Gå til innhold
Hundesonen.no

De første kommandoene


Wulfi

Recommended Posts

Koda er snart 9mnd, og kan egentlig ikke så mye. Jeg har vært slapp der ;)

Dette er vel det vi har startet med:

stå og gå/trave pent(utstillingshund må vite ;) )

Innkalling jobbes med. Kontakt. Jobber og mye med å få en skikkelig belønning utav leker. Også bruker vi myyye tid på å la være å bjeffe på alt mulig.

Og mye tid går til å gjøre han trygg i settinger med andre hunder og masse mennesker.

Og nei, veldig viktig når man har ei bikkje som gjerne flyger på veggene, hopper og går amok innendørs, og finner det for godt å tygge istykker ledninger og andre viktige ting som regninger o.l.

også etterhvert har vi begynt på disse:

Diverse småtriks som å bukke, "danse", krype under King, hoppe over King når han ligger og sette forbena på ryggen til King(starten på å få han til og hoppe over King mens han står), vi har en hemmelig drøm om å bli sirkusartister :)

også kan han følge target stick.

Og jeg har startet å bruke klikkeren som en "kom hit" kommando, siden jeg hadde en klikker liggende i skuffen som ikke ble brukt og jeg har klart å ødelegge kom kommando på han siden jeg roper det i vildens sky hele tiden :wub:

Sitt og dekk lærer han ikke ennå, det har jeg ingen hastverk med, for jeg vil ha en perfekt stå kommando først, istedenfor ei bikkje som deiser rævva ned i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker godbit:) ros er mer sånn, "ja, det er riktig, fortsett med det" hvis vi øver kontakt.

Jeg har øvd litt kontakt, men har gjort den fatale feilen at jeg alltid har øvd det i forbindelse med sitt... altså vil hun bare se på meg mens hun sitter.. .Dessuten får jo stakkarn nakkesleng hvis hun ser på meg mens jeg står ;) . Så den øvelsen er enda litt begrenset.

Dessuten øver vi inn apport, fordi det er noe hun gjør helt naturlig ;) Ville egentlig øve på fremadsending, men hun rakk alltid å ta med leken tilbake til meg, så da begynner vi heller med det :rolleyes:

Innkalling går litt dårlig... Jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilken kommando jeg skal bruke, fordi jeg stadig vekk ødelegger dem ;) . Tingen er at når jeg er 99% sikker på at hun kommer til meg (dvs kommer løpende og er et par meter unna), bruker jeg kommando, så plutselig flyr det et veldig spennende innsek forbi... Æsj:P Det jeg har begynt med nå er at jeg bare setter meg ned et sted og venter på at hun kommer. Når hun frivillig kommer inn får hun godbit og ros. Så får jeg heller legge på kommando når jeg vet at hun kommer med en gang jeg setter meg ned. God plan? :wub: joda, superduper.

Jeg har ikke sjangs til å få henne til å ligge forresten... noen forslag?

hadde samme problem når jeg skulle få henne til å sitte, men med klikker klarte jeg å rosa akkurat i det øyeblikket hun satte seg på bakbena for å ta sats og hoppe mot godbiten.. funket veldig fint! smart er hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...