Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff


edlitam

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!

Når Maria kan plumpe ut kan vel jeg og. :P Dere har sikkert lagt fra dere dette, så beklager om jeg gjør dere sure på noget vis nå.

Meen. Jeg må innrømme at jeg grua meg litt til å være med på treff i fjor rundt juletider. Dere virker (nå er det ikke selvsagt at derre ER det da) litt sammensveiset. Ikke at det skal være noe grusomt med det, men da er det litt vanskelig å "passe inn". Og jeg er bare 15 år gitt. Merka dere at jeg var der forresten? Litt sjenert av meg jeg. Hehe.

For det andre er faktisk gutten min ganske hormonell for tiden (les: GAL etter tisper og terger andre hannhunder), så jeg tror ikke han hadde paset inn i en koselig turgjeng. Det er faktisk ganske flaut når bikkja di lukker ørene og humper i vei med mange tilskuere. Ikke misforstå - jeg har kontroll, men han er terrier. Fin unnskyldning. :P Vi er igang med å øve på dette, men det er vanskelig å finne noen som gidder og er tålmodig nok til å trene mens dyret og jeg ser på. Og det blir nok ikke en rolig trening da nei. :P

Så mye tull, jaja. Jeg skulle gjeerne vært på treff, for nå vet jeg at dere ikke er skumle! :P men vi reiser bort imorgen og Bart er ikke helt klar for "offentligheten" ennå. God tur i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

archie må jo være med da :P har jo ikke sett han siden han var 3-4 mnd jo :rolleyes: Men så bra at folk kan være med :P det er ikke så varmt i mærradalen ... skogen skygger for solen. bekken er fin å bade i for hunder, men jeg vet helt ærligt ikke hvor rent vannet er der <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Maria kan plumpe ut kan vel jeg og. :P Dere har sikkert lagt fra dere dette, så beklager om jeg gjør dere sure på noget vis nå.

Meen. Jeg må innrømme at jeg grua meg litt til å være med på treff i fjor rundt juletider. Dere virker (nå er det ikke selvsagt at derre ER det da) litt sammensveiset. Ikke at det skal være noe grusomt med det, men da er det litt vanskelig å "passe inn". Og jeg er bare 15 år gitt. Merka dere at jeg var der forresten? Litt sjenert av meg jeg. Hehe.

For det andre er faktisk gutten min ganske hormonell for tiden (les: GAL etter tisper og terger andre hannhunder), så jeg tror ikke han hadde paset inn i en koselig turgjeng. Det er faktisk ganske flaut når bikkja di lukker ørene og humper i vei med mange tilskuere. Ikke misforstå - jeg har kontroll, men han er terrier. Fin unnskyldning. :P Vi er igang med å øve på dette, men det er vanskelig å finne noen som gidder og er tålmodig nok til å trene mens dyret og jeg ser på. Og det blir nok ikke en rolig trening da nei. :P

Så mye tull, jaja. Jeg skulle gjeerne vært på treff, for nå vet jeg at dere ikke er skumle! :P men vi reiser bort imorgen og Bart er ikke helt klar for "offentligheten" ennå. God tur i allefall!

Ja, jeg husker at du var der jeg, og jeg husker også hunden din... :P

Og... jeg tror så minns det var mitt første sonentreff også, og så vidt jeg vet første gangen for mange andre av de som var der og...

Siden det har jeg vært på 2 (!!) turer i Mærradalen, så hvor sammensveiset vi har blitt er jeg litt usikker på... Og siden det ikke var særlig mange av de samme som var med på begge turene heller er det vanskelig å binde så sterke bånd liksom...

Det med å være "flau over"" bikkja er vel noe alle lider under til tider... Og husk, om ti bikkjer bjeffer, så hører som regel eieren kun en, sin egen... Sånn er det alltid, egne problemer virker liksom så voldsomme, og man tror det er like stort problem for andre at nettopp vår hund oppfører seg sånn eller slik...

Og uansett, om VI (de?) er så sammensveiset at vi ikke ville hatt med andre, hadde vi jo ikke annonsert turer på sonen, da hadde det blitt gjort på andre mer private steder...

Jeg håper alle som vil tar "mot" til seg å blir med, jeg er sikker på at dere kommer til å kose dere... alle der har samme interesser og selv om kanskje noen er litt sjenerte og beskjedene har vi i hvert fall hund å snakke om... Og det er jo veldig hyggelig med nye bekjentskaper også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Nå må dere ikke tro at jeg er helt bortgjemt i samfunnet her da, har vært på flere treff. :P Men jeg er litt usikker på dyret, selvom han faktisk er på bedringens vei. Dere er jo trossalt hundemennesker og tåler vel litt jokking/bjeffing/hannhundbråk. I hope. :P

Turbogutten: Vil du? Det hadde vært supert! Men jeg bare advarer deg; han sloss veldig lett med andre hannhunder nå for tiden. :/

og der! skal slutte å herpe tråden, hehe. God tur, håper dere tar bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Maria kan plumpe ut kan vel jeg og. :P Dere har sikkert lagt fra dere dette, så beklager om jeg gjør dere sure på noget vis nå.

