Gå til innhold
Hundesonen.no

Underskriftskampanje mot styret i NSSK


Ingvild

Recommended Posts

Ellers vi jeg oppfordre alle sheltieeiere til ikke å skrive under på noen underskriftslister som går mot NSSK sitt nyvalgte styre, uten at dere tenker godt gjennom dette før dere eventuelt setter navnet deres der.

Unnskyld at jeg spør, men hva i alle dager har dette med Oppdalutstillinga å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vi jeg oppfordre alle sheltieeiere til ikke å skrive under på noen underskriftslister som går mot NSSK sitt nyvalgte styre, uten at dere tenker godt gjennom dette før dere eventuelt setter navnet deres der.

Jeg har fått med meg endel av uroligheten i NSSK i det siste, men tydligvis ikke alt... Skal du dit selv?

Jeg kommer nok til å stikke innom sheltie ringen og heie på vesle Turbo :o

Hytteproblemet har forresten løst seg. Vi skal ikke bo på hytte i det hele tatt, vi har nemlig kjøpt oss campingvogn! Nå mangler vel bare matchende, glorete grilldresser til meg og typen ;)

Ninni71: Det er som regel helt vilkårlig når de respektive rasene skal inn i ringen. Raseoppsettet avhenger av dommerne, hva de dømmer, og mer tilfeldige faktorer enn rasenavn har jeg inntrykk av.

(Selvom jeg har vært borti utstillinger der de går alfabetisk etter rasenavn tilhører dette sjeldenhetene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg endel av uroligheten i NSSK i det siste, men tydligvis ikke alt... Skal du dit selv?

Jeg kommer nok til å stikke innom sheltie ringen og heie på vesle Turbo :o

Hytteproblemet har forresten løst seg. Vi skal ikke bo på hytte i det hele tatt, vi har nemlig kjøpt oss campingvogn! Nå mangler vel bare matchende, glorete grilldresser til meg og typen ;)

Ninni71: Det er som regel helt vilkårlig når de respektive rasene skal inn i ringen. Raseoppsettet avhenger av dommerne, hva de dømmer, og mer tilfeldige faktorer enn rasenavn har jeg inntrykk av.

(Selvom jeg har vært borti utstillinger der de går alfabetisk etter rasenavn tilhører dette sjeldenhetene.)

Dobbel OT:

Man er ikke ekte utstillingsmenneske før man enten har kjøpt bobil eller campingvogn fikk jeg høre her om dagen! Så når de glorete grilldressene og mokasinene er på plass er dere virkelig en del av gjengen! ;)

I frykt for å ikke passe inn har vi lånt svigers sin bobil til hovedutstillingen på Bogstad ;)

Det er laget en liste som ønsker å kaste sheltiestyret ja.... Etter saken som leder har beklaget på klubbens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men hva i alle dager har dette med Oppdalutstillinga å gjøre?

Grunnen er at det skal sheltiefolk der, og at det kan være at de blir spurt om å skrive under på en liste.

Skjønner ikke da helt hvorfor avsnittet ble klippet vekk fra mitt innlegg på Orkdalutstillingen, da dette avsnittet var "koblet" til resten av mitt innlegg. Er det du som har klippet det?

Dessuten synes jeg vel slett ikke at den tittelen du har valgt på denne tråden samsvarer med mitt avsnitt, kanskje den da heller burde ha blitt kalt "underskriftskampanje? :ahappy:

Jeg har fått med meg endel av uroligheten i NSSK i det siste, men tydligvis ikke alt... Skal du dit selv?

Jeg kommer nok til å stikke innom sheltie ringen og heie på vesle Turbo :innocent:

Nei, jeg skal dessverre ikke der, men jeg skulle ønske at jeg kunne ha vært der :D . Du får heie på Turbo for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel OT:

Man er ikke ekte utstillingsmenneske før man enten har kjøpt bobil eller campingvogn fikk jeg høre her om dagen! Så når de glorete grilldressene og mokasinene er på plass er dere virkelig en del av gjengen! :ahappy:

I frykt for å ikke passe inn har vi lånt svigers sin bobil til hovedutstillingen på Bogstad :innocent:

Det er laget en liste som ønsker å kaste sheltiestyret ja.... Etter saken som leder har beklaget på klubbens hjemmeside.

He he.. Ja, med bobil på Bogstad glir du nok "rett inn". (På Bogstad hadde jeg nok ikke tatt med vogna vår. Da hadde jeg nok heller okkupert leiligheten til Mamma, som er nærmeste nabo til- og har utsikt over hele området.)

Ellers ble jeg oppdatert på saken om sheltiestyret i går, og kan bare signere Silje og Scarlet sine utsagn:

IKKE underskriv noe før du har satt deg ordentlig inn i hva det egentlig gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laget en liste som ønsker å kaste sheltiestyret ja.... Etter saken som leder har beklaget på klubbens hjemmeside.

Etter det jeg skjønner fra protokollen og hjemmesida, så er det jo ganske graverende det styret har gjort i denne saken da.

Meeen, jeg vil gjerne høre litt mer om saken om det er mer enn det som kommer frem fra årsmøteprotokoll og kommunikasjon med NKK.

Regner jo med at det er en gruppering som ikke er så glad i sittende styre som nå ser sin mulighet til å få gjort noe..

