Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du stilt for noen av disse dommerene?

Mailin

Recommended Posts

Skrevet

Har noen av dere stilt for Per Svarstad fra Sverige, eller Leni Nousiainen fra Finland?

Hva var de ute etter (stort, smått, mye pels, lite pels, kraftig, spinkle)?

Skrevet

Har ikke stilt for Per Svarstad, men kjenner til ham, da han driver oppdrett av sheltie. De han selv oppdretter der er middels store eller over, rimelig kraftige, og med en del pels ja. Han har også begynt å benytte en hannhund av amerikansk type sheltie i avl, disse er enda grovere og har kraftigere hoder, så jeg antar det er typen han generelt vil foretrekke, sikkert også på aussie..

Skrevet

hehe:) Tja.. da tror jeg vi skal spare de pengene når han er dommer! Jeg har en liten, litt lettere aussie med forholdsvis lite pels (i forhold til mange andre aussier i utstillingsringene). Gutten min er ikke feminin, men han er ikke så utrolig grov akkurat :rolleyes:

Tro hva Leni er ute etter da..

Skrevet

Vi har stilt for Per Svarstad, og gjør det gjerne igjen! :ahappy:

Han gav Albin cert, BIR og BIG 5!

Albin er en veldig liten(av høyde) hannhund med MASSE pels. Han har kort hals, korte føtter og litt knappe vinkler bak. Han har også en ekstremt kraftig benstamme!

Han kan ikke være særlig opptatt av bevegelser da det stort sett er leivinga i fronten Albin får trekk for ellers.

Steinkjeroghundorp059.jpg

Steinkjeroghundorp177.jpg

Ja,jeg er litt stolt :innocent:

Hvor er det han skal dømme?

Skrevet

Har stilt Tequila for han på valpeshow, 4 mnd gammel. Hun er veldig liten, har endel pels, og han likte henne godt. Hun ble 2 beste tispe.

Skrevet

Dette er på Lofotutstillinga i begynnelsen av august. Vi skal kanskje ned å se på et valpekull (Rhodesian ridgeback, sambo skal ha), og lurte litt på om jeg skulle stille samtidig, for morroskyld..

Er ikke så veldig bitt av utstillingsbasillen (skal ikke engang stille her hjemme nå i juni...) enda, kanskje ikke så rart iom at hunden er sånn som han er;) Han blir nok "bra" til slutt, men jeg vet at linjene hans utvikler seg sent, og alle konkurrentene er stortsett grovere og med mye mer pels :rolleyes:

Vel, er jo greit, da går de pengene inn på oppvaskmaskin-kontoen;)

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...