rolle for meg om det er kjente, eller helt nye folk og hunder, bare hundene fungerer greit sammen.

Sitter nå og gleder meg til sonentreff, for det var en svært god erfaring for oss begge to. :rolleyes:

Lurt å gå på tur når man har en litt usikker hund. For lange pauser kan bli litt anspente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei venninne som alltid stilte opp for tur, men hun flytta, og dermed er det dårlig med det nå.

Har ei igjen, men hennes gaaale labrador på 9mnd er litt i meste laget for min 10år gamle springer, men regner med vi får "brukt" dem litt nå som valpen kommer i hus :)

Til høsten blir jeg mer aktiv på hundefronten, så da håper jeg å få noen flere kontakter. Er så kjedelig å alltid måtte traske og trene alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veninner som har hund ja, men som dere sier, de har bare hund... Så jeg har ikke noen som er så intrisert som meg.. Har hatt egen hund i 1 år nå. Det er jo ikke så lenge, så håper på å stifte nye bekjentskaper med folk som har samme intresse som meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det en del hundefolk, men mange er som du beskriver - ikke "skikkelig" hundeinteressert som oss her inne. Er også en god del merkelige folk med hund her :unsure: Visst driver de med oppdrett og alt mulig, men akk så merkelige, klarer ikke å forklare hvordan.. Og det er ingen ungdommer i hvertfall!

Ble for ikke mange måneder siden kjent med noen som bor 5 min unna meg. Disse har to schæferhunder hvor den ene faktisk har vært brukt i politiet. Jeg går av og til på turer med de, og hundene leker supert sammen, så det er jo koselig.

Men jeg savner en på min alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg kjenner ikke så mange hundefolk her i Trøndelag, men de jeg kjenner er gull verdt!

Jeg og basset-eier har gjort mye annet sammen enn å holde på med hund også, noe som er ekstra koselig. Ikke så farlig om jeg plutselig vil fortelle om hva jeg lærte hunden min i går..(eksempel)

Også har jeg jo hundevenner som er en del eldre enn meg, både gutter og jenter. Er veldig glad jeg har de å trene/gå tur med!

Skjønner hvordan du har det, kan ikke være så veldig gøy å m gå/trene alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner egentlig ingen her i by'n med hund som jeg kan lufte Mikey sammen med. Vennene jeg har fått her i by'n er stort sett skikkelige nerder som bor forran pcen eller rundt et RPG bord med terningene sine.

Jeg savner å ha noen å lufte boffen med, men siden den nærmeste venninna mi med like stor hundeinteresse som meg bor 53 mil unna (Molde) er det ikke så greit...

Sannsynligvis kunne jeg ordna dette ved å melde meg inn i en av de to hundeklubbene i by'n, men er ganske sjenert og forsiktig når det kommer til sånne nye ting med nye mennesker, så må "kvinne meg opp" lenge for å tørre det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja det hadde vært godt å ha venner med samme interrese. Men hundeklubb holder til en san tre kvarters kjøring herfra og da blir det ikke så lett å holde kontakt der. Og her har jeg ikke truffet på non med så stor interesse som meg. Så vi tusler i veg for oss selv vi også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen sånne jeg... Jeg er ikke en veldig sosial person av meg, men har folk hunder blir de plutselig mer interessante og jeg finner meg også i å ønske at det fantes noen som ser på hund og hundehold som meg i byen og som man kunne gått på turer med osv. i vel viten om at hunden deres er både oppdradd og sosialisert..!

Sannsynligvis kunne jeg ordna dette ved å melde meg inn i en av de to hundeklubbene i by'n, men er ganske sjenert og forsiktig når det kommer til sånne nye ting med nye mennesker, så må "kvinne meg opp" lenge for å tørre det... icon_redface.gif

Du høres ut som meg! Er akkurat likedan. :) Dessuten virker det som om hundeklubben her i byen bastår av eldre og godt voksne folk. Jeg har ikke noe imot voksne folk, men at de kanskje husker hvordan det var å være 18 hadde ikke vært såå uønskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen slike, men de flytta :) Var så koselig og ha noen man kunne være på tur sammen med og hundene kom så godt overens. Har ellers ingen som jeg hadde så god kontakt med som de. Nå kan man kanskje treffe folk spontant en gang i blandt og la hundene leke, men ikke noe regelmessig.

