Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 21, 2007

vipsen

Recommended Posts

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet

7806+ en heldags gymtime med løping som tema, gåing litt uten skritttelleren, også 40 mins sykkeltur.

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg er bare på skarve 3925 skritt i dag, men i morgen er det en ny dag og da skal vi over 10000 skritt. Men har vært litt flink i dag, ingen cola, bare farris. Hurra!

Skrevet

Jeg er ikke med på dette... alt for stort konkuranseinstinkt. Sa da trasker og går jeg uendlighet bare for å slå westminster :innocent:

MEN jeg kan være med å heie og støtte! Superflinke er dere alle samme (dog er jeg helt sikker på at IW klarer å gå ett par skritt til)!

Heia på dere!

Skrevet
MEN jeg kan være med å heie og støtte! Superflinke er dere alle samme (dog er jeg helt sikker på at IW klarer å gå ett par skritt til)!

Heihei, jeg hadde faktisk bare på meg skrittelleren ca to timer mens jeg satt på pcen i går kveld altså :innocent: I dag skal nye høyder nåes! ....i det minste satte jeg en lav standard for meg selv, så jeg kommer til å ha DEN lekre fremgangskurven!

Skrevet

Morgenturen min i går var på 7667 skritt, hehe. Som Margrete - for stort konkurranseinstinkt *fnis* Men jeg fungerer fint som heiagjeng! :icon_fun:

Guest Gråtass
Skrevet
Morgenturen min i går var på 7667 skritt, hehe.

Det er sykt.. Både at du orker å gå så langt om morgenen (er ikke det ca 5,5 km) og at du har tid til å gå så langt på den tiden av døgnet.. Da er jeg ihverfall i tilnærmet komaland.

Skrevet

Jeg vil og være med! Men må få meg en skritteller... Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? :rolleyes: Forøvrig noen imponerende tall her!

Skrevet
Jeg vil og være med! Men må få meg en skritteller... Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? :rolleyes: Forøvrig noen imponerende tall her!

apoteket har, sikkerts sportsbutikker også! :innocent:

Tok min på meg kl 21 00 når jeg gikk en tur ut i går så ble kun 4178 skritt.

Teller vi per dag, eller en uke?

Skrevet

Gårsdagens skritt var 16653(kan "skylde" på hunden for de fleste)

Hittil i dag er jeg kommet til 8847 skritt, men har bl.a. løpt cooper's test i gymmen i dag :innocent:

Skrevet
Hittil i dag er jeg kommet til 8847 skritt, men har bl.a. løpt cooper's test i gymmen i dag :innocent:

Hihi, det har jeg også - og jeg er på 10267 skritt foreløpig. Så kommer det hundetreff med rundt 3000-4000 skritt til seinere i kveld...

Skrevet
Hihi, det har jeg også - og jeg er på 10267 skritt foreløpig. Så kommer det hundetreff med rundt 3000-4000 skritt til seinere i kveld...

Oioi! Nå føler jeg nesten(men bare nesten) for å gå ut på løpetur. Har visst litt konkurranseinstinkter jeg også...

Skrevet

Hittils i dag har jeg gått 10854 skritt og nå skal jeg snart på hundetrening med noen tusen skritt også til byen å se på fotballkamp. Og jeg skal gå :innocent:

Skrevet

Jeg er ikke med på dette fordi jeg hadde grisebanket dere alle :innocent:

Jeg er varebestiller i et bygg på 22 000 m2 og jeg går ustanselig i 7-8 timer når jeg er på jobb.. Noen av de mer "stasjonære" ansatte har gått ned 5-6 kg siden oppstart pga all traskingen og jeg er vel en av de som iler mest på hele bygget. I tilegg har jeg to hunder hjemme... Jeg orker ikke vite hvor mange skritt jeg går!

Men jeg får betalt for all traskingen da *knis*

Skrevet

Claes Olsson! Fjerde etasje på Oslo City eller oppe i Storgata(?).

Skrevet

Tror ikke jeg gidder å være med på dette jeg, da må vi i tilfelle lage en klasse for oss som ikke har mulighet til å rekke over 10 000 hver dag :innocent:

Skrevet

Alle kan da ikke gå over 10 000 hver dag, vi får heller glede oss ( :ahappy: ) over de skritta vi får til på telleren! :innocent:

Skrevet

Jeg som var så fornøyd med skrittene mine i går, inntil jeg så softis' skritt :ahappy:

Mandag: 16 653

Tirsdag: 20 136

Sum hittil: 36 789

(I dag har jeg hittil bare gått 2284, straffer seg å kjøre bil!)

Skrevet

Fikk skrittelleren min i dag jeg! :ahappy: Så det var jo ganske så kjapp levering da! Så nå er den på! Men tror ikke det blir mange skrittene i dag altså! Har ppd innlevering i morgen, to timers prøve og jeg får vite om jeg kommer opp i eksamen! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...