Ikke skjønner jeg helt krigen om amerikanskimport heller.

Så jeg tar gjerne NSSK-innføring her, siden tråden allerede er startet :-)

(så får campingdiskusjonen hoppe tilbake til oppdals-tråden der den hører hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Svein Tore - lest utifra det som står på hjemmesiden til NSSK virker det jo som det glade vannvidd i klubben deres akkurat nå. Særlig når det så tydelig spesifiseres i årsmøteprotokollen noe som blir beklaget sååå sterkt på hjemmesiden rett etterpå.

Da KAN det ikke være enkelt å ha tillitt til styret etter noe slikt, og det er selvsagt at klubben blir splippet på en ufin måte av noe slikt.

Likevel fører underskriftkampanjer, "kaste" styret og ennå flere eksklusjonssaker, misstillitt, innblanding av NKK, etc. aldri noe godt med seg det heller.

Vi (bearded collie klubben) har også vært igjennom turbulente perioder - men hvilken hundeklubb har ikke dèt? Med Samordningsutvalget til NKK, interimstyre i klubben, eksklusjoner, etc.

Likevel er de samme folkene aktive i rasen år etter år - vennskapskonstellasjoner skifter raskere i hundeverden enn man rekker å få med seg av og til.

Det er ALDRI en god idè å skrive under på slike lister såfremt man ikke selv er MEGET engasjert, aktiv i saken og har hørt begge sider av historien.

Vær også klar over at slike lister på et eller annet tidspunkt alltid kommer frem til de som blir omtalt, og man kan være nødt til å måtte svelge endel store kameler (mothårs) fremover i tiden hvis man blir med på slike bråk uten tilstrekkelig kunnskap...

Det finnes klart bedre måter å bli kvitt styrer man ikke har tillitt til.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg skjønner fra protokollen og hjemmesida, så er det jo ganske graverende det styret har gjort i denne saken da.

Meeen, jeg vil gjerne høre litt mer om saken om det er mer enn det som kommer frem fra årsmøteprotokoll og kommunikasjon med NKK.

Regner jo med at det er en gruppering som ikke er så glad i sittende styre som nå ser sin mulighet til å få gjort noe..

Ikke skjønner jeg helt krigen om amerikanskimport heller.

Så jeg tar gjerne NSSK-innføring her, siden tråden allerede er startet :-)

(så får campingdiskusjonen hoppe tilbake til oppdals-tråden der den hører hjemme)

Jeg har ingen intensjon med å starte noen diskusjon om dette temaet, da jeg mener det ikke er noe å diskutere offentlig her på Hundesonen.

Det jeg imidlertid kan si, er at det var rene krigstilstander på Generalforsamlingen og det som ble tatt opp var ikke satt opp på Dagsorden. Da er det jo ikke en sak. Saker og forslag skal sendes inn før utgangen av året før Generalforsamlingen. Ref. NSSK sine lover og retningslinjer. Mer vil jeg ikke uttale meg om i denne saken. :ahappy: Når det gjelder import av hund fra USA, eller for den saks skyld Russland, så har Styret i NSSK tidligere gått ut offentlig og sagt at en Shetland Sheepdog registrert i NKK, er en Shetland Sheepdog. Dette har tydeligvis ikke gått helt hjem hos noen enda. Se Her

Ja, Svein Tore - lest utifra det som står på hjemmesiden til NSSK virker det jo som det glade vannvidd i klubben deres akkurat nå. Særlig når det så tydelig spesifiseres i årsmøteprotokollen noe som blir beklaget sååå sterkt på hjemmesiden rett etterpå.

Da KAN det ikke være enkelt å ha tillitt til styret etter noe slikt, og det er selvsagt at klubben blir splippet på en ufin måte av noe slikt.

Likevel fører underskriftkampanjer, "kaste" styret og ennå flere eksklusjonssaker, misstillitt, innblanding av NKK, etc. aldri noe godt med seg det heller.

Vi (bearded collie klubben) har også vært igjennom turbulente perioder - men hvilken hundeklubb har ikke dèt? Med Samordningsutvalget til NKK, interimstyre i klubben, eksklusjoner, etc.

Likevel er de samme folkene aktive i rasen år etter år - vennskapskonstellasjoner skifter raskere i hundeverden enn man rekker å få med seg av og til.

Det er ALDRI en god idè å skrive under på slike lister såfremt man ikke selv er MEGET engasjert, aktiv i saken og har hørt begge sider av historien.

Vær også klar over at slike lister på et eller annet tidspunkt alltid kommer frem til de som blir omtalt, og man kan være nødt til å måtte svelge endel store kameler (mothårs) fremover i tiden hvis man blir med på slike bråk uten tilstrekkelig kunnskap...

Det finnes klart bedre måter å bli kvitt styrer man ikke har tillitt til.

Susanne

Enig med deg, så kan det jo også være greit å ha et forslag til nytt styre :D Bråket og misnøyen i NSSK, startet ikke nå, men for flere år siden. Generalforsamlingen i fjor var ikke så mye bedre enn den vi hadde iår. Rett og slett mer høylytt enn i en barnehage :) .

Jeg har iallefall bestemt meg for aldri å reise på GF. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...