Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gå sporkurs?

Peers

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tips om noen gode steder å ta sporkurs i Osloområdet? Kunne tenke meg å prøve et slikt kurs med Orry, men vil gjerne være sikker på at jeg velger riktig sted og lærer noe :)

Har tittet litt hos noen hundeskoler, men tenkte jeg også kunne høre her om noen har erfaringer og/eller anbefalinger!

Skrevet

Min far og hans samboer (som bor i Oslo) var på sporkurs hos Anne Lill Kvam som holder til litt utenfor Kongsberg. De var kjempe fornøyd med sporkurset hennes. :D

(Men det blir kanskje litt langt unna Oslo?)

Skrevet
Min far og hans samboer (som bor i Oslo) var på sporkurs hos Anne Lill Kvam som holder til litt utenfor Kongsberg. De var kjempe fornøyd med sporkurset hennes. :D

(Men det blir kanskje litt langt unna Oslo?)

Jeg har meldt meg på kurs hos Anne Lill Kvam til sommeren og gleder meg veldig... (det er muligheter for overnatting på gården hennes om man reiser langt). Jeg har lest boka hun har skrevet om nesarbeid og likte den veldig godt, så jeg har stor tro på at kurset også blir bra.... (anbefaler boka hvis du er interessert i spor og nesearbeid)

Ellers er vel sporkurs noe av de "tryggeste" kursene man kan gå, om man ikke har planer om å bli verdensmester. Så vidt jeg vet er det ingen som bruker korreksjon i spor-trening, så fremgangsmåten blir vel mer eller mindre den samme nesten uansett hvor man går...

Guest Gråtass
Skrevet

Hund i sentrum har helgekurs med Rolf Hegg som instruktør. Kursene holdes på Harestua 40 min kjøring fra Oslo. Det er også tog forbindelse og muligheter for overnatting.

Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...