Gå til innhold
Hundesonen.no

Str på bilder i fotokonkurranse

Recommended Posts

Skrevet

Når det blir 'arrangert' fotokonkurranse så må det vel være mulig å legge ut større bilde enn bredde på 550 px ? Det går jo ikke an å se noen detaljer i et så lite bilde :)

Skrevet

Kan jeg henge meg på denne? Jeg opplever stadig at bildene mine blir slettet, eller minsket ytterligere, mens andre som er like store, eller større får bli. Ikke er mine større enn at de går godt innenfor rammen, men det hjelper visst ikke...

Skrevet

Syns det var en god ide jeg, at det kan være litt størrelse på de til fotokonkurranser :) For som du sier så kommer jo detaljene bedre fram om det er større.

Skrevet

550 px er veldig, veldig lite i en fotokonkurranse. Greit nok på bilder på en hjemmeside, men i en fotokonkurranse kan det ha ganske mye å si fordi man får fram detaljer når bildet er større.

Om dere er redd for at bildene skal ødelegge skinnet, kan dere vel be oss legge inn link til bildet?

Skrevet

550pix blir bare en grøt av farger, detaljene i bildet forsvinner å kanskje komprimeres bildet så mye også at det blir utrolig dårlig...

Ja til eks. minimum 1024x800 til konkuranser.........

Skrevet

Jeg er enig med Scorpioen84, det burde heller være et minium til størrelse, slik at man i samme slengen stiller litt kvalitet til bildet.. Altså, ikke at man trenger et dyrt kamera eller noe, men litt mer enn et bilde med dårlig kvalitet på 550 pixler :)

Edit: Altså, det er jo mange steder det er mulig å laste opp bilder på, så det burde ikke være noe problem selv om man ikke kan legge bildene rett i forumet. F. eks Photobucket har jo en kodegenerator som automatisk legger alle bildene i et album i forhåndsvisninger man kan trykke på..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...