Her er god vennene ^_^ :

herogbuster.jpg

Tror Hera savner han! ;)

Nå treffes man jo på treninger og prates med folk og møter andre hunder. Men hundene kjenner ikke hverandre så godt, og man slipper de heller ikke løs sammen. Men hundeprating får jeg nok av, så det går greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Hmm... Dette problemet har jeg også! Jeg har bare en venn i Larvik som er ånkelig hundeinntresert! Og ingen i Svarstad! Der pleier jeg å gå selv med Vesla! Eller med huseierens foreldre med en collie tispe på 7år! Men, hallo! De er sikkert 30-50år eldre enn meg jo! Det er ikke det samme! :unsure: D Men skulle gjerne hatt flere! Tørr ikke melde meg inn i noe alene! Og jeg er ikke akuratt den som bare kommer bort og begynner og snakke med folk! Er litt sjenert jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis kunne jeg ordna dette ved å melde meg inn i en av de to hundeklubbene i by'n, men er ganske sjenert og forsiktig når det kommer til sånne nye ting med nye mennesker, så må "kvinne meg opp" lenge for å tørre det... :)

Sånn er jeg og, tipper jeg er verdens mest sjenerte person. En hundevenn hadde nok vært fint, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dere er litt sjenerte så anbefaler jeg dere å hoppe i det likevel! Dere deler jo interessen med de folkene allerede så dere har noe å gjøre og snakke om fra starten :)

Her går det i treff of trening et par kvelder i uka og i tillegg så går vi endel tur sammen med oppdretter som er en god venninne og noen andre venner med hund (disse går vi også spor med innimellom). Hverdagstrening og tur går dog stort sett for seg med bare oss to.

Får se når eksamen er overstått så kanskje jeg slenger meg med de andre fra sonen på deres treff også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Får se når eksamen er overstått så kanskje jeg slenger meg med de andre fra sonen på deres treff også :)

Syns jeg virkelig du skal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hundeklubb... Jeg er ikke av typen som er intr i å trene så "målbevisst" nødvendigvis, men liker å trene på det vi vil, når vi vil, og ha det gøy på turer osv... Melder man seg inn ien hundeklubb er det ofte folk som skal trene trene trene, bli bra osv osv, og ikke er intr (har tid til) bare å dilte som vi ofte gjør.

I tilegg sliter jeg en del med prestasjonsangst, og ergo liker jeg meg IKKE i en hundeklubb!.

Men, har vel innsett at det finnes få muligheter for de som "bare vil ha en venn!.... " :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange hundevenner:)

Men har noen jeg går mer med.. Å det har just flyttet ei rett med oss, de har just fått hund, var ute med ho i dag.. Koselig med noen nye hundevenner også:)

Så har jeg Max, scooby doo,Tulsa,Laffen,Arven,Dolly . det er de vi går mest med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del hundevenner, men jeg savner noen i nabolaget. De kjedelige tisseturene i uka hadde det vært hyggelig med litt selskap.

Jeg trener fast med hundevenner hver onsdag, er med på sonentreff i oslo-området når det passer, er ofte på forskjellige kurs, men som sagt, hadde vært praktisk med noen man kunne møte på "hjørnet" og gått tur med, uten planlegging og bilkjøring....

Nå er det en del hundefolk her, og treffer vi noen på turen så ender vi ofte opp med å gå sammen, men allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hundeklubb... Jeg er ikke av typen som er intr i å trene så "målbevisst" nødvendigvis, men liker å trene på det vi vil, når vi vil, og ha det gøy på turer osv... Melder man seg inn ien hundeklubb er det ofte folk som skal trene trene trene, bli bra osv osv, og ikke er intr (har tid til) bare å dilte som vi ofte gjør.

I tilegg sliter jeg en del med prestasjonsangst, og ergo liker jeg meg IKKE i en hundeklubb!.

Men, har vel innsett at det finnes få muligheter for de som "bare vil ha en venn!.... " :):rolleyes:

Du får melde deg inn i klubben vår da vettu, det vi gjør mest er å ha pauser.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...