Gå til innhold
Hundesonen.no

Miljø/bytrening i juni/juli


amaroq

Recommended Posts

Hei,hei! Jeg er ny på forumet her,og har en hannhund på 10 mnd.,han er av typen Alaska Husky.Vi bor-bokstavelig talt-midt i "ødemarka",men skal til oslo i sommerferien.Hunden min er godt vant til andre hunder,men har aldri vært i en by før,og jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå...trikker,busser,masse mennesker,etc.Han er snill og leken,har ikke problemer med andre hannhunder,eller tisper,for den saks skyld,men han er litt skeptisk til fremmede mennesker.Er det noen der ute som har lyst til å gå tur sammen med oss,i sentrum eller andre steder i oslo?Aller helst noen som er trygge på trafikk,etc,men ikke noe krav!Hvis det er noen som er interessert,hadde det vært hyggelig!;-).Hilsen Margareth og Chinook(alias"Rapp")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint!vet ikke helt datoen for når vi lander i oslo,men er rundt den 26.juni ett sted...skal på fjellet ei uke,men blir i Norge til rundt 23.juli.Så jeg har jo ganske mye tid!Har også ei schæfertispe,men en av grunnene til at hun blir med til norge er at hun skal til veterinæren og røntges på nytt...mulig hun må avlives...det er triste greier,men vil gjøre det i Norge,for stoler ikke på vetrinæren her.Så hun blir nok ikke med på miljøtreningen...bare hvis hun har en god dag...kan jo sende deg en pm og avtale nærmere når jeg vet datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei! Jeg er ny på forumet her,og har en hannhund på 10 mnd.,han er av typen Alaska Husky.Vi bor-bokstavelig talt-midt i "ødemarka",men skal til oslo i sommerferien.Hunden min er godt vant til andre hunder,men har aldri vært i en by før,og jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå...trikker,busser,masse mennesker,etc.Han er snill og leken,har ikke problemer med andre hannhunder,eller tisper,for den saks skyld,men han er litt skeptisk til fremmede mennesker.Er det noen der ute som har lyst til å gå tur sammen med oss,i sentrum eller andre steder i oslo?Aller helst noen som er trygge på trafikk,etc,men ikke noe krav!Hvis det er noen som er interessert,hadde det vært hyggelig!;-).Hilsen Margareth og Chinook(alias"Rapp")

Høres ut som dere kanskje trenger en figurant? Jeg blir gjerne med, men uten hund! Skjønner ikke helt hvorfor en haug med bikkjer skal samles midt i Oslo sentrum, jeg. Hvor ofte har man bruk for det i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...takker for tilbudet om å stille som figurant,men vet med meg selv-på vegne av hunden min,at det ikke vil funke.har forsøkt!han er trekkhund,fra løpslinjer,selv om han kan basiskommandoene som sitt,legg seg,stå,etc.,...han blir bare mer skeptisk når det er figuranter til stede.det jeg i utgangspunktet tenkte på er å ha etpar hyggelige turer i variert miljø,sammen med andre hunder,og så kan man evt.løpe og leke i parken etterpå.Har prøvd det littegrann her hjemme,og det funker,også mht.at han blir tryggere på folka som er med.Han lærer fort,så kanskje han kan plukke opp etpar ting innen lydighet også!og det trenger ikke foregå i sentrum!Har jo ikke tenkt å skremme vettet av hunden min heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...takker for tilbudet om å stille som figurant,men vet med meg selv-på vegne av hunden min,at det ikke vil funke.har forsøkt!han er trekkhund,fra løpslinjer,selv om han kan basiskommandoene som sitt,legg seg,stå,etc.,...han blir bare mer skeptisk når det er figuranter til stede.det jeg i utgangspunktet tenkte på er å ha etpar hyggelige turer i variert miljø,sammen med andre hunder,og så kan man evt.løpe og leke i parken etterpå.Har prøvd det littegrann her hjemme,og det funker,også mht.at han blir tryggere på folka som er med.Han lærer fort,så kanskje han kan plukke opp etpar ting innen lydighet også!og det trenger ikke foregå i sentrum!Har jo ikke tenkt å skremme vettet av hunden min heller!

Tenkte mer på at jeg kunne være hun rarte damen som absolutt skal hilse, sitte ved siden av på T-banen og hva det nå er man kan komme til å oppleve i byen. Skjønner ikke helt hva du mener med at det ikke vil funke med figurant. Hallo, byen er full av folk, er det ikke det dere skal trene på da? Må da være greit at et av menneskene i byen er råkul og har lomma full av godbiter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...jeg tror kanskje jeg misforsto deg litegranne,og du meg...er ikke så flink til å skrive,og i alle fall ikke riktig norsk etter så mange år her;-)..Vi kan jo prøve at du blir med som figurant,men han er nå sånn at han da kommer til å elske deg over alt på jord(godbiter!Jippi!),men han vil likevel være skeptisk til alle andre menneskene som er der.Alle i hele byen kommer jo ikke til å gi han godis,hehe...men kanskje du kan bidra til at t-bane,biler,trikker,etc.ikke er så skummelt.Vi kan jo prøve!Hilsen Chinook og Margareth;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint!vet ikke helt datoen for når vi lander i oslo,men er rundt den 26.juni ett sted...skal på fjellet ei uke,men blir i Norge til rundt 23.juli.Så jeg har jo ganske mye tid!Har også ei schæfertispe,men en av grunnene til at hun blir med til norge er at hun skal til veterinæren og røntges på nytt...mulig hun må avlives...det er triste greier,men vil gjøre det i Norge,for stoler ikke på vetrinæren her.Så hun blir nok ikke med på miljøtreningen...bare hvis hun har en god dag...kan jo sende deg en pm og avtale nærmere når jeg vet datoen?

Den er grei! :) Vi kan som oftest hver dag. Så bare og komme med ett par forskjellige forslag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg blir også gjerne med:) Har to hunder men trenger ikke ta med begge på hver tur. Valpen min på 3 måneder trenger også litt trening i by miljø så det passer flott for han:) Også kunne de lekt i Frognerparken etterpå eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...