Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur i Bergen en gang?

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Nå ble jeg plutselig litt usikker her.. Lurer på om Sofus faktisk har lekt litt med Xena når han var valp jeg.. Ovenfor Godviksvingene liksom?? Hvor gammel er hun?

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Heeeelt sikkert... (se pm.)

Nå er det løpetid her, og Langeskogens dronning må holde seg borte fra de mest behundede stedene en stund fremover.

Kan jo ikke la hannhund-eierene få lengre armer enn hva de allerede har.

Og så vil vi jo ikke ha med oss hjem flere gordonsettere eller vorsteh`re heller...

Skrevet
Heeeelt sikkert... (se pm.)

Nå er det løpetid her, og Langeskogens dronning må holde seg borte fra de mest behundede stedene en stund fremover.

Kan jo ikke la hannhund-eierene få lengre armer enn hva de allerede har.

Og så vil vi jo ikke ha med oss hjem flere gordonsettere eller vorsteh`re heller...

He he... Dette høres kjent ut, før Merethe ble sterilisert hadde vi hyppige besøk av diverse bc-mixèr i hagen :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg var på tur med min hund i Rogalands området i går. Han var i bånd på fjellet. Midt på turen traff vi på en løs hund. Jeg ropte vent på den flere ganger da jeg ikke så eier. Eier hørte mine rop og prøvde å kalle inn sin hund. Den hørte ikke etter og jeg tok min hund (i bånd) mellom beina mine. Jeg ropte og spurte om den var vennlig, svaret jeg fikk var at det visste han ikke. Jeg sa han måtte skynde seg og komme, for å få sin hund under kontroll. Hunden løp bort til min og det ble fullt angrep. Eier nådde frem og regelrett banket opp sin egen hund (slag og spark) for å få den unna.jeg holdt min hund hele tiden, mellom beina mine i bånd. Eier fikk hunden vekk og jeg sa de skulle komme seg bort med en eneste gang. Nå er det flere ting jeg lurer/angrer på. For det første så ble hunden min skadet (bare små skraper men allikevel) og jeg aner ikke hvordan angripende hund har det etter han fikk en slik behandling fra sin eier. Videre ropte jeg til dem at det er lurt å ha hunden i bånd når den ikke reagerer på innkalling, men fikk til svar at det ikke er båndtvang i området. Dette reagerer jeg veldig på. Man skal vel vitterlig ha hunden i bånd dersom den ikke svarer på innkalling og angriper andre? (I bånd) jeg ønsker kontakt med eiere av denne hunden,synes ikke dette er en hund som skal gå løs i naturen.
    • Takk. Vi har nå prøvd med frokost kl 07-08, middag 14-15 og kvelds 19.30-20 tiden. Så får vi se hvordan det går seg til.
    • Neppe. Hvis du ser på rasekatter ville jeg først og fremst satt meg inn i gemytt og behov hos de ulike. 
    • Tror dere at det er lurere med en ekstra stor katt? Sånn som Maine Coon ?  Da kan den sikkert forsvare seg mere og hundene kanskje ser dem på en annen måte når de er større?
    • Som jeg sier litt lengre opp, en omplasseringskatt som er vant til hund øker nok sjansen for at det går bra.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...