Meen. Jeg må innrømme at jeg grua meg litt til å være med på treff i fjor rundt juletider. Dere virker (nå er det ikke selvsagt at derre ER det da) litt sammensveiset. Ikke at det skal være noe grusomt med det, men da er det litt vanskelig å "passe inn". Og jeg er bare 15 år gitt. Merka dere at jeg var der forresten? Litt sjenert av meg jeg. Hehe.

For det andre er faktisk gutten min ganske hormonell for tiden (les: GAL etter tisper og terger andre hannhunder), så jeg tror ikke han hadde paset inn i en koselig turgjeng. Det er faktisk ganske flaut når bikkja di lukker ørene og humper i vei med mange tilskuere. Ikke misforstå - jeg har kontroll, men han er terrier. Fin unnskyldning. :P Vi er igang med å øve på dette, men det er vanskelig å finne noen som gidder og er tålmodig nok til å trene mens dyret og jeg ser på. Og det blir nok ikke en rolig trening da nei. :P

Så mye tull, jaja. Jeg skulle gjeerne vært på treff, for nå vet jeg at dere ikke er skumle! :P men vi reiser bort imorgen og Bart er ikke helt klar for "offentligheten" ennå. God tur i allefall!

Som molly sier, så tror jeg ikke du skal bekymre seg du mye for at alle er så sammensveiset. Det er da alltid plass til flere :P Dette blir vår første tur, og jeg er verken nervøs eller gruer meg. Derimot så gleder jeg meg veldig til å treffe flere folk med hund, og med hund har man da alltid noe å prate om! Og man blir mindre beskjeden hvis man kaster seg ut i sånne ting :P

Når det gjelder hunden din, så er det nok vel så viktig at han også får være med på sånne turer, nettopp for å bli bedre sosialisert og lære seg å omgås andre hunder. Så får heller du korrigere han hvis han oppfører seg som en tulling, og ha han i bånd en kort periode hvis han blir for voldsom og slippe han igjen når han roer seg. Han lærer nok fortere av det, enn at dere unngår å ta tak i "problemet" med en gang. Og, igjen, som molly nevnte, så merker gjerne eieren mer av sin hunds tull enn alle andre gjør :P

Synes det hadde vært moro om du ble med jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden.... Trodde da virkelig at vi var ferdige med dette jeg nå..

Gjenta etter meg alle sammen... ALLE er velkommene på turer, ALLE er velkommene på turer, nei det er ingen som blir latt utenfor og nei det er ingen som er bestiser og prøver å skvise ut noen, uansett hvor gamle de er...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden.... Trodde da virkelig at vi var ferdige med dette jeg nå..

Gjenta etter meg alle sammen... ALLE er velkommene på turer, ALLE er velkommene på turer, nei det er ingen som blir latt utenfor og nei det er ingen som er bestiser og prøver å skvise ut noen, uansett hvor gamle de er...... :rolleyes:

:Laugh: Jeg får gjøre som damen befaler:

ALLE er velkomne på turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
I all verden.... Trodde da virkelig at vi var ferdige med dette jeg nå..

Gjenta etter meg alle sammen... ALLE er velkommene på turer, ALLE er velkommene på turer, nei det er ingen som blir latt utenfor og nei det er ingen som er bestiser og prøver å skvise ut noen, uansett hvor gamle de er...... :rolleyes:

Jeg advarte deg før du kunne lese innlegget mitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klikk og en sjokkis* Håper nå alle andre kan være like flinke som deg! ;) Gleder meg til å treffe deg også! ;)

*dåne av glede* Sjokkis! Jaggu er du flink til å finne en effektiv forsterker!

Gleder meg masse til å treffe deg og hundenefrøknene og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg advarte deg før du kunne lese innlegget mitt. ;)

Eh.... So..? Trodde fortsatt at vi var ferdige med sutringa på dette nå.... Sorry men det får da være måte på.. Ja jeg vet at du var på det treffet, jeg snakket da med deg om jeg ikke husker skammelig feil...!

*dåne av glede* Sjokkis! Jaggu er du flink til å finne en effektiv forsterker!

