Gå til innhold
Hundesonen.no

Logobruk i ringen


tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og et par andre skal trykke opp egne tskjorter med litt logo og stæsj på til belgerklubbens spesialutstilling i pinsen. På den skal vi bla. bruke den lokale hundeklubbens logo. Jeg hadde inntrykket av at det var kennelnavn og lignende ting som var forbudt å bruke i raseringen, men snakket med en ringsekretær for en ukes tid siden som mente at det var kommet nye regler fra nyttår. Der skulle det bla. stå at alle slags hunderelaterte logoer og navn var forbudt innenfor ringbåndene, både innen lp og utstilling. Jeg synes jo dette virker ekstremt ulogisk siden ca. alle lpstartende har på seg tøy med klubblogo på, men følte likevel at jeg måtte sjekke. Er det noen her som vet hva regelverket sier?

Guest Vicky
Skrevet

Det syns jeg hvertfall ville vært fryktelig rart. Så mange som jeg har sett gå med klubbdresser når de går konkurranser.

Skrevet
Jeg og et par andre skal trykke opp egne tskjorter med litt logo og stæsj på til belgerklubbens spesialutstilling i pinsen. På den skal vi bla. bruke den lokale hundeklubbens logo. Jeg hadde inntrykket av at det var kennelnavn og lignende ting som var forbudt å bruke i raseringen, men snakket med en ringsekretær for en ukes tid siden som mente at det var kommet nye regler fra nyttår. Der skulle det bla. stå at alle slags hunderelaterte logoer og navn var forbudt innenfor ringbåndene, både innen lp og utstilling. Jeg synes jo dette virker ekstremt ulogisk siden ca. alle lpstartende har på seg tøy med klubblogo på, men følte likevel at jeg måtte sjekke. Er det noen her som vet hva regelverket sier?

Heisann. Det stemmer at det kom nye regler 010107, disse har blitt revidert 3-tre ganger etter første utgave. Ringsekretærene skal også ha blitt oppdatert på disse revisjonene, men som kjent tolkes disse reglene litt ut fra folks egne meninger og hva som sies ... Men Utstillingsreglene er klare i sin tale:

Punkt 5.10 Profileringsklær: Det er ikke tillatt for utstiller under bedømmelse å bære klær o.l med synlig kennelnavn.
Det står ikke noe om noe annet i dette punktet. En må også ta hensyn til punkt 7. Dommere, funksjonærer og ringpersonell : Her står det
Øvrige funksjonærer kan melde på og fremføre hund til bedømmelse. Ved fremføring av hund er det forbudt å bære synlig funksjonærmerke.
Dette er definert som - merke, klesplagg ol. - som kjennetegner funksjonærer. Dere kan bruke disse genserne hvis dette ikke er en "uniform", for klubben. Klubene selger jo sine klubbefekter til medlemmene og disse er altså ikke med i denne definisjonen.

DCL

Skrevet
Heisann. Det stemmer at det kom nye regler 010107, disse har blitt revidert 3-tre ganger etter første utgave. Ringsekretærene skal også ha blitt oppdatert på disse revisjonene, men som kjent tolkes disse reglene litt ut fra folks egne meninger og hva som sies ... Men Utstillingsreglene er klare i sin tale: Det står ikke noe om noe annet i dette punktet. En må også ta hensyn til punkt 7. Dommere, funksjonærer og ringpersonell : Her står det Dette er definert som - merke, klesplagg ol. - som kjennetegner funksjonærer. Dere kan bruke disse genserne hvis dette ikke er en "uniform", for klubben. Klubene selger jo sine klubbefekter til medlemmene og disse er altså ikke med i denne definisjonen.

DCL

Den var grei å ha med seg! Jeg har også lurt en del på det der :innocent:

Skrevet

Uff... føler meg blond nå :innocent: Men må bare spørre for sikkerhets skyld.

Ta f.eks en instruktør. Instruktørene på Oslo Hundeskole har vester med hundeskolens logo på ryggen. Er det forbudt å bruke vest som denne?

Skrevet
Uff... føler meg blond nå :innocent: Men må bare spørre for sikkerhets skyld.

Ta f.eks en instruktør. Instruktørene på Oslo Hundeskole har vester med hundeskolens logo på ryggen. Er det forbudt å bruke vest som denne?

Nei, tror ikke du kan ha på denne når du er inne til bedømmelse, men du kan ha den på uten for ringen :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...