Jump to content
Hundesonen.no

Ny bruker, nye hunder

tussetass

Recommended Posts

Hei hopp:)

Jeg er ny her og tenkte at jeg i den anlening skulle skryte litt av mine kule, vakre hunder!

Familiehunden Max fylte nettop 10 år, men vi får fortsatt masse spørsmål ala "hvor gammel er den lille tassen da?" osv:)

post-2246-1180346321_thumb.jpg

For 2 uker siden fikk jeg hjem min første egne hund! Det var selvfølgelig en fantastisk dag, akkurat som alle andre dager med Yatzi. Yatzi er en liten papillon tispe født 3.februar. på dette bildet er hun litt trøtt :P men veldig søt!

post-2246-1180345700_thumb.jpg

Hun ser ut som en revunge i ansiktet :P

post-2246-1180346340_thumb.jpg

takk!

har skjønt at rasen er ganske godt representert her inne! Litt stas med tanke på at det er mange på gata som tror hun er chihuahua og aldri har hørt om papillon :rolleyes:

Hun kommer fra kennel taspitir (Sem) :P

Velkommen hit - koselig å se at det er flere med beardiser her..

"Pippin&Symra" og jeg må ikke få bli for ensomme... (Vet om et par til, men de har jeg ikke sett her på lenge)

Håper du kommer til å trives her!

Susanne

Hei hopp:)

For 2 uker siden fikk jeg hjem min første egne hund! Det var selvfølgelig en fantastisk dag, akkurat som alle andre dager med Yatzi. Yatzi er en liten papillon tispe født 3.februar. på dette bildet er hun litt trøtt :) men veldig søt!

post-2246-1180345700_thumb.jpg

Søt? Hun er jo til å spise opp! :wub:

Herremin, for en vakker Papillon-jente du har! Virkelig. Likte utrolig godt uttrykket hennes.

Velkommen til forumet forresten. Vi forventer masse bildespam av de flotte hundene der altså. Som Ida sa, vi er veldig glade i bilder her. :angel:

Legger inn litt flere bilder. Nå begynner hun å bli stor jente! mer selvstendig hvertfall og har også vært på første valpekurskveld:) Selvfølgelig var hun søtest og best og allt sånn:P I morgen skal vi på stallen og hilse på hester og høner og griser.. Det tror jeg hun syns blir stas, i og med at det er litt kjedelig å se på at jeg leser til kejmi eksamen...

her kommer hvertfall bildene som jeg tok i hagen i dag:

post-2246-1180816721_thumb.jpg

gi meg!

post-2246-1180816782_thumb.jpg

hvordan hun får den ballen inn i munnen er over min fatteevne :rolleyes:

post-2246-1180816841_thumb.jpg

hehe, kommer med den nå jeg!

post-2246-1180816896_thumb.jpg

litt morsomt at hun skal spise på allt når hun ikke har så veldig lyst på maten sin... hm, kanskje det henger sammen? :shocked:

post-2246-1180816982_thumb.jpg

:P

I går var jeg og en vennine på det nye friarealet på ekeberg. Det var godt gjemt bort, men kjempefint. Det var ikke så mange hunder der da, bare to til bortsett fra min yatzi og min veninnes kooiker. Yatzi syntes det var kjempekult å leke med de "store gutta" når det kom en weimeraner/flat blanding. Tøffe jenta:) Fikk ikke tatt bilder da, men har et par av yatzi og kompisen hennes:

post-2246-1181226281_thumb.jpg

her prøver yatzi å få tak i den røde bamsen..lykke til :P

post-2246-1181226331_thumb.jpg

nåh, søte da:)

post-2246-1181226511_thumb.jpg

pene yatzi :P

post-2246-1181226638_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Min samboer og jeg overtok for noen uker (3 uker) ei nydelig samojed tispe på 3 år, fra hans foreldre. Hun bodde før i Trøndelag, mens vi bor på Sørlandet, så det har vært en klimaendring for henne. Vi har passet henne en del før, så vi er ikke ukjente for Mira.  Siden vi er friluftsmennesker så har vi gledet oss masse til å få hund, og vi dedikerer mye tid til tur, ski og trening - noe hun selvfølgelig elsker! Vi har også brukt en del tid på å trene grunnleggende lydighet, da hun er sta og helst vil gjøre det hun selv ønsker, som en ekte samojed (; her har vi likevel sett stor fremgang på tur. I tillegg er hun veldig sjelden alene, vi er stort sett alltid med henne, tross at hun er vandt til å være en del hjemme alene. Jeg vil derfor tro at endringen i adferd ikke skyldes at hun er understimulert. Det er også viktig å nevne at den endrede adferden hovedsaklig gjelder når vi er hjemme og ikke ute på tur. Mira er generelt sett en veldig rolig og avbalansert hund, som tross rasen sjelden bjeffer eller synger. Hjemme har hun alltid pleid å være veldig rolig, og hun er en svært høflig hund som er veldig «enkel» å ha med å gjøre.  Så til problemet - hun har begynt å bjeffe og ule mye mer enn hva som er vanlig for henne, selv på natten. Hun virker rastløs og piper også mer enn vanlig. Hun sliter med å komme til ro, og mest bekymringsverdig av alt så spiser hun nesten ikke. Vi har ikke skiftet fôr, så her er alt likt (ønsker heller ikke å skifte da hun har en sensitiv mage). Hun har løpetid, så noe av problemene kan nok skyldes dette. Da jeg snakket med svigers nevnte de at det var vanlig at hun blir rastløs og oppmerksomhetssøkende eller pipete, men ikke at hun slutter å spise og begynner å bjeffe/ule. Legg merke til at vi har hatt henne i 3 uker, og at adferden begynte å endre seg for 1 uke siden, så trolig er ikke problemet at hun har flyttet? Vi ønsker likevel å gjøre denne overgangen så enkel og bra som mulig for henne, og viktigst av alt; at hun skal spise som vanlig. Har noen her tips til hva dette kan skyldes, eller hva vi bør gjøre? Evt om vi bør oppsøke veterinær? 
    • Altså, den totale motsetningen av en sånn hvit 😆 Er det en groenendael? Ekstremt søt, om jeg får si det! 
    • Har ikke kjøkkenvekt så hadde håpet på at noen kanskje hadde samme för og kunne måle opp for meg
    • Veie opp med et dl mål på en bakevekt? Hvis du ikke har fått med fôrkopp med mål fra forhandler. Det kan du spørre om å få, de har det ofte til utdeling.
    • Min valp skal ha 49 g av royal cannin puppy mini 2-10 måneder. Hvor mye er dette i dl?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...