Gleder meg masse til å treffe deg og hundenefrøknene og ;)

Jente + sjokkis= perfekt resultat! ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke tro at jeg er helt bortgjemt i samfunnet her da, har vært på flere treff. ;) Men jeg er litt usikker på dyret, selvom han faktisk er på bedringens vei. Dere er jo trossalt hundemennesker og tåler vel litt jokking/bjeffing/hannhundbråk. I hope. ;)

Turbogutten: Vil du? Det hadde vært supert! Men jeg bare advarer deg; han sloss veldig lett med andre hannhunder nå for tiden. :/

og der! skal slutte å herpe tråden, hehe. God tur, håper dere tar bilder! ;)

Så vidt jeg husker hadde det vel vært et treff i Oslo før dette juletreffet du snakker om.... Og du VAR med på juletreffet, var du ikke...? Og opplevde du det veldig som om det var en veldig sammensveiset gjeng der? Kanskje du heller kunne fortalt HVORDAN det faktisk var, i stedet for å "skremme" andre fra å delta...?

Dessuten var det vel også der både jokking, og bjeffing. Og bikkja mi pissa på veden til Merete husker jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Forresten.. Kan ikke dere bare fly oppom Merket? Der vil Archie være omringet av like gale wheatens som han, dere vil ikke se forskjell i et hele tatt! ;) Så får jeg vært med i samme slengen.

*prøve seg*.. Aa..Alle.. eeer... velkomne..påpåpå..PÅ..tur!

Det gikk! :rolleyes:

Marianne: Wow, I'm sorry. Det var da svært da. Jeg bare spurte fordi det var mitt første sonentreff, og jeg nesten ikke husket noe av det. Bortsett fra at jeg glemte veksa, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Så vidt jeg husker hadde det vel vært et treff i Oslo før dette juletreffet du snakker om.... Og du VAR med på juletreffet, var du ikke...? Og opplevde du det veldig som om det var en veldig sammensveiset gjeng der? Kanskje du heller kunne fortalt HVORDAN det faktisk var, i stedet for å "skremme" andre fra å delta...?

Dessuten var det vel også der både jokking, og bjeffing. Og bikkja mi pissa på veden til Merete husker jeg... ;)

Eh hallo, jeg prøver da ikke å skremme noen vekk fra treff. Gir opp jeg.. Kan ikke folk godta at jeg bare er litt bekymra for hvordan bikkja mi vil være på treff. Jeg, som sagt, husker ikke så mye av treffet. Men det var sikert kjempeflott, fikk ikke vært der så mye uansett. Og ja, jeg er sjenert, er vel ikke dødssynd det. Kanskje jeg tok feil i at dere er så sammensveiset, trenger ikke å høvle meg ned for det om..

*hoppe ut av tråden og bak sofaen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke meningen å høvle deg ned...

Jeg synes bare så tydelig jeg husker at du henviste til innlegget til Maria, og når du faktisk har vært med på et treff, fikk jeg litt følelsen av du bekreftet hennes "mistanker" om hvor sammensveiset vi var.

Det er selvfølgelig lov til å være sjenert. Er det selv jeg i sånne store forsamlinger der jeg ikke kjenner noen. Ganske naturlig er det og i grunn... Men vi var veldig mange i "samme båt" som traff hverandre for første gang...

Og du, om du ikke husker det, det var kaldt. Beinkaldt, men veldig, veldig hyggelig... ;) Hundene var mer eller mindre i bånd, og ingen ble "tvunget" til noe med hunden sin som de ikke selv ville (hilsing, leking osv).

Så kom opp fra bak sofaen igjen du, og gled deg til turen til Merket... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh hallo, jeg prøver da ikke å skremme noen vekk fra treff. Gir opp jeg.. Kan ikke folk godta at jeg bare er litt bekymra for hvordan bikkja mi vil være på treff. Jeg, som sagt, husker ikke så mye av treffet. Men det var sikert kjempeflott, fikk ikke vært der så mye uansett. Og ja, jeg er sjenert, er vel ikke dødssynd det. Kanskje jeg tok feil i at dere er så sammensveiset, trenger ikke å høvle meg ned for det om..

*hoppe ut av tråden og bak sofaen*

Det er da ingen som ikke har godtatt at du er bekymret for bartedyret ditt! Alle er da vel litt bekymret for hvordan pelsen oppfører seg.. Men er det det som er det værste for deg så legg nå vekt på det da.. Ikke på hvor "sammesveiset" vi er...! Jeg har ikke høvlet over deg på noen som helst måte, jeg bare hater sånn sutring ;) Litt sånn får-vondt-i-magen-hater! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, skikkelig sutretråd... da kaster jeg meg på dette å. For jeg er lei av sutrete unger. Slutt å fokuser så innmari på at dette er klikkete. Jeg har vel vært med på to treff, og ja jeg kjenner flere men tror ikke jeg kjenner noen andre som er mer inkluderende enn visse personen i denne gjengen! Eneste klikkern som finnes i den gjengen er i lomma på folket!

Kutt ut sutringen, for brått er dere alene på denne turen, for det er få som liker å gå tur med noen som bare sutrer.

Nei frem fra sofaen og ut på tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...