Gå til innhold
Hundesonen.no

Fransk kritikk

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

På spesialutstillingen for belgerne i helgen dømte den ene dommeren på fransk. Jeg kan noe fransk, men ikke utstillingsfransk og skulle gjerne hatt hjelp til å oversette kritikken til Ace. Noen som kan hjelpe?

"d.cc, b. fourr f. charb, fête exp. b. masque, b. yeux fonces, oreille e large a la base, stop alonge, b. sort d'eucol, dos tendul, oss corr, poitrail corr, doit prendre du cofre, epaules droite's, serre a l'arr, allures corr, exc fouet b. porte, b. temp."

Skrevet

Hei på deg ;o)

Jeg klarer ikke alt, men noe skal jeg få til...

Komplett saksebitt, god pels med charbonage, god maske og uttrykk, ørene er noe brede i basen, lang stop, korrekt profil, godt temperament...

Jeg mangler en del i midten der desverre :) Men er du sikker på at alt er korrekt skrevet av?

Mvh Ann-Merethe

Skrevet

På ingen måte sikker på det. I tillegg mangler det noen apostrofer her og der. Temperamentet, ørene og øynene skjønte jeg også (yeux = øyne), men mangler endel i midten jeg også. Er det noe som kan være noe annet med en bokstav eller to annerledes, så må du gjerne hive inn det :)

Skrevet

dos tendul - bra bakpart

L`paules droite's - strak front

serre a l'arr - trang bak

allures corr - korrekte bevegelser

exc fouet - bra hale

poitrail corr - Korrekt bryst

Mer tror jeg ikke at jeg finner ut av :)

Ann-Merethe

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...