Gå til innhold
Hundesonen.no

Krypt eller ikke


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg har nå vært til veterinær med valpene og det viser seg at hannhundens testikkler er ikke der dem skal. Den ene kjennes lengre oppe (ikke kommet ned i posen) og den andre er ikke å spore.

Den ene er rimelig sikker på at kommer ned.

Men hva er deres erfaringer når mann ikke finner den andre ved 7,5 ukers alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på første kullet til Småen haddde vi en hannvalp som manglet en testikkel ved levering men når den var til vetrinæren til 12ukers kontroll/vaksinen så var begge på plass så det kan ordne seg.

Hvis ikke begge er på plass innen valpen er 8 mnd så er det lite trolig at det vil skje, så hvis du skal selge valpen så trenger du ikke selge for redusert pris, du kan heller betale tilbake det eventuelle beløpet når hunden er voksen hvis ikke testikklene da har kommet på plass der de skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det finnes en del hundefysioterapeuter som klarer å massere/sette akupunktur på hundene slik at steinen/e ramler ned igjen. Men det må helst gjöres före 6 måneders alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
på første kullet til Småen haddde vi en hannvalp som manglet en testikkel ved levering men når den var til vetrinæren til 12ukers kontroll/vaksinen så var begge på plass så det kan ordne seg.

Hvis ikke begge er på plass innen valpen er 8 mnd så er det lite trolig at det vil skje, så hvis du skal selge valpen så trenger du ikke selge for redusert pris, du kan heller betale tilbake det eventuelle beløpet når hunden er voksen hvis ikke testikklene da har kommet på plass der de skal være.

Ja jeg følger NKK sin kontrakt jeg. Der står det 18mnd. Også betaler jeg tilbake 50% av kjøpesummen.

Jeg vet det finnes en del hundefysioterapeuter som klarer å massere/sette akupunktur på hundene slik at steinen/e ramler ned igjen. Men det må helst gjöres före 6 måneders alder.

Ja jeg har hørt flere som har nevnt det. Fikk tips om en i Hønefoss. Om jeg har ham til han er 12 uker så venter jeg til etter vet kontrollen da og ser om jeg må gjøre noe mer eller ikke.

Men det er fint å høre om flere som har erfaring med slikt.

Jeg kontaktet en akupunktør sørover som vist hadde erfaring med det, men han lovet ikke noe resultat. Han var ikke sikker på om det var ren tillfeldighet eller om det faktisk fungerte. Noen av dem han har gjort det på har fått stenene omtrent rett etter behandling andre ikke. Så han mente muligens dem som fikk dem kjapt etter behandling hadde fått den uansett med litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min oppdretter hadde en flott hannhund som skulle brukes til utstilling og avl, men med 12 mnd alder mangle han enda en stein. Hun omplasserte/solgte han da til noen andre ettersom han ikke oppfyllte hennes krav og bruk. Ved besøk hos nye eier ved hundens 18 mnd alder var den dotten ned. Oppdretteren var litt snøden kan man si..

Det sies at visst de ikke er kommet ned inntil 18 mnd alder så kommer den ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...