Gå til innhold
Hundesonen.no

Funnet 4 kattunger...

Tine

Recommended Posts

Skrevet

I dag så gikk jeg tur med Gizmo, er litt skog her med oss. Jeg høre en kattunge mjaue som bare det jeg gikk bort for å se hva dette kunne være. Nede i det høye gresset så jeg 4 herlige nøst som venta på mammaen sin. Ene kattungen lå litt fra de andre og mjaua derfor mye og jeg fikk hun/han på plass sammen med de andre.

Mora så jeg ikke noe til før nettopp da jeg gikk forbi med Gizmo igjenn, kattungene de er ganske redde og ikke gamle. Har satt ut mat til mora, for jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Noen som har forslag??

Tenker på å ringe dyrebeskyttelsen da, men veldig usikker.... :)

Skrevet

jeg fant kattunger en gang, men der var det omsorgssvikt pågang.. men uansett så trenger vi ikke flere løskatter, kunne du tatt de til deg og gitt de bort?

jeg fant disse to som sagt, den ene har broren min fått, den andre måtte desverre avlives, da den var altfor redd mennesker, og da agressiv..

de var vel 5uker når jeg fant de..

Skrevet

Problemet er jo at de er så hissige, freser bare jeg ser på dem liksom. Skal snart bort å se om de er der ennda tenker :wub:

Skrevet

klart de freser, de er jo ville.

og vi trenger ikke flere ville katter.

om dette er villkatter etter vilkatter (flere generasjoner) så gjør de som eventuelt overtar de oppmerksomme på det, den katten min bror har ser man fremdeles villkatten i, selv om hun nå er to år.

Skrevet

Ringte vetrinæren, da dyrebeskyttelsen her i Stavanger va stengt, vetrinæren sa at kattungene skulle ligge og at mora evnt var i nærheten, siden det er kommunen sin sak og ikke vætrinæren. Var der borte i går og da hadde mora flyttet ungene sine